08:51 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کودکان

تلاش گوگل برای افزایش سواد رسانه‌ای کاربران از سنین پایین
پایگاه خبری راد: گوگل سعی دارد با توسعه برنامه سواد رسانه‌ای خود، کاربران را از سنین پایین با اخبار کذب و نحوه شناسایی و برخورد با آنها در فضای مجازی آشنا کند.
تا وقتی مدرک‌گرایی هست بیکاری هم هست!
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است بیکاری در کشور ریشه کن نمی‌شود مگر آن که جامعه از مدرک گرایی فاصله بگیرد و افراد از سنین پایین‌ با آموزشهای عملی و مهارتی آشنا شوند.
از پرداخت خود مطمئن شوید
پایگاه خبری راد: کلاهبرداران از هر فرصتی برای سوءاستفاده از شرایط موجود برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند و در حال حاضر پرداخت فطریه از طریق اپلیکیشن‌های متعدد هم می‌تواند یکی از این روش‌ها باشد و به همین دلیل کاربران باید این پرداخت‌ها را از روش‌های مطمئن انجام دهند.
افزایش تولید و فروش یک شرکت تولید اسباب‌بازی چوبی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی
پایگاه خبری راد: یک شرکت طراحی و تولید اسباب بازی چوبی داخلی با اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی و خرید تجهیزات و ماشین آلات جدید موفق به افزایش ظرفیت تولید و فروش محصولات خود شد.
حمایت ستاد نانو برای ارتقای صنعت اسباب‌بازی با فناوری‌ نانو/برپایی دومین رویداد ملی ایده‌آزاد
پایگاه خبری راد: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از ارتقای صنعت اسباب‌بازی با کمک فناوری‌نانو حمایت می‌کند.
هشدار نسبت به تعطیلی مهدهای کودک
پایگاه خبری راد: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با انتقاد از سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای عدم اعلام افزایش نرخ شهریه مهدهای کودک در سال جدید، نسبت به احجاف به حق مردم و تعطیلی این مراکز هشدار داد.
سرگرم شدن کودکان به چه قیمتی؟
پایگاه خبری راد: در حالی که سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کند کودکان کمتر از پنج سال، باید مدت زمان کمی را به تماشای تلویزیون اختصاص دهند یا از تلفن همراه و تبلت استفاده نکنند، بسیاری از والدین برای آنکه به خیال خود، امکانات بیشتری در اختیار فرزندانشان بگذارند یا در فضاهای عمومی مثل مترو گریه کودکانشان را بند بیاورند، از این ابزارها استفاده می‌کنند.
حداقل دستمزد کارگران باید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت که اگر کارگر بخواهد حداقل دستمزد را بگیرد باید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت کند.
ماجرای حذف اپلیکیشن‌های اپل چیست؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که اپل باری دیگر برخی از اپلیکیشن‌هایی را که برای کنترل و نظارت والدین بر محتوای مجازی بکار گرفته می‌شده است، از فروشگاه اپ‌استور حذف کرده است.
سن بلوغ یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است
پایگاه خبری راد: یک روانشناس کودک و نوجوان با اشاره به اینکه بر اساس برخی تحقیقات، سن بلوغ حدود یک سال و نیم کاهش پیدا کرده است، گفت: هنوز علت دقیقی برای بروز بلوغ زودرس پیدا نشده، اما به نظر می‌رسد نوعی تغییر همگانی در روند رشد نسل بشر در حال وقوع است.
"فرشته‌های مرگ" کبد را از کار می‌اندازند
پایگاه خبری راد: بازرس انجمن علمی بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران با تاکید بر این که بارندگی‌های بهاری احتمال رویش قارچ‌های سمی را افزایش می‌دهد، لزوم افزایش آگاهی افراد جامعه به ویژه کودکان در مواجهه با قارچ‌های سمی آمانیتا موسوم به فرشته‌های مرگ در طبیعت را یادآور شد.
کدام کشورها به سیل‌زدگان ایران کمک کردند؟
پایگاه خبری راد: سیل ویرانگر، نگاه جهان را به استانهای ویران شده ایران، خیره کرد. لزوم کمک رسانی به سیل زدگان درحد و مقیاس جهانی، باعث شد تا در کشورهای زیادی، مردم و دولت، دست در دست هم بدهند تا برای کاهش درد مردم سیل زده، اقدام کنند.
فقر و گرسنگی عامل افت تحصیلی در دانش‌آموزان انگلیسی
پایگاه خبری راد: معلمان انگلیسی می‌گویند: نشانه‌های تشدید فقر در میان دانش‌آموزان این کشور از جمله خستگی، گرسنگی، عصبانیت، ژولیدگی، لباس‌های کثیف و نامرتب و نیز مشکلات اضطرابی و رفتاری، که بر یادگیری آن‌ها تاثیر می‌گذارد افزایش یافته است.
افزایش اضطراب و خودآسیبی در بین دانش‌آموزان انگلیسی
پایگاه خبری راد: بیش از ۸۰ درصد از معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش گزارش‌هایی مربوط به تشدید اضطراب، خود آسیبی و حتی موارد خودکشی میان دانش‌آموزان و با حمایت ناکافی مدارس، وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان انگلیسی طی دو سال گذشته وخیم‌تر شده است.
تبعیض‌های درمانی میان دختران و پسران در آمریکا
پایگاه خبری راد: این باور عمومی که پسرها در ابراز درد جسمی خوددارتر بوده و دختران احساسات خود را بیشتر بیان می‌کنند، باعث شده آمریکایی‌ها در مقوله درمان دچار تبعیض جنسیتی شده و غالبا شدت درد فیزیکی را در دختران کمتر از پسران جدی می‌گیرند.