07:59 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای صنعتی

احتمال افزایش تولید نفت اوپک قوت گرفت
پایگاه خبری راد: منابع آگاه در صنعت نفت و اوپک اظهار کردند این گروه به دلیل نگرانی‌ها نسبت به عرضه ایران و ونزوئلا به دنبال تهدیدهای واشنگتن برای اعمال تحریم ممکن است تصمیم بگیرد در ژوئن تولید نفت خود را افزایش دهد.
نگرانی اوپک نسبت به کاهش تولید نفت ونزوئلا
پایگاه خبری راد: رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد اوپک به دقت کاهش تولید نفت در ونزوئلا را زیر نظر دارد تا ببیند افت عرضه از سوی این کشور عضو نیازمند اقدام این گروه است یا خیر.
اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک کشور برگزار می‌شود
پایگاه خبری راد: اجلاس هم‌اندیشی صنعت میکروالکترونیک کشور، تیرماه امسال به همت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک برگزار می‌شود.
موضع اوپک در برابر نفت ۸۰ دلاری
پایگاه خبری راد: چهار نماینده اوپک اظهار کردند که این گروه نزدیک شدن قیمت نفت به مرز ۸۰ دلار در هر بشکه را موقتی و تحت تاثیر عوامل ژئوپلیتیکی می داند که نشان می دهد هیچ شتابی برای بازنگری در توافق کاهش تولید ندارد.
افزایش قیمت نفت در پی تداوم کاهش تولید اوپک
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه تحت تاثیر عواملی از جمله ادامه کاهش تولید اوپک اندکی افزایش یافت.
تولید ماهانه نفت ایران و اوپک افزایش یافت
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران طی ماه میلادی گذشته ۱۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش داشت.
میزان مصرف برق هر کدام از لوازم خانگی چقدر است؟
پایگاه خبری راد: میزان مصرف انرژی در بخش خانگی در ایران سه تا چهار برابر متوسط دنیا است که این مساله نه تنها بر صنعت برق تاثیر می‌گذارد، بلکه تاثیرات آن در اقتصاد کشور نیز بسیار زیاد است.
زنگ خطر کمبود عرضه در بازار نفت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت امسال به بالاترین رکورد چند سال اخیر صعود کرده که تحت تاثیر توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک برای مقابله با اشباع عرضه بوده اما بازار ممکن است به زودی کمبود عرضه پیدا کند که قیمت‌ها را بالاتر خواهد برد.
پایبندی به توافق نفتی به ۱۴۹ درصد رسید
پایگاه خبری راد: کمیته مونیتورینگ مشترک وزیران اوپک و غیراوپک که مسئول نظارت برای اجرای توافق کاهش تولید نفت است، اعلام کرد سطح پایبندی مشارکت کنندگان در این پیمان در مارس به ۱۴۹ درصد رسید که بالاترین رکورد تاکنون بوده است.
وسوسه جدید عربستان برای نفت ۱۰۰ دلاری
پایگاه خبری راد: منابع آگاه می‌گویند عربستان سعودی خوشحال خواهد شد که نفت به ۸۰ دلار یا حتی ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند.
شاتون خودرو دستاورد صنعت متالورژی پودر ایران
 پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت متالورژی پودر مشهد با اشاره به تولید شاتون خودرو با استفاده از صنعت متالوژی پودر، گفت: محصولات تولید داخل در زمینه متالورژی پودر از لحاظ کیفیت و قیمت، قابل رقابت با تولیدات کشورهای خارجی بویژه چین است.
انعقاد قرارداد تولید مشترک خودرو با برندهای مطرح
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر ضرورت توجه به مزیت‌های نسبی تولید گفت: مثلا با توجه به مزیت نسبی کشور در قطعه‌سازی می‌توانیم قرارداد تولید مشترک خودرو با برندهای مطرح دنیا منعقد کنیم که در این صورت حداقل سی درصد تولیدات قطعات و خودرو تولیدی از این رهگذر صادر می‌شود.
از چینی ها الگو برداریم!
پایگاه خبری راد: آلودگی ناشی از تردد وسایل نقلیه این روزها در حالی بسیاری از کشورهای صنعتی را تحت‌تاثیر قرار داده که هر روز بر تبعات و شعاع اثرگذاری این معضل افزوده می‌شود.
مرگ کیفر یک اشتباه ترافیکی در جاده نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد که «مرگ» کیفر یک اشتباه ترافیکی در جاده باشد، زیرا انسان موجودی جایزالخطاست و به عمد یا سهو دچار اشتباه می شود.
تحول در حوزه خدمات پس از فروش کشور حتمی است
پایگاه خبری راد: وقتی شرکت های مادر در ایران سرمایه گذاری کنند، این دلگرمی برای شرکت ها و نمایندگان ایجاد می شود که حواس شرکت مادر به بازار و اهمیت آن هست.