20:50 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

هدفمندی یارانه

۸۰ میلیارد دلار به قاچاقچی‌ها یارانه می‌دهند!
پایگاه خبری راد: یارانه پنهان اصطلاحی است که به یارانه پرداختی توسط دولت بر کالاهای عمومی اطلاق می‌شود؛ اقشار ثروتمند ۱۱ برابر بیشتر از اقشار ضعیف‌تر از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند.
تعرفه آب مصرفی دستگاه‌های اجرایی به قیمت تمام‌شده اخذ می‌شود
پایگاه خبری راد: مجلس تصویب کرد که به منظور فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب و شروع این امر ضروری از درون دستگاه‌های اجرایی، قوای سه‌گانه و نهادهای عمومی، تعرفه بهایِ آب مصرفی تمامی دستگاه‌های اجرایی مندرج در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، معادل قیمت تمام شده اخذ شود.
پاداش ۲۰۰ میلیارد تومانی به صنایع و کشاورزی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل توانیر تاکید کرد: با توجه به این‌که سیاست توانیر روی بهینه‌سازی مصرف متمرکز شده است، امسال به بخش صنعت و کشاورزی، ۲۰۰ میلیارد تومان را به‌دلیل همکاری در زمان پیک، پاداش داده‌ایم.
دستگیری عاملان سایت «یارانه» و ارسال کنندگان پیامک انبوه «سهام عدالت»
پایگاه خبری راد: معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا از پیگیری برای دستگیری عاملان ایجاد سایت جعلی YARANEH.COM و ارسال کنندگان پیامک انبوه سهام عدالت خبر داد.
کسی به فکر این ۴۲ هزار میلیارد نیست!
پایگاه خبری راد: خرج ۴۲ هزار میلیاردی دولت برای یارانه‌نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی گویا قرار است همیشه ادامه داشته باشد و کسی برای ممانعت از هدر رفت این منبع بزرگ کاری نکند؛ چراکه تنها اتفاقی که در این چند سال افتاده این است که بعد از چالش‌هایی بین دولت و مجلس برای حذف پردرآمدها، هر کدام نظر دیگری را رد کرده و فقط حذف سه دهک بالایی در بودجه مورد تاکید قرار گرفته است که در نهایت آن هم اجرایی نمی‌شود.
درون سوزها عامل اصلی آلودگی هوا
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه امیرکبیر گفت: اصل آلایندگی در تهران و شهرهای بزرگ از همین موتورهای درون‌سوز خودروها است.
مجوزهای حذف یارانه‌بگیران بایگانی شد!
پایگاه خبری راد: در حالی دولت تصویب نشدن پیشنهاد خود برای اعطای یارانه به خانوارهای نیازمند را بهانه‌ای برای ادامه پرداخت یکسان یارانه به تمامی افراد جامعه در سال‌جاری قرار داده است که نه‌تنها در قانون بودجه ۱۳۹۷ بلکه در قوانین سال‌های قبل نیز به صراحت مکلف به حذف یارانه افراد پردرآمد و دهک‌های بالایی و پرداخت به خانوارهای نیازمند بوده است. نتیجه اجرا نشدن کامل تکالیف قانونی درباره یارانه‌بگیران، ادامه پرداخت یارانه به حدود ۷۸ میلیون نفر است.
سهم تجدیدپذیرها از عوارض برق کجا رفت؟
پایگاه خری راد: به گفته عضو هیات مدیره انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، با پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته، میزان عوارض برق از هشت به ۱۰ درصد افزایش یافت، اما این مبلغ که تاکنون به سازمان برنامه و بودجه منتقل می‌شد، در حال حاضر به سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌رود که این مساله می‌تواند مشکلاتی را برای توسعه تجدیدپذیرها به وجود آورد.
دو میلیارد دلار برای توسعه متروی شهری اختصاص می‌یابد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص دو میلیارد دلار برای توسعه متروی شهری خبر داد.
چرا برخی در ایران کاخ نشین‌اند؟ شانس دارند و یا...
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به این که وجود نقدینگی وسیع در جیب بخش مرفه جامعه از جمله مصادیق مدیریت ناکارآمد در حوزه اقتصادی است، گفت: تدوین قوانین عالمانه رمز گذر از توطئه‌های اقتصادی است.
جزئیات هزینه شرکت‌های دولتی مشخص نیست
پایگاه خبری راد: مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به برخی ابهام‌ها و عدم شفافیت در بودجه ۱۳۹۸ اشاره کرد و در ادامه توضیح داد اصلاح این موارد می‌تواند به پاسخگویی بهتر دولت در قبال نمایندگان ملت و آحاد مردم کمک قابل توجهی کند.
۶۰۰ هزار میلیارد یارانه در انرژی
پایگاه خبری راد: آنطور که سخنگوی سازمان برنامه و بودجه می‌گوید سالانه حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در حوزه نفت و انرژی پرداخت می‌شود و در این شرایط دولت و مجلس به دنبال تدوین بسته اصلاحات ساختاری حامل‌های انرژی هستند که اصلاح قیمت نیز جزوی از آن است.
یارانه نقدی واریز شد و...
پایگاه خبری راد: با واریز نود و پنجمین مرحله از یارانه‌های نقدی، حساب پرداختی یارانه نقدی از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بیش از ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.
در۶ ماهه اول سال ۹۷، احدی از فهرست یارانه‌بگیران، حذف نشده است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری سازمان هدفمند سازی یارانه ها، گفت: حدود ۸۴% عملکرد هدفمندی در شش ماهه اول صرف پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی شده که این امر به دلیل عدم حذف یارانه بگیران ۳ دهک بالا است و موجب شده تاکنون سهم برخی مصارف هدفمندی از جمله کمک به بهداشت هیچگونه پرداختی نداشته باشد.
 یارانه دهک‌های بالا باید حذف گردد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این ادعا که «۱۰ درصد جامعه ماهیانه ۱۹۳ هزار تومان یارانه پنهان دریافت می‌کنند» بر ضرورت حذف یارانه دهک‌های بالا و افزودن آن به یارانه دهک‌های پایین تأکید کرد.