19:41 | سه شنبه 12 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کمک

بورس انرژی باید تقویت شود
عرضه نفت خام و برخی محصولات پتروشیمی در بورس انرژی در اولویت برنامه‌های مجلس قرار گرفته و کمیسیون انرژی تاکید خاصی بر تقویت این بورس دارد.
عرضه لوله مسی در قالب قرارداد کشف پریمیوم در تالار نقره‌ای
امروز ۶ تن لوله مسی از سوی شرکت صنایع مس شهید باهنر در قالب قرارداد کشف پریمیوم و به صورت تک عرضه روی تابلوی معاملات بورس کالا می رود.
از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تا شفافیت در نظام قیمت‌گذاری
دستکاری در قیمت‌گذاری کالاها از جمله پیامدهای ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی است. حذف این ارز، سبب واقعی شدن قیمت‌گذاری از طریق نظام بازار به ‎واسطه نظام عرضه و تقاضا می‌شود.
رشد ۷۲ درصدی سود خالص شرکت‌ها در نیمه نخست سال
سود خالص شرکت‌ها در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۲ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. همچنین، دولت از ابتدای مهر تا الان هیچ گونه اوراقی را نفروخته است و صرفاً این آمار عملیات بازار باز است.
از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا تخلیه تومور اقتصادی
با حذف ارز ترجیحی، بازار سرمایه به ­عنوان ویترین بازار مالی کشور، از کاهش رانت و حذف نرخ‌های دستوری و در نهایت شکل‌گیری سرمایه‌گذاری ارزش محور و مبتنی بر تقاضای واقعی برخوردار خواهد شد.
صفر تا صد یک ابزار جدید؛ از افزایش بهره‌وری تا پاداش صرفه‌جویی
اوراق گواهی صرفه‌جویی انرژی در دنیا به عنوان مشوق افزایش بهره‌وری، افزایش بازدهی و کاهش مصرف سوخت به کار گرفته می‌شود و همان‌طور که از اسم آن مشخص است منجر به بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت انرژی می‌شود.
صندوق پروژه‌ها روش سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه مسکن
بازار سرمایه به کمک ابزارهایی چون صندوق پروژه می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری‌ در حوزه مسکن باشد.
ایران زمین در فکر توسعه اولین‌ها
بانک ایران زمین در فکر توسعه خدمتی که پایه گذاری آن در کشور به نام خودش به ثبت رسیده است.
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی؛ آغازی بر حذف رانت و احتکار
با حذف ارز ترجیحی و واقعی شدن بهای تمام شده، شرکت‌های بورسی نه تنها از دایره قیمت‌گذاری دستوری خارج می شوند بلکه می­‌توانند با افزایش حاشیه سود و بهای تمام شده واقعی، درآمدهای عملیاتی خود را بهبود بخشیده و آن را وارد چرخه اقتصادی شرکت کنند.
فصلی نو در معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری
هفته گذشته و برای نخستین بار شاهد فراهم شدن امکان خرید و فروش واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری تامین سرمایه نوین در سوپر اَپ «اسنپ» بودیم. اقدامی که در راستای فرهنگ‌سازی و تسهیل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه انجام شد و ورود به دوران جدیدی از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری را رقم زد.
برترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری کدامند؟
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به مردم توصیه کرد به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بازارسرمایه از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنند؛ اما شناخت و انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری از بین حدود ۲۰۰ صندوق‌های سرمایه‌گذاری چطور امکان پذیر است؟
نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می‌شوند
قابلیت معامله نمادهای فصلی در بازار سلف مصرف‌کنندگان بزرگ و عمده‌فروشی فراهم شد و از فردا امکان انجام معامله برق در نمادهای با دوره تحویل فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی ایران میسر می‌شود.
حرکت بانکی‎‌ها روی ریل سالم
با اصلاح نظام بانکی و ایجاد سامانه الکترونیکی قراردادهای تسهیلات، حرکت بانک‌ها روی ریل صحیح و سالم انجام می‌گیرد و اقدامی برخلاف قوانین صورت نمی‌گیرد.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.