09:54 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وقوع سیل

آماده‌باش تمامی اکیپ‌های عملیاتی برای مواجه با سیلاب احتمالی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در استان اکیپ‌های عملیاتی آب و فاضلاب در آماده‌باش کامل هستند.
حسنوند: متهم ردیف اول خسارات اخیر سیل، وزیر نیرو است
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون انرژی با بیان این که مقصر اصلی خسارات وارده به مردم بر اثر سیلاب در خوزستان، لرستان و گلستان مشخص است و عزمی برای محاکمه، عزل و استیضاح می‌خواهد، گفت‌: متهم ردیف اول وزیر نیرو و مجموعه معاونت آب این وزارتخانه است.
اردکانیان: ۳۵ روستا قطعی برق دارند / ۲۱۰۰ میلیارد تومان خسارات به تأسیسات وارد شد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با بیان این که در پی بارش‌ها و سیل اخیر مجموعا ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خسارات به تأسیسات وارد شده است، گفت: در حال حاضر یک و نیم درصد روستاها متأثر از سیل و قطعی برق و قطعی آب شرب هستند.
رودخانه‌هایی که راه ارتباطی ۱۸ روستاست!
پایگاه خبری راد: از تاریخ ۲۷ اسفند سال ۹۷ بارش باران‌های سیل آسا در خراسان شمالی، آغاز و موجب جاری شدن سیل در نقاط مختلف این استان شد.
در اجرای تونل گلاب دو با مشکلاتی مواجه هستیم
پایگاه خبری راد: استاندار اصفهان گفت: با وجودی که پروژه سد تونل سوم کوهرنگ امروز هیچ مشکل مالی ندارد، اما پیمانکار این طرح چابکی لازم را ندارد.
به مسئولیت خود واقفیم
پایگاه خبری راد: به دنبال وقوع سیل اخیر در چند استان ایران که منجر به خسارات قابل توجه جانی و مالی شد بسیاری از گروه‌های اجتماعی و اقتصادی تلاش کرده‌اند در این حوزه مسئولیت‌های خود را پیگیری کنند که بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی داخلی نیز جزئی از این مجموعه هستند.
احداث سیل‌بند ۲۶ کیلومتری در شمال غرب اهواز
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر مدیریت سیلاب دشت‌ها، گفت: سیل‌بند سراسری شمال غرب اهواز به‌طول ۲۶ کیلومتر برای جلوگیری از سیلاب کرخه و دز در حال احداث است.
خطر آلودگی نفتی بر اثر سیل خوزستان
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان از آلودگی نفتی برخی رودخانه‌ها در اثر نشست نفت و گازوییل خبر داد.
وزیر نفت امشب به اهواز می‌رود
پایگاه خبری راد: وزیر نفت پنجشنبه شب برای بازدید مستقیم از وضعیت استان خوزستان و بررسی شرایط عازم این استان می‌شود.
4000 میلیارد تومان؛ برآورد خسارت سیل به شبکه ارتباطی
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه در مجموع حدود ۱۳ هزار کیلومتر از شبکه ارتباطی کشور در اثر وقوع سیل آسیب دیده‌ است، گفت: برآورد می‌شود که حدود سه تا چهار هزار میلیارد تومان میزان خسارت شبکه‌های ارتباطی کشور باشد.
گردآوری میزان خسارت سیلاب به واحدهای صنفی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف ایران گفت: جلسات ستاد مدیریت بحران در اتاق اصناف ایران ادامه دارد و همکاران ما در این ستاد در حال گردآوری میزان خسارات سیلاب به واحدهای صنفی هستند و براساس دستور دادستانی کل کشور کمک‌ها (نقدی و غیرنقدی) به هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) سپرده شد.
تاثیر گرمایش جهانی بر سیل‌های اخیر ایران
پایگاه خبری راد: یک اقلیم‌شناس بارش‌های سنگین و سیل‌های اخیر ایران را ناشی از تغییر اقلیم و گرمایش جهانی دانست و ادعی بی‌سابقه بودن بارش‌های ایران را رد کرد.
خطر استفاده 5000 بابلی از آب غیربهداشتی
پایگاه خبری راد: اگر چه اثرات بارش‌های شدید باران در کشور، خرابی‌هایی به بار آورد، اما آنچه پرجمعیت‌ترین شهرستان مازندران را بیش از خرابی‌ها متاثر کرد، اثرات پس از سیل در این شهرستان بود، به طوری که به گفته مسئولان با افزایش کدورت آب سدالبرز که تامین‌کننده یک‌سوم آب‌شرب بابل بود، تصفیه‌خانه موقت این شهرستان از کار افتاد.
خسارت ۱۱۰ میلیارد تومانی سیل به بخش صنعت، معدن و تجارت مازندران
پایگاه خبری راد: در حادثه وقوع سیل اخیر در مازندران ۱۱۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی مازندران خسارت وارد شد.
سد کرخه در سلامت کامل/ ذخیره فعلی کرخه ۳۴ برابر سد کرج
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با تاکید بر اینکه سد کرخه در سلامت کامل است، گفت: تشدید بارندگی‌های اخیر موجب شده تا ۸.۵ میلیارد مترمکعب سیلاب وارد مخزن سد شده و ذخیره فعلی کرخه به بیش از ۶ میلیارد مترمکعب برسد که این رقم حدود ۳۴ برابر سد کرج است.