16:52 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

چربی

وضعیت نامطلوب تغذیه در مردان
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، الگوی تغذیه‌ای مردان را نامطلوب اعلام کرد و گفت: ۵۹ درصد از مردان ۴۵ تا ۶۰ ساله دچار کمبود ویتامین D هستند.
از گام‌های موثر در "ژنتیک درمانی" تا امیدی نو برای درمان سرطان
پایگاه خبری راد: رییس دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت اصلاح دید مسؤولان نسبت به فناوری‌های نوین و اهمیت فرهنگ‌سازی در این راستا، گفت: در همه جای دنیا تولید یک فرآورده و محصول جدید سلامت‌محور بین ۵ تا ۱۰ سال زمان می‌برد، بنابراین تصور سریع بازده بودن درآمد ناشی از فناوری دانش‌محور مانند سایر حیطه‌های فناوری اشتباه بزرگی است.
بی‌مهری صنایع خودروسازی نسبت به فناوری‌های داخلی
پایگاه خبری راد: علی‌رغم آنکه محققان شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی پوشش‌های فوق مقاوم دست یافتند، ولی صنایع داخلی نسبت به کاربردی شدن آن استقبال نکردند.
بررسی علت مرگ پرنده‌های دریایی در شمال هلند
پایگاه خبری راد: مرگ دسته جمعی نوعی از مرغ های دریایی موسوم به «ماهی گیرکان» در یک هفته گذشته در شمال هلند نگرانی‌های فراوانی را در بین حامیان حقوق حیوانات و دانشمندان این کشور موجب شده است.
تاکید محیط زیست بر ضرورت مدیریت ماشین‌های لجن‌کش
پایگاه خبری راد: رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب‌بر و ماشین‌های لجن‌کش گفت: دستگاه‌های مختلف برای رفع این معضل باید قوانین و استاندارهایی تدوین کنند.
چگونه از سرمای زمستان در امان بمانیم؟
پایگاه خبری راد: در سرمای زمستان اکثر افراد به دنبال راهی برای گرم ماندن در محیط خارج از خانه هستند و خوشبختانه فرایند تجزیه مواد غذایی در بدن، خود به عنوان بخاری داخلی بدن عمل می‌کند.
کدام غذاها خود سرطانند؟
پایگاه خبری راد: مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: انتخاب تغذیه درست در سبد غذایی و حذف غذاهای فرآوری شده، پرچرب و پرنمک در پیشگیری از ابتلا به سرطان اهمیت دارد.
 کالری غذا از روی عکس محاسبه می شود!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران فرانسوی، نوعی اپلیکیشن ارائه داده‌اند که می‌تواند میزان کالری غذا را تنها از روی عکس آن محاسبه کند!
چرا سوخت‌ زیستی در دسترس نیست؟
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: متاسفانه به دلیل اینکه در کشور دارای منابع نفتی هستیم، اهمیت استفاده از دیگر سوخت‌های دوست‌دار طبیعت جزء اولویت‌های اصلی نبوده است و کارهایی که منجر به تولید سوخت زیستی قابل لمس به وسیله مهندسی ژنتیک شود، در دسترس نیست.
کاهش مصرف آب در قالی‌شویی‌ها با نصب سامانه نانوساختار محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان غشاهای نانوساختاری را عرضه کردند که قادر است آب "خاکستری" را برای مصارف روزانه تصفیه کند و به گفته آنها در حال حاضر این سامانه برای برخی از کارواش‌ها و کارگاه‌های قالی‌شویی نصب شده و منجر به کاهش مصرف آب شده است.
صادرات اولین محموله پوشاک هوشمند ایرانی به کویت
پایگاه خبری راد: پوشاک هوشمند محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان به ارزش یکصد هزار یورو به کشور کویت صادر می‌شود.
همه چیز درباره بزرگ‌ترین طرح محیط زیستی ایران
پایگاه خبری راد: عملیات اجرای طرح فاضلاب تهران، از سال ۱۳۷۴ در گستره‌ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق ۲۲‌گانه تهران و برای پوشش ۱۱ میلیون نفر جمعیت افق طرح ۱۴۱۰ آغاز به کار کرد. این طرح براساس اولویت‌های اجرایی به پنج فاز عملیاتی تقسیم شده و طبق برنامه حدود ۹۰۰۰ کیلومتر احداث شبکه جمع‌آوری، ۷۶کیلومتر تونل فاضلاب‌رو، نصب بیش از ۹۰۰ هزار انشعاب فاضلاب و احداث ۲۲ واحد تصفیه‌خانه در پروژه اجرا خواهد شد.
تورم کالاهای صادراتی ۱۱۸ درصد شد
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به ‌آبان ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.
سبزی روزانه چه مقدار مصرف می شود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: سبزی‌ها دارای انواع ویتامین‌های A، B، C، مواد معدنی و فیبر هستند که باید به میزان 3 تا 5 واحد در طول روز مصرف شود.
نقدینگی عامل اساسی گرانی کالاها!
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان گفت: کاهش قیمت اجناس به دلار بستگی چندانی ندارد، بلکه علت تورم در کشور نقدینگی است. این در حالی است که تخمین زده شده حجم نقدینگی تا پایان سال به ۲۰۰۰ هزار میلیارد تومان برسد.