02:01 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هزینه بالا

 صادرات در مقابل واردات کم آورده!
پایگاه خبری راد: طی ۹ ماهه سال جاری به میزان بیش از دو میلیون و ۵۸۷ هزارتن انواع کالا به ارزش ۷۳۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران شامل نوشهر ، امیرآباد و فریدونکنار واردشده که نشان از تراز تجاری منفی استان فقط در گمرکات دارد.
 زعفران در فضای مریخی تولید می شود!
پایگاه خبری راد: یک جوان ماکویی دست به یک کار خلاقانه زده و تنها با 5 میلیون تومان هزینه، فضایی را با شرایط کشت گیاه در مریخ بوجود آورده و زعفران را با استفاده از روشی نوین، بدون استفاده از خاک ( هواکشت) در گوشه‌ای از حیاط منزلش کشت کرده است.
لینک خور ایرانی‌ها بیشتر می‌شود
پایگاه خبری راد: چند سالی است که مبحث شهر الکترونیک در ایران در بین محافل تخصصی مطرح می‌شود و طرفداران زیادی نیز به خود جلب کرده است، در این بین نکته مهم تعریف درست از الکترونیک سازی شهر و خدماتی است که می‌توان با آن در زندگی روزمره مردم تاثیر مطلوب و مناسب داشت.
 قیمت نفت جهانی پس از ثبت افزایش ۸ درصدی کاهش یافت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از افزایش هشت درصدی در معاملات روز گذشته، به دلیل نگرانی بازار نسبت به اشباع عرضه و کندی اقتصاد جهانی روز پنج شنبه کاهش پیدا کرد.
لزوم فناوری موج میلی‌متری کار جدی و دانش فنی بالاست
پایگاه خبری راد: رییس پنجمین کنفرانس موج میلیمتری و تراهرتز با بیان اینکه فناوری فرکانس بالا در جهت نیل به اهداف عالیه خود در چنددهه اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است، گفت: فناوری فرکانس بالا در دسترسی به پهنای باند زیاد،کاهش ابعاد مدار و افزایش سرعت و ظرفیت سیستم به منظور به کارگیری در مخابرات، پزشکی، مهندسی پزشکی و امنیت پیشرفت‌های زیادی داشته است.
قطار نیم ساعته تهران به شمال
پایگاه خبری راد: اتصال متروی تهران به آمل عنوان طرحی است که با عنوان گسترش خطوط ریلی مطرح شده،اما به گفته کارشناسان ذیربط، تحت این عنوان و در قالب بودجه‌های استانی توجیه‌پذیر نیست، این پروژه هزینه بالایی را به استان مازندران وارد کرده و چنانچه با بودجه استانی اجرایی شود فاقد توجیه اقتصادی است.
توضیحاتی در مورد کشف منابع گاز طبیعی در دریای عمان
پایگاه خبری راد: در حالی‌که دو سال از تایید کشف منابع گازی در دریای عمان می‌گذرد، شرکت اکتشاف با امضای قراردادی با پژوهشگاه صنعت نفت، فاز دوم طرح پژوهشی هیدرات‌های گازی در دریای عمان را برای افزایش قطعیت نتایج پیشین در دستور کار قرار داد.
حذف فلزات سنگین به کمک جلبک‌ها می آیند!
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی صنعتی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: ایران از نظر نوری بسیارغنی بوده و مکان مناسبی برای رشد جلبک است به همین دلیل با ایجاد یک بستر ساده کشت در دریای جنوب و دریاچه ارومیه می‌توانیم اقدام به تولید و صادرات جلبک به سایر کشورها کنیم.
 بهبود کیفیت و کمیت تولیدات داخلی
پایگاه خبری راد: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، کاهش هزینه تولید و تبلیغات را از مهم‌ترین راه‌های حمایت از تولید داخلی برشمرد و از رشد تولید در ماه‌های اخیر در اثر افزایش نرخ ارز خبر داد.
کاهش کیفیت نان کشور !
پایگاه خبری راد: صنف نانوایی های قم با چالش‌های اقتصادی مواجه است به طوری که تولید نان توجیه اقتصادی برای این قشر ندارد.
قیمت مرغ در ارومیه پرواز کرد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس اتحادیه مواد پروتئینی و مواد گوشتی ارومیه گفت: قیمت مرغ در بازار ارومیه با 20 درصد افزایش با قیمت هرکیلو 10 هزار و 100 تومان به فروش می‌رسد.
تولید قطعات پرکاربردترین ارتزهای توانبخشی در دانشگاه علوم بهزیستی
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های فناور وابسته به مرکز رشد فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برای اولین بار در کشور موفق به طراحی و تولید قطعات مربوط به ساخت پرکاربردترین ارتزهای توانبخشی شدند.
ثبات قیمت‌ها در بازار گل/ مردم بیشتر "رز" می‌خواهند
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان گل از ثبات قیمت‌ها در این بازار خبر داده و اظهار کرد که بیشترین تقاضا در این بازار مربوط به گل رز است.
رویای نفت ۱۰۰ دلاری تعبیر نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: تصمیم آمریکا برای اعطای معافیت به هشت مشتری بزرگ نفت ایران، به آن‌ها اجازه می‌دهد به واردات نفت ایران ادامه دهند و به حل تنش در بازار نفت کمک کرده است.
بازرسی ماهانه 160جایگاه عرضه سوخت دیزل
پایگاه خبری راد: مدیرکل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط ‌زیست گفت: با هدف کاهش آلودگی هوا ماهانه 160 جایگاه عرضه سوخت دیزل در محورهای مواصلاتی منتهی به کلانشهرها پایش می شوند.