10:59 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آفت

طغیان بی سابقه آفات در جنگل‌های دست‌کاشت مناطق بیابانی ایران
نماد برتر- مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به طغیان گسترده آفات در جنگل‌های دست‌کاشت مناطق بیابانی ایران گفت: این طغیان گسترده که به سبب برخی عوامل اقلیمی و انسانی رخ داده، سابقه نداشته است.
انتشار اوراق اختیار فروش؛ راهگشایی در بازارسرمایه
نماد برتر- مونا حاجی علی اصغر: «فعال شدن بیشتر بازارگردانی بر روی سهام شرکت‌های لیست شده در بازار سرمایه، از مواردی است که می‌تواند به اصلاح شرایط فعلی بازار سرمایه کمک کند. هرچقدر در این موضوع امکان تعریف مدل سودآور برای بازارگردان فراهم شود، انگیزه جهت گسترش این حوزه در کسب و کار نهادهای مالی بیشتر می‌شود.»
خرید بیش از ۸.۲ میلیون تن گندم در کشور/ رشد ۷ درصدی خرید از گندمکاران
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم تا ۱۱ شهریور ماه خبر داد و گفت: دولت با تمام توان در شرایط سخت نقدینگی، پول گندمکاران را پرداخت کرده و تاکنون ۹۰ درصد از پول گندم‌های تحویلی به مراکز خرید تسویه شده است.
استفاده از پساب برای فضای سبز مانند ساختن یک سد مجازی است
نماد برتر- وزیر نیرو گفت: اتفاق خوبی که در جهت استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز افتاده، مانند ساختن یک سد مجازی است.
امسال دل انار ساوه نمی شکند
نماد برتر- هرچه به روزهای منتهی به برداشت انار در قطب تولید انار جهان نزدیک می‌شویم دلشوره انارکاران ساوجی بیشتر می‌شود، چرا که این محصول در مرداد و شهریورماه مراحل کامل آبدهی را طی کرده و برای برداشت در مهرماه آماده می‌شود و کوچکترین اتفاقی در این مدت ممکن است دسترنج باغداران را هدر داده و عرضه محصول با کیفیت را با مشکل مواجه کند.
از کشاورزی استان مرکزی چه خبر؟
نماد برتر- بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش های اقتصادی هر کشور است و توسعه همه جانبه آن در تمامی کشورها یک رکن اساسی استقلال اقتصادی و البته سیاسی محسوب می شود.
ظرفیت پهنای باند اینترنت در بیجار 10 برابر شد
نماد برتر- فرماندار شهرستان بیجار از افتتاح توسعه مخابرات و افزایش پهنای باند اینترنت به 10 برابر در این شهرستان خبر داد.
خرید گندم از ۸ میلیون تن گذشت
نماد برتر- خرید گندم تا دوم شهریور به ۸ میلیون و ۹۲ هزار تن رسید که نسبت به خرید سال گذشته ۸ درصد رشد دارد.
بازارسرمایه، سکه‌ای دورویه
نماد برتر- تاکید بر تحلیل‌های بنیادی و نگاه بلند مدت و پرهیز از رفتارهای هیجانی از شاخصه های مهمی است که همواره مدیران، فعالان و تحلیلگران بازارسرمایه توجه سهامداران را به آن جلب کردند. در ادامه نظر برخی از فعالان این حوزه آمده است که اکثریت قریب به اتفاق آنها اذعان دارند، نباید از افت قیمت ها در روزهای اخیر نگران بود، زیرا نوسان جزو ذات بازار سرمایه است و تصمیم گیری در این شرایط از اهمیت بسزایی برخوردار است.
خرید تضمینی ۷.۹ میلیون تن گندم/ ۹۲ درصد پول کشاورزان تسویه شد
نماد برتر- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از خرید حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تن گندم تا ۲۵ مرداد ماه خبر داد و گفت: تاکنون ۹۲ درصد از پول گندم‌های تحولی به مراکز خرید تسویه شده است.
نانو آفت‌کش‌های که دوستدار محیط‌زیست هستند
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو آفت‌کش ارگانیکی را برای مقابله با آفات کشاورزی عرضه کردند که نه تنها برای محیط‌زیست و انسان مشکل ایجاد نمی‌کند، بلکه بسیار ارزان‌تر از آفت‌کش‌های شیمیایی است.
فروش اینترنتی آفت‌کش‌ها، ممنوع
نماد برتر- معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که فروش هرگونه آفت کش به صورت اینترنتی ممنوع بوده و در صورت مواجه با آن حتما برخورد خواهیم کرد.
واردات عطر هم ممنوع شد
نماد برتر- نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران از ممنوعیت واردات عطر در سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که ۹۰ درصد عطر موجود در بازار از طریق واردات تأمین می‌شد و حالا وضعیت این کالا هم همانند سایر محصولات آرایشی بهداشتی که با ممنوعیت واردات قاچاق آنها افزایش یافته است، می‌شود.
کاهش هجوم ملخ صحرایی به کشور
نماد برتر- سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه تاکنون در سطحی بالغ بر ۴۰۱ هزار و ۳۵۰ هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده است، اظهار کرد: از ابتدای هفته گذشته تاکنون هجوم و ریزش آفت ملخ صحرایی در کشور کاهش یافته است.
به تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مازندران حق بدهیم؟
نماد برتر- مهم‌ترین موضوع همه ساله کشاورزان قیمت محصول است و شالیکاران استان مازندران امسال بر خلاف سال‌های پیش به دلیل نوسانات شدید قیمت، هزینه بالا و کاهش درآمد، انتظار و امید به قیمت برنج متناسب با هزینه تولید را دارند، موضوعی که برخی را مجاب به تغییر کاربری اراضی‌شان کرده است.