07:48 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پنبه

خسارت به برداشت زعفران در خراسان‌رضوی بر اثر بارندگی‌های اخیر
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: محصولاتی چون زعفران که از همه مهم‌تر بوده، چغندرقند، سیب‌زمینی و پنبه در حال برداشت هستند که تحت‌الشعاع قرار گرفته‌اند و بخشی از زعفران خسارت‌دیده است.
از خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی تا خودداری از صیادی
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت ذرت به دلیل کاهش دما و احتمال خطر سرمازدگی، مراقبت از دام‌های تازه متولد شده در برابر سرما، خودداری از انجام عملیات صید و صیادی به دلیل مواج بودن دریا، آماده‌سازی زمین برای کشت محصولات پائیزه مثل کلزا، گندم، جو و سبزیجات پائیزه و جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی مربوط به روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۰ تا ۱۳ آبان) است.
توصیه‌های ۵ روزه هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: تأمین سوخت و تنظیم دمای مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش پنج درجه‌ای دما در روز آخر هفته، تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی و کاهش دور آبیاری مزارع پنبه به علت کاهش دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای بازه زمانی امروز تا روز جمعه (۸ تا ۱۱ آبان) است که از سوی اداره هواشناسی کشورارایه شده است.
در توسعه روش‌های حمل و نقل عقب مانده‌ایم
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ترانزیت ما صرفا به جابجایی پنبه تولیدی آسیای میانه محدود شده و اگر این جابجایی متوقف شود ترانزیت ما هم تعطیل می‌شود.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی با کاهش دما در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: تسریع در برداشت محصولات مزارع سبزی استاندارد با توجه به کاهش محسوس دما، محافظت از کندوها در مقابل بارش، کاهش دما و وزش باد، خودداری از انجام هرس درختان در روزهای آینده، انجام عملیات برداشت محصول ذرت با توجه به کاهش محسوس دما از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (سوم تا ششم آبان)، منتشر شده است.
 دشمن به دنبال تحرکاتی در ماه‌های آینده است
پایگاه خبری راد: فرمانده نیروی انتظامی ضمن تشریح توطئه‌ها و اقدامات دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور اعلام کرد که دشمنان قصد انجام تحرکاتی در ماههای آینده را دارند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای ابتدایی آبان
پایگاه خبری راد: جلوگیری از ورود سیلاب و باران به استخرهای پرورش ماهی، هرس شاخه‌های خشک شده در باغات و ریختن آنها پای درختان به عنوان تله برای جمع آوری آفات و آبیاری مزارع زعفران در مناطق کوهستانی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی است که برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۳۰ مهر تا ۴ آبان) منتشر شده است.
تولید ۱۸ کالای منتخب صنعتی کاهش یافت
پایگاه خبری راد: تا پایان مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، از بین ۳۱ کالای منتخب صنعتی، ۱۸ کالا با کاهش تولید روبرو شدند.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی پاییزی با توجه به کاهش دما
پایگاه خبری راد: کنترل شبانه مرغداری‌ها با توجه به روند کاهشی دما، اضافه کردن ضد یخ به رادیاتور ماشین‌آلات کشاورزی با توجه به کاهش دما، اجتناب از تردد در مسیل‌ها و روخانه‌ها تا چهار ساعت بعد از بارندگی در روز آینده از جمله توصیه‌هایی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای دوشنبه تا جمعه (۲۳ تا ۲۷ مهرماه) صادر کرده است.
توصیه‌های هواشناسی با توجه با کاهش دما
پایگاه خبری راد: کاهش ساعات آبیاری مزارع، تسریع در برداشت کلزا و تنظیم دمای گلخانه‌ها با توجه به کاهش دما، شست وشوی درختان و بوته‌ها با آب خالص و به وسیله سم‌پاش‌ها بعد از وزش گرد و غبار و خودداری از آبیاری بیش از حد برای جلوگیری از ماندابی و خسارت به محصولات کشاورزی از جمله توصیه‌های هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ مهرماه) است.
 عملکرد رسانه‌ها در انعکاس اخبار تحولات بازار ارز نقد شد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس علوم ارتباطات معتقد است که «وقتی دست‌ رسانه‌ها برای سوژه‌های پیگیرانه و تحقیقی باز نباشد، نیازهای آنی و لحظه‌ای مخاطب را پاسخ می‌گویند. درست اینجاست که روزنامه‌نگاری با انجام کارهای محیرالعقول اشتباه گرفته می‌شود و رسانه‌ها فقط در پی انتشار اخبار شوک‌برانگیز هستند تا تعداد کاربران کانال یا صفحه اجتماعی‌ رسانه‌شان بالاتر برود؛ غافل از اینکه سرمایه اصلی رسانه‌ها اعتماد است و نه جمعیت!»
کاهش تولید نیمی از کالاهای صنعتی + اسامی
پایگاه خبری راد: تا پایان چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از بین ۳۱ گروه کالای منتخب اساسی ۱۷ گروه با کاهش تولید روبرو شده‌اند که در این میان کمباین، سموم کشاورزی و برخی لوازم خانگی بیشترین کاهش تولید را تجربه کرده‌اند.
نگرش صفر و صد به محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی درست نیست
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ایمنی زیستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ضمن تشریح مخاطرات احتمالی محصولات تراریخته، تاکید کرد: نگرش صفر و صد به محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی درست نیست.
همه مطالبات کشاورزان گلستانی پرداخت شد
پایگاه خبری راد: استاندار گلستان گفت: مطالبات کشاورزان گندم‌کار، کلزاکار و سیب‌زمینی کار با رقم 1750 میلیارد تومان به طور کامل تسویه شد.