03:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چرم

کاهش تولید ۱۷ کالای صنعتی  نسبت به سال 96!
پایگاه خبری راد: طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در هفت ماهه نخست امسال میزان تولید بیش از نیمی از کالاهای منتخب صنعتی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
 بوی آشپزخانه آستان قدس با فناوری‌ محققان کشور حذف می گردد
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه شهید بهشتی با اجرای پایلوتی موفق به حذف بوهای نامطبوع از محیط شدند و بر اساس قراردادی که با آستان قدس رضوی منعقد شده است، قرار است بوی آشپزخانه این نهاد با فرآیندهای پلاسمایی حذف شود؛ ضمن آنکه راهکارهایی را برای حذف بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) ارائه کردند.
تورم 100 درصدی کالاهای صادراتی ایران !
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به مهرماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
 کالاهایی که ارز خود را از نیما گرفتند!
پایگاه خبری راد: تامین ارز واردات از طریق سامانه نیما از ابتدای فعالیت آن تاکنون حدود ۶.۸ میلیارد یورو بوده است.
فاصله ۷۵ کیلومتری زلزله امروز با تهران
پایگاه خبری راد: مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه زلزله بامداد امروز جواد آباد ورامین با بزرگای ۳.۱ در ۷۵ کیلومتری جنوب تهران رخ داده است، گفت: گسل شناخته‌شده در رومرکز این زمین‌لرزه گسل "سیاه کوه" است که با گسل "رباط‌کریم" مجاورت دارد و گسل رباط کریم تا جوار شهر "پرند" گسترش یافته است.
تلفن‌ همراه از صندلی توالت فرنگی ۷ برابر آلوده‌تر است
پایگاه خبری راد: مطالعات جدید نشان می‌دهد که یک گوشی تلفن همراه به طور میانگین حدود هفت برابر آلوده‌تر از صندلی توالت فرنگی است.
بیشترین رشد واردات، متعلق به توتون و تنباکو می باشد
پایگاه خبری راد: پوشاک با افت ۶۹.۳ درصدی بیشترین کاهش واردات در بین محصولات صنعتی را در شش ماهه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است و در این بین محصولات توتون و تنباکو بیشترین رشد واردات را داشته‌اند.
18 مورد تغییر در تیگو 7 جدید
پایگاه خبری راد: نسخه جدید و به روز شده شاسی بلند چری با نام تیگو 7 رونمایی و معرفی شد.
وضعیت تولید صنایع اعلام شد
پایگاه خبری راد: وضعیت تولید ۳۱ گروه کالایی منتخب صنعتی تا پایان نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶، اعلام شد.
افزایش صادرات کفش ایرانی!
پایگاه خبری راد: با وجود کمبود مواد اولیه و شرایط سخت تولید، صادرات کفش ایران افزایش یافته است.
رونمایی از نسخه جدید M ب ام و سری 3
پایگاه خبری راد: شرکت بی ام و قصد دارد بعد از معرفی نسل جدید سری 3، حالا نسخه M پرفورمنس آن را معرفی کرده است.
افزایش تا ۲.۵ برابری قیمت محصولات چرمی در بازار
پایگاه خبری راد: عضو هیات مدیره انجمن صنایع چرم ایران با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت محصولات چرمی در بازار تا ۲.۵ برابر افزایش یافته است، گفت: متاسفانه صنایع چرم برای تامین ارز خود از سامانه نیما با مشکل مواجه هستند.
واردات کالاهای صنعتی کاهش یافت
پایگاه خبری راد: جدیدترین آمار از وضعیت واردات ۲۴ کالای منتخب صنعتی حاکی از کاهش واردات ۱۸ قلم کالا در پنج ماهه نخست امسال است.
صادرات کالاهای صنعتی در حد قابل‌توجهی افزایش یافت
پایگاه خبری راد: میزان صادرات ۲۴ کالای منتخب صنعتی در پنج ماهه نخست سال‌جاری در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، اعلام شد.
خطوط ریلی که در شرایط بحران فرونشست قرار دارند
پایگاه خبری راد: بعد از خط راه آهن و کریدور انتقال نیروی ورامین، خط راه آهن شیراز-اصفهان نیز در لیست بحران‌خیز از نظر فرونشست زمین قرار گرفت.