02:13 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کالای وارداتی

برخی تولیدکنندگان و واردکنندگان عامل گرانی هستند
پایگاه خبری راد: مشاور اقتصادی و برنامه‌ریزی اتاق اصناف ایران معتقد است که حتی اگر نرخ های جهانی یک کالا نیز نسبت به گذشته افزایش یافته باشد به قدری نیست که در بازار ایران اتفاق می افتد و بررسی ها نشان می‌دهد که گرانی کنونی در بازار عمدتا ناشی از تخلفات تولیدکنندگان و واردکنندگان این کالاها و محصولات است.
دریافت مالیات از خریداران عمده سکه و ارز و واردکنندگان خودرو
پایگاه خبری راد: وزیر امور اقتصادی و دارایی، دستوراتی برای دریافت مالیات از واردکنندگان خودرو با ارز 4200 تومانی و خریداران سکه صادر کرد.
نرخ پایه برای دلار توافقی حذف شد
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران از حذف نرخ پایه برای دلار توافقی در واردات کالا خبر داد و گفت: مقرر شده نرخ پایه‌ای در این زمینه تعریف نشود و صادرکنندگان و واردکنندگان با یکدیگر توافق کنند. اما عرضه این نوع دلار در بورس بهتر و شفاف‌تر بود.
ماجرای مبهم بازار سکه و ارز باز می‌شود
پایگاه خبری راد: در حالیکه در چند ماه گذشته جریان بازار ارز و سکه با حواشی همراه بوده و اخبار مرتبط با آن ابهامات زیادی را بر جای گذاشت انتظار می‌رود با دستور اخیر مقام معظم رهبری به رییس‌جمهوری، ابهامات در این زمینه برطرف شود.
جایگاه سلیقه‌سنجی در تولید کالای ایرانی کجاست؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: فرهنگ مصرف کالای ایرانی باید به گونه‌ای در میان مردم نهادینه شود که هیچ کس حاضر به خرید کالای وارداتی نباشد.
موبایل پنجمین کالای وارداتی شد / افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیرنفتی
پایگاه خبری راد: تازه‌ترین آمار گمرک ایران از تجارت خارجی نشان می‌دهدکه در بهار سال جاری میزان صادرات غیرنفتی ایران بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است.
انتشار اسامی واردکنندگان متخلف موبایل به زودی
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی از انتشار اسامی واردکنندگان متخلف تلفن همراه در آینده نزدیک پس از نهایی شدن بررسی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی خبر داد.
 آقای رئیس جمهور سریعا در چیدمان تیم خود تجدید نظر کنید
پایگاه خبری راد: نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور خواستار شد: انتظار است با سرعت در چیدمان تیمی که در کنار شما هستند تجدید نظر کنید واز افرادی که بتوانند در این شرایط مقاومت کنند انتخاب کنند.
سیب از آذربایجان غربی صادر و کاغذ وارد می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات ۳۱۰ هزار تن کالا از استان به خارج از کشور طی دو ماه گذشته سالجاری خبر داد.
از "دلار" غیررسمی چه خبر؟
پایگاه خبری راد: گرچه حدود دو ماه است که دلار تک نرخی شده، اما در هر صورت بازار ارز ایران حداقل با دو نرخ مسیر خود را پیش می‌برد.
رانت زیرپوستی واردکنندگان در بازار دلار ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن سیاست جدید ارزی و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات طولی نگذشت که جریان سودجویی برخی از جمله واردکنندگان مطرح شده است.
تردد یک روزه 690 ون ترکیه‌ای در مرز سرو
پایگاه خبری راد: مدیر گمرک سرو گفت: طی اردیبهشت 690 دستگاه که اکثرا ون‌های یک روزه ترکیه بودند تردد داشتند.
ابعادی دیگر از سیاست جدید ارزی و دلار ۴۲۰۰ تومانی
پایگاه خبری راد: گرچه هدف اصلی سیاست‌ جدید ارزی به کنترل درآوردن گردش ارزی در اقتصاد و ممانعت از التهابات روزانه بازار ارز بوده و تا حدی هم توانسته برای کوتاه مدت در این مسیر حرکت کند، اما این تمام ماجرا نیست و همچنان کاستی‌هایی وجود دارد. به اعتقاد کارشناسان عرضه دلار ۴۲۰۰ تومانی برای جمع بزرگی از وارداتی که اولویتی ندارد در مقابل نرخ‌ بالای ارز در جریان بازار آزاد عاملی برای تحلیل منابع ارزی و ایجاد رانت و فساد خواهد شد؛ از این رو باید در آینده‌ای نزدیک شرایط تغییر کرده و در این سیاست بازنگری کرد.
خودرو از لیست کالاهای عمده وارداتی حذف شد
  پایگاه خبری راد: بررسی آمارهای تجارت خارجی کشور در فروردین ماه نشان می‌دهد، در حالی که خودرو کامل در فهرست 15 قلم کالای اصلی وارداتی دیده نمی‌شود اما بیش از 190 میلیون دلار قطعه خودرو به کشور وارد شده است.
"ساخت ایران" برچسبی برای حمایت از کارگر چینی!
پایگاه خبری راد: با انتخاب و اعلام شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، دستگاه‌های مختلف در ظاهر دست به کار شده‌اند اما برخی از دستگاه‌ها با تفاسیر خود از شعار سال مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌اند و کار را به جایی رسانده‌اند که برخی محصولات چینی برچسب "ساخت ایران" را یدک می‌کشند.