03:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمیسیون اجتماعی مجلس

وزیر اطلاعات درباره اعطای گرین کارت به فرزندان مقامات در صحن علنی پاسخ می‌دهد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جلالی نماینده تهران از پاسخ‌های وزیر اطلاعات درباره اعطای گرین کارت به ۲۵۰۰ نفر از مقامات و فرزندان آنها توسط دولت در جریان مذاکرات برجام قانع نشد و سوال به صحن ارجاع شد.
 مسئول غارت اقتصاد ایران در چند ماه اخیر کیست؟
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: جمعیت انبوهی که برای به دست آوردن کالای اساسی خود دچار مشکلات هستند چگونه می‌توانند در برابر تصمیمات غلط در حوزه اقتصاد صبور کنند؟
قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان پاسخگوی تمام نیازهای جامعه نیست
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که دولت و مجلس شورای اسلامی برای پاسخگویی نیاز اشتغال جوانان فقط نباید به اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان توجه کنند بلکه باید سازوکار بیشتری را تبیین کنند.
فعالیت اقتصادی بدون توسل به روش‌های ناسالم و غیرقانونی میسر نمی‌شود
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که به اذعان برخی مسئولین و با توجه به شرایط اداری و بروکراسی موجود فعالیت اقتصادی بدون توسل به روش‌های ناسالم و غیرقانونی تقریبا میسر نمی‌شود.
از کشاورزان کشور در برابر سرمازدگی حمایت شود
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید باید از کشاورزان سراسر کشور به ویژه قزوین، بویین زهرا و آوج در برابر سرمازدگی حمایت شود.
حمایت نمایندگان و کارشناسان از «طرح شفافیت» رییس‌جمهور
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان با مثبت ارزیابی کردن دستور رئیس‌جمهور به وزارت صنعت برای ارجاع عوامل فساد در واردات خودرو به هیات رسیدگی به تخلفات اداری معتقدند باید با متخلفین با اشد مجازات برخورد شود.
وحدتی: قوه قضاییه دستورات رئیس جمهور درباره واردات خودرو را جدی دنبال کند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اینکه دستورات اخیر رئیس جمهور در رابطه با واردات خودرو را مطلوب دانست از مراجع مربوطه خواست هر چه سریع‌تر این دستورات را عملیاتی کند.
مشکلات مرتبط با انرژی ریشه در گذشته دارد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به موضوع قطعی برق در برخی مناطق پایتخت، مشکلات مرتبط با انرژی را موقتی دانست و عنوان کرد که این مشکلات در گذشته ریشه دارد.
بررسی معضلات و مباحث اجتماعی در کمیسیون اجتماعی با حضور وزیر کار
پایگاه خبری راد: نایب رییس کمیسیون اجتماعی از بررسی معضلات و مباحث اجتماعی در کمیسیون اجتماعی با حضور وزیر کار روسای سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی خبر داد.
 نخبگان دست به دست هم داده و راهکار مناسب را نشان دهند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز مشکل اصلی معیشت مردم است، باید ببینیم که کدام دستگاه وظیفه دارد تا در این زمینه ایفای نقش کرده و به رفاه مردم کمک کند. با تابلو عوض کردن و فرد عوض کردن گره‌ای از مشکلات باز نمی‌شود.
خبرهای خوش مجلس برای رانندگان درون و برون شهری
پایگاه خبری راد: رییس کارگروه ویژه پیگیری مطالبات کامیونداران در کمیسیون کشاورزی با اشاره به تصمیم‌های این کارگروه برای پیگیری مطالبات رانندگان اعم از رانندگان درون و برون‌ شهری،‌ گفت که بر اساس پیگیری‌های این کارگروه افزایش ۲۰ درصدی کرایه رانندگان، بیمه تامین اجتماعی، اقساطی کردن بدهی رانندگان و پرداخت غرامت دستمزد به آنها اجرایی شده است.
بررسی قانون کار بدون نظر کارگران پذیرفتنی نیست
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت که هر نوع بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص اصلاحیه قانون کار در مجلس بدون اعمال نظر کارگران و ذینفعان آن بی‌معنا و غیرقابل پذیرش است.
کارگران سازمان‌های قوی کارگری می‌خواهند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار بر این باور است که اگر کارگران سازمان‌های قوی کارگری در اختیار داشته باشند بهتر می‌توانند مطالباتشان را دنبال کنند.
تساوی بین حقوق و دستمزد کارگران و دیگر اقشار جامعه
پایگاه خبری راد: نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس از اتمام بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد و گفت: باید تساوی حقوق بین کارگران و سایر اقشار جامعه به وجود آید.
انتظار داشتیم دولت سریعتر به موضوع ارز ورود می‌کرد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در جایگاه ارزیابی تک نرخی کردن ارز از سوی دولت، گفت: ما انتظار داشتیم سرعت عمل دولت در این باره بیشتر بود و زودتر به این موضوع ورود و وضعیت را مدیریت می‌کرد.