16:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آزاد

اقدامات تاثیرگذار در بهبود معاملات بازار سرمایه
با به کار گرفتن راهکارهایی مانند آزادسازی قیمت ها و حذف رانت های ناشی از آن، کاهش نرخ سود بین بانکی، ساماندهی فروش سهام عدالت در بازار، تسهیل قوانین ورود شرکت ها به بورس در جهت عمق بخشیدن به معاملات بازار سرمایه و افزایش دامنه نوسان به منظور رشد نقدشوندگی بازار, زمینه رونق بیشتر معاملات بورس فراهم خواهد شد.
مصوبات جدید دوره‌های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه
در راستای توسعه آموزش‌­های تخصصی و حرفه‌­ای مرتبط با بازار سرمایه، دوره­ MBA یکساله بازار سرمایه توسط شورای سیاست‌گذاری دوره‌­های مدیریت عالی کسب و کار بازار سرمایه طراحی شده و به زودی پذیرش دانشجو توسط مراکز مجاز آموزشیِ تحت نظارت سازمان در این دوره‌­ها آغاز خواهد شد.
اقدامات انجام شده به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
توسعه و تسهیل دسترسی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از اقدامات انجام شده در خصوص توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است.
قیمت سیمان کاهش پیدا کرد
به دنبال عرضه پرحجم ٥٢ شرکت سیمانی در بورس کالای ایران، روز گذشته متوسط قیمت هر کیلوگرم سیمان تیپ دو که هفته گذشته ۷۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم بود این هفته به ۵۴۲ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.
نقش ویژه بورس های کالایی در تعادل بازارها
از دید سرمایه گذاری، تعیین قیمت یک کالا به صورت دستوری عملاً امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری را از بین خواهد برد و سرمایه گذار دیگر قادر به برنامه ریزی برای ورود سرمایه های خود به تولید آن کالا نیست.
تعادل در بازار با عرضه کل سیمان در بورس کالا
اقدام دولت برای عرضه کل سیمان کشور در بورس کالا، سیاست مهم و منطقی بوده که با این اتفاق قطعاً بازار به تعادل خواهد رسید و قیمت‌های کشف‌شده به‌صورت منطقی و واقعی و در فضای سالم رقابتی، تعیین خواهد شد.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودروها و علت گرانی دوباره محصولات
عضو اتاق بازرگانی با اشاره به اختلاف قیمت ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومانی خودروهای داخلی از کارخانه تا بازار دلیل گرانی اخیر محصولات را افزایش دوباره نرخ دلار در بازار آزاد اعلام کرد.
ورود قیمت دلار به کانال 28 هزار /واکنش سکه به رشد قیمت طلا
قیمت دلار 2 درصد رشد کرد و به کانال 28 هزار تومان وارد شد. از سوی دیگر قیمت دلار متشکل نیز 4 درصد افزایش یافت.
نخستین دیدار هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب
صبح امروز و در آستانه هفته دولت و آغاز فعالیت دولت سیزدهم رئیس‌جمهور و اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.
توسعه اقتصاد در گرو یکپارچگی نظری و عملیاتی است
احسان خاندوزی به جریان اصلی اقتصاد نزدیک است و مجموعه نظراتش نشان می‌دهد درک خوبی نسبت به نظرات اقتصادی دارد، این موضوع اهمیت زیادی دارد و سبب می‌شود ایده‌ها و عملیاتی که می‌خواهد انجام دهد به لحاظ نظری یکپارچگی لازم را داشته باشند.
مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شد
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، گفت: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.
سود دارو در جیب مافیا
یک برآورد غیر رسمی‌ حاکی از آن است که به سبب بحران کرونا و البته سومدیریت شدید در این زمینه، فقط ظرف ۹ ماه گذشته بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان روانه کیف دلالان شده است.
دو خودروساز بزرگ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت
قیمت‌گذاری ناموفق سبب ایجاد بحران در صنعت خودروسازی شده و هر دو خودروساز بزرگ را مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت کرده است. با ادامه این شرایط، فروپاشی صنعت خودروسازی کشور محتمل است.
برون‌رفت صنعت خودرو از بحران با اجرای «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»
قیمت‌گذاری دستوری، صنعت خودروسازی را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است. «ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی»، یکی از راهکارهای خروج این صنعت از زیان‌دهی در صورت تداوم قیمت‌گذاری است. براساس این ماده، دولت موظف به پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تکلیفی و قیمت تمام شده، به خودروسازان است.