09:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیر انرژی

مراقبیم قیمت نفت دوباره سقوط نکند
نماد برتر- دبیرکل اوپک اعلام کرد اوپک پلاس در نشست سیاست گذاری نوامبر اطمینان حاصل خواهد کرد قیمت نفت دوباره سقوط شدیدی پیدا نمی کند.
ازسرگیری اکتشاف نفت و گاز ترکیه در شرق مدیترانه
نماد برتر- ترکیه فعالیتهای اکتشافی برای نفت و گاز در آبهای مورد مناقشه در شرق مدیترانه را ازسرگرفته است.
از صعود قیمت نفت خبری نیست
نماد برتر- بانک OCBC سنگاپور پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوم نوامبر آمریکا بین ۴۰ تا ۴۳ دلار معامله خواهد شد.
افزایش قیمت فروش نفت عربستان به آسیا
نماد برتر- عربستان سعودی قیمت فروش نفت به مقصد آسیا را اندکی افزایش داد که نخستین نشانه از بهبود بازار فیزیکی پس از یک ماه و نیم ضعف و سقوط حاشیه سود پالایش است.
تولید نفت امارات طبق وعده کاهش یافت
نماد برتر- امارات متحده عربی به منظور جبران مازاد تولید نفت در ماه اوت، تولیدش در سپتامبر را هشت درصد کاهش داد و به ۲.۴۷۶ میلیون بشکه در روز رساند و به نرخ پایبندی ۱۱۶ درصد به توافق اوپک پلاس دست یافت.
سقوط ۱۶۴ میلیارد دلاری ارزش ذخایر نفت روسیه
نماد برتر- ارزش ذخایر نفت خام روسیه ۱۷ درصد معادل ۱۶۴ میلیارد دلار (۱۲.۷ تریلیون روبل) در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد.
چاه‌های گاز ترکیه در مدیترانه غیراقتصادی از آب درآمدند
نماد برتر- فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: همه هفت چاه گازی که ترکیه در شرق مدیترانه حفاری کرده است، غیراقتصادی ارزیابی شدند.
بهبود کامل تقاضا برای نفت تا پایان سال آینده
نماد برتر- شرکت گازپروم نفت روسیه پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازخواهد گشت.
وعده‌های اوپک پلاس، نفت را به مسیر صعود برگرداند
نماد برتر- بهای معاملات نفت آمریکا روز جمعه برخلاف نفت برنت، با افزایش بسته شد اما هر دو شاخص تحت تاثیر تاکید اوپک و متحدانش بر تعهدشان برای محدودیت عرضه و پایبندی به پیمان نفتی، قویترین رشد هفتگی را از ژوئن تاکنون به ثبت رساند.
ظهور متخلف جدید در پیمان نفتی اوپک
نماد برتر- درست وقتی که به نظر می رسد اوپک سرانجام مشکلات طولانی مدت تخلف اعضا از اهداف تولید نفت را مدیریت کرده است، سر و کله یک متخلف جدید پیدا شد.
شروط مشتری گاز ایران برای تمدید قرارداد
نماد برتر- یک مقام بلندپایه وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد که کشورش انتظار دارد اگر صادرکنندگان گاز می خواهند قراردادهای بلندمدت را تمدید کنند، قیمت رقابتی تر و منعطف تری به این کشور پیشنهاد کنند.
ساخت چاه‌های نفت نیمه کاره در روسیه برای پس گیری سهم بازار
نماد برتر- روسیه برای این که مطمئن شود پس از پایان توافق کاهش تولید اوپک پلاس، سهمش در بازار جهانی نفت را از دست نمی دهد، برنامه ای برای تکمیل چاه‌های نیمه آماده دارد که پس از پایان یافتن پیمان، می توانند فعالیتشان را آغاز کنند.
رسیدگی به عملکرد متخلفان در نشست ماه جاری اوپک پلاس
نماد برتر- وزیر انرژی روسیه اعلام کرد اوپک و متحدانش ممکن است در نشست هفته جاری به مذاکره با کشورهای عضو این گروه بپردازند که در کاهش تولید تحت توافق این گروه عملکرد کندی داشته اند.
پیچیدگی بازار نفت با وجود ویروس کرونا
نماد برتر- عربستان سعودی در تازه ترین سیاست اقتصادی خود تصمیم گرفته است تا در ماه اکتبر قیمت نفت را با تخفیف به مشتریان آسیایی و آمریکایی ارائه دهد.
بازار نفت دوباره بدبین شد
نماد برتر- روند بازیابی توازن بازار نفت در چند ماه گذشته که از محدودیت عرضه تولیدکنندگان کاسته شده و احیای مصرف در ابتدای سه ماهه سوم سال کندتر از حد انتظار بوده، آهنگ آهسته تری پیدا کرده است.