21:26 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالا و ارز

مانور مبارزه با قاچاق بنزین
پایگاه خبری راد: محرمانه بودن آمار خروجی پالایشگاه‌ها از تابستان سال گذشته تاکنون، این نگرانی را ایجاد می‌کند که نهاد ناظر بر مسیر سوخت کجاست؟ اگر بنا نیست این آمار در اختیار مردم قرار گیرد، آیا در اختیار نهادهای نظارتی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار خواهد گرفت؟
رجیستری موبایل مسافری لغو نمی‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که رجیستری موبایل وارداتی از طریق مسافری از اول خردادماه لغو نخواهد شد بلکه تنها برای مسافران واقعی قابل اجرا و ثبت است چرا که نمی‌خواهیم بستری برای قاچاق گوشی تلفن همراه حتی به صورت قانونی باز شود.
برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، باید مطالبه‌گری عمومی شکل بگیرد
پایگاه خبری راد: سفیر مردمی اقتصاد مقاومتی گفت: باید مطالبه‌گری درست در کشور شکل بگیرد و با مفاسد اقتصادی برخورد شود. قطعاً مطالبه‌گری عمومی در ریشه‌کن شدن فساد بسیار تأثیرگذار است و باید این موضوع در کشور شکل بگیرد.
ضرورت عملیاتی شدن واردات کالای ملوانی در بوشهر
پایگاه خبری راد: استاندار بوشهر با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای واردات ۱۰۰ قلم کالا همراه ملوان گفت: با توجه به اطلاع رسانی این طرح، عملیاتی شدن آن در راستای افزایش رضایت‌مندی جامعه هدف و بهبود وضعیت اقتصادی تسریع شود.
رشد 231 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در بوشهر
پایگاه خبری راد: فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: در سال گذشته هفت هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد.
اعلام شرایط تخصیص ارز رسمی به LCهای قبلی + کالاها
پایگاه خبری راد: گمرک ایران مصوبه هیأت وزیران پیرامون اصلاح موضوع تعیین تکلیف اعتبارات اسنادی گشایش شده قبل از تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ را ابلاغ کرد.
رجیستری گوشی مسافری روی میز خدمات الکترونیکی
پایگاه خبری راد: در صورتی که عوارض دستگاه سیم‌کارت‌خور خود را پرداخت کرده‌اید اما هنوز دستگاهتان قانونی نشده و یا اطلاعات دستگاهتان از گمرک برای همتا ارسال نشده، باید نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمات الکترونیک گمرک اقدام کنید.
آیا همه پوشاک وارداتی، قاچاق هستند؟
پایگاه خبری راد: دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از تعطیلی ۱۱۰ فروشگاه به دلیل فروش کالای قاچاق تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد و قاچاق و کمبود مواد اولیه را از جمله مهم‌ترین مشکلات صنعت پوشاک عنوان کرد.
دلیل گرانی پیاز از زبان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
پایگاه خبری راد: در حالی که طی روزهای گذشته قیمت پیاز رو به افزایش گذاشته و برخی مسئولان اتحادیه‌های بخش خصوصی، قاچاق این محصول را عامل گرانی آن اعلام کرده‌اند، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد که صادرات بیش از حد پیاز و بارندگی‌های اخیر عامل اصلی بوده است، نه قاچاق!
سامانه رجیستری تلفن همراه قطع نیست
پایگاه خبری راد: روز گذشته خبری از قطع شدن سامانه رجیستری تلفن همراه منتشر شد که از سوی سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکذیب شد.
قاچاق روزانه 7.5 میلیون لیتر سوخت از مرزهای سیستان و بلوچستان
پایگاه خبری راد: دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: نیاز سیستان و بلوچستان به نفت روزانه سه میلیون و 600 لیتر است که بر اساس برآوردهای انجام شده روزانه حدود هفت و نیم تا هشت میلیون لیتر سوخت از مرزهای استان قاچاق می شود.
تشخیص محصولات دخانی قاچاق به گمرک واگذار شد
پایگاه خبری راد: از این پس مسئولیت تشخیص و ترخیص محصولات دخانی قاچاق یا فاقد مجوزهای لازم از قبیل کالاهای جعلی، تقلبی، غیر بهداشتی و غیر استاندارد بر عهده گمرک است.
ناگفته‌هایی از بازار و مصرف «لوازم آرایش» در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی کشورمان ۶۵ هزار میلیارد تومان است. جدا از این رقم بالا، بارها خبرهایی مبنی بر اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان است، مطرح شده. اما دلیل این گردش مالی بالا و مصرف زیاد ما در این حوزه چیست؟
ممنوعیت مؤکد برای خروج کالاهای اساسی از کشور
پایگاه خبری راد: گمرک جمهوری اسلامی ایران به کلیه گمرکات اجرایی تاکید کرد که از خروج کالاهای اساسی در قالب رویه‌های مسافری و تجاری جلوگیری شود.
گوشت رستوران‌ها چگونه تأمین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: عرضه گوشت یخ‌زده به واحدهای صنفی رستورانی و چلوکبابی از ۱۰ روز پیش آغاز شده و به عقیده فعالان صنفی این عرضه بیش از نیاز بازار است و قیمت گوشت در روزهای آینده شکسته خواهد شد.