23:45 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پوست

تکثیر زالوی طبی با طرح بیوتکنیک بومی محققان کشور/دسترسی به خون تازه دامی چالش توسعه این صنعت
نماد برتر- با توجه به کاربردهای پزشکی زالوهای طبی در جراحی قلب و پیوند اعضا، گرفتگی رگ‌های قلب و عروق مغزی، تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع انواع عفونت‌ها محققان یکی از شرکت‌های فناور با تدوین طرح تحقیقات بیوتکنیک بومی نسبت به پرورش و تکثیر این جانور اقدام کردند، در حالی که به گفته آنها دسترسی به خون تازه دامی از مهمترین چالش‌های این صنعت به شمار می‌رود.
 آینده بازار سرمایه چه می شود؟!
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه علاوه بر تشریح دلایل ریزش این بازار طی ۱۰ روز گذشته و عقبگرد شاخص به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد، پیش بینی خود از آینده بازار سرمایه را تشریح کرد.
درخواست کد ملی از اکانت‌های مشکوک در اینستاگرام
نماد برتر- اینستاگرام برای بررسی هویت اکانت‌هایی که مشکوک به نظر می رسند، درخواست ارائه شماره شناسایی ملی خواهد داد.
نانو آفت‌کش‌های که دوستدار محیط‌زیست هستند
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو آفت‌کش ارگانیکی را برای مقابله با آفات کشاورزی عرضه کردند که نه تنها برای محیط‌زیست و انسان مشکل ایجاد نمی‌کند، بلکه بسیار ارزان‌تر از آفت‌کش‌های شیمیایی است.
تولید ضدعفونی‌کننده‌های سبز برای مقابله با کرونا
نماد برتر- کاربران فضای‌مجازی باید از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و دانلود نرم‌افزار از منابع نامعتبر اجتناب و از نرم‌افزارهای امنیتی برای حفاظت مداوم سیستم‌های خود استفاده کنند.
افزایش پیشگیری ها باعث کاهش خسارات در کشور/اساس مدیریت بحران مردم هستند
نماد برتر- در سلسه نشست های مجازی محفل پرسون، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.
حذف آلاینده‌های نفتی از آب زیرزمینی با کمک پوست گردو
نماد برتر- محققان دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آلاینده های نفتی در آب زیرزمین را با بهره گیری از کربن فعال حذف کردند.
نرخ بیکاری غیرمنتظره آمریکا بورس های جهانی را به پرواز درآورد!
نماد برتر- همه شاخص‌های مهم بورسی جهانی در معاملات آخر هفته سبزپوش شدند.
تلاش نافرجام پیام‌رسان‌های داخلی
نماد برتر- باوجود تلاش‌های چندساله برای ارتقای پیام‌رسان‌های داخلی و حمایت‌های صورت‌گرفته و وعده‌های چندباره، همچنان بیشترین بار پیام‌رسانی کشور بر دوش پیام‌رسان‌های خارجی است، اتفاقی که برخی آن را به عدم اعتماد مردم به این محصولات نوپا و برخی دیگر به مشکلات فنی و ضعف توانایی این محصولات مربوط می‌دانند.
افزایش 50 درصدی صادرات به اوراسیا
نماد برتر- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات ما به اوراسیا در طول سه ماه گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
بهره‌مندی ۱۵ استان کشور از نانو محلول ضدعفونی‌کننده دام و طیور
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان به دانش فنی تولید ضد عفونی‌کننده‌های نانویی با کاربرد در صنایع طیور و دام دست یافته و با توزیع ۲۵ هزار لیتر مایع از این ضدعفونی‌کننده‌ها موجب کاهش میزان مرگ‌ومیر دام و طیور شده است.
 ناوگان پست نوسازی شد/تغییر لوگو با هدف پوست‌اندازی
پایگاه خبری راد: شرکت ملی پست به نوسازی ناوگان موتوری و تغییر لوگو با هدف نوسازی اجزای مختلف شبکه‌ی خود اقدام کرد.
پرونده گازی ایران و ترکمنستان به‌ کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: ترکمنستان طبق توافقی در سال ۱۹۹۷، به ایران گاز صادر کرد اما تقریبا هر سال در طول زمستان گاهی قیمت‌های خود را افزایش داد، این کشور در سال ۲۰۰۶ صادرات به ایران را متوقف کرد و خواستار افزایش ۹ برابری قیمت شد و ایران برای مدت کوتاهی قیمت‌های بالاتر را پذیرفت اما این ماجرا ادامه پیدا نکرد و کار به داوری بین‌المللی رسید.
ازدیاد مسافرکش‌ها نشان‌دهنده نداشتن مهارت کار است
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است دلیل ازدیاد تاکسی‌ها و مسافرکش‌ها در شهرها نداشتن مهارت کافی برای کار است و اگر کارجویان و فارغ التحصیلان از قبل با مهارتهای کسب و کار آشنا شوند دیگر اولین گزینه کسب درآمدشان خرید ماشین و مسافرکشی نخواهد بود.
پاسخ وزیر ارتباطات به شائبه‌ها درباره سیستم عامل بومی
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ایجاد سیستم عامل بومی و نصب آن روی گوشی‌های داخلی، به سوالاتی که در این زمینه برای کاربران ایجاد شده بود، پاسخ داده است.