18:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اجناس

افزایش 10 درصدی قیمت لوازم یدکی در البرز فقط در 15 روز
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو البرز گفت: لوازم یدکی خودرو نسبت به ۱۵ روز گذشته افزایش ۱۰ درصدی قیمت داشته است.
دستمزد کارگران را شناور کنید
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است: اگر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار در مورد رقم دستمزد کارگران به نتیجه مثبتی نرسند، جلسات مزد را حتی اگر به سال بعد موکول شود، ادامه خواهند داد.
چرا دلار گران شد؟
پایگاه خبری راد: قیمت دلار و یورو در هفته جاری روند صعودی را طی کرد. رئیس‌کل بانک مرکزی برخی مصوبات اقتصادی دولت را دلیل این موضوع می‌داند.
کارخانه گیاهی که درب و پنجره ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: به دلیل اینکه در این استان مناطق گرم و سرد در فاصله چندین کیلومتری از هم واقع شده است باید مکان یابی مناسب برای کاشت گلخانه مدنظر قرار گیرد تا بهترین بهره‌وری را از محیط منطقه گلخانه‌ای داشته باشیم.
واکنش ناجا به تاثیر قاچاق بر گرانی گوشت
پایگاه خبری راد: جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره قاچاق دام ارائه کرد و برخی ادعاها در باره ارتباط افزایش قیمت گوشت با ناجا را رد کرد .
گوشت گوساله وارداتی رسیده؛ بفرمایید
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرج از آغاز توزیع گوشت گرم گوساله وارداتی در راستای تنظیم بازار در بازار روزهای شهر خبر داد.
رئیس قوه قضاییه: به زودی عفو گسترده‌ای اعلام می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز «معیشت مردم» مرکز و هدف اصلی حملات دشمن و به راه انداختن جنگ روانی است، خطاب به روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور تاکید کرد که به هیچ عنوان اجازه ندهند کارخانه یا واحد تولیدی به دلیل مشکلات اقتصادی تعطیل شود و کارگران بیکار شوند.
تذکرات نماینده ارومیه به رییس‌جمهور، رییس مجلس و ۵ وزیر کابینه
پایگاه خبری راد: نماینده مردم ارومیه در مجلس به رییس‌جمهور، رییس مجلس و وزرای صنعت، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، تعاون و فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس صدا و سیما تذکر داد.
بیمه‌ها به پلاسکو چقدر خسارت دادند؟
پایگاه خبری راد: با فرا رسیدن دومین سالروز حادثه پلاسکو، با اینکه مجموع این ساختمان بیمه نبود اما بسیاری از واحدهای تجاری این ساختمان به دلیل مالکیت سرقفلی، فقط می‌توانستند بیمه‌نامه‌های اموال خریداری کنند؛ از این جهت شرکت‌های بیمه موظف به ایفای تعهدات بیمه‌ای خود بودند که در این بین شرکت‌های بیمه آسیا، البرز و نوین از ایفای تعهدات کامل خود خبر داده‌اند.
فراوانی محصولات سلولزی در بازار
پایگاه خبری راد: رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران، علت اصلی افزایش چشمگیر محصولات سلولزی را افزایش نرخ ارز تخصیص‌یافته به مواد اولیه این محصولات عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برروی قیمت‌ها نظارت دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
مقررات ایمنی که با سرد شدن آتش پلاسکو فراموش شد
پایگاه خبری راد: به اعتقاد محققان انباشته شدن پلاسکو از مواد قابل اشتعال، عدم سخت‌گیری به مالک پلاسکو برای ایجاد سیستم اطفای حریق، نبود پله‌های اضطراری، عدم خروج به موقع آتش‌نشانان و از دست رفتن زمان طلایی برای اطفای حریق از مواردی است که دست به دست هم دادند تا سناریوی پلاسکو نوشته شود.
پیش‌بینی قیمت پوشاک در آخر سال
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک البرز، پیش بینی خود را از قیمت اجناس در پایان سال و شب عید اینگونه عنوان کرد: خوشبختانه کمبودی در عرضه نداریم و اگر مواد اولیه وجود داشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد و فقط قیمت‌ها به دلیل افزایش قیمت دلار و مواد اولیه نسبت به سال‌های گذشته افزایش خواهند داشت.
منشاء گرانی بازار کجاست؟
پایگاه خبری راد: "دلار ارزان شده، اما نرخ اجناس در بازار نه تنها کمتر نشده، بلکه هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود". این گفته مردم در کوچه و بازار است.
در توسعه بازار کار موفق نبودیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است در طول چند دهه اخیر در زمینه توسعه بازار کار موفق نبودیم و در تامین معیشت و دستمزد کارگران و اقشار ضعیف خوب عمل نشده است.
فضای ناامن مبارزه با قاچاق
پایگاه خبری راد: در حال حاضر افرادی که از واردات کالای قاچاق سود می‌برند، با این اسم رمز که مبارزه با قاچاق در سطح عرضه فضای اقتصادی را امنیتی می‌کند یا با مطرح کردن احتمال ایجاد مشکل در بازار شب عید، می‌خواهند فضای مبارزه با قاچاق را مسموم کنند.