22:50 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نگرانی

ریکاوری قیمت جهانی نفت با جهش ۳ درصدی
قیمت نفت خام در معاملات شامگاهی سه‌شنبه، با جهشی ۳ درصدی از پایین‌ترین سطح ۳ هفته‌ای که به علت نگرانی از رشد مجدد پاندمی کرونا و کاهش تقاضای سوخت به آن سقوط کرده بود، ریکاوری شد.
ابراهیم رئیسی، آرزوی بایدن را ناکام می‌گذارد؟
مایکل هرش، روزنامه نگار برجسته سیاست‌خارجی معتقد است سرسختی رویکردهای دولت محافظه‌کار رئیسی می‌تواند ایالات متحده را در مسیر تشدید تنش متقابل با ایران قرار دهد و به تبع آن، ممکن است جو بایدن نیز مانند برخی اسلافش، در آرزوی خروج از باتلاق خاورمیانه ناکام بماند.
قیمت نفت روند نزولی هفته گذشته را ادامه داد
قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر رشد ارزش دلار و نگرانی‌ها نسبت به محدودیت‌های کرونایی جدید در آسیا به خصوص چین، دو درصد سقوط کرد و به روند نزولی هفته گذشته ادامه داد.
در انتظار مس ۱۲۰۰۰ دلاری باشیم!
بر اساس این پیش بینی‌ها، میزان تولید مس در سال 2021 از 25 میلیون تن فراتر خواهد رفت و در همین محدوده نیز، تقاضا شکل خواهد گرفت.
مروری بر وضعیت بازار نفت در هفته گذشته / ضربه سهمگین دلتا بر پیکر بازار
بازار نفت در هفته گذشته عمدتا تحت تاثیر جو منفی قرار داشت و در نهایت با ضرر هفتگی معاملات خود را به پایان رساند. مهم‌ترین عامل سقوط بازار در روزهای اخیر، افزایش موارد ابتلا به نوع دلتای ویروس کرونا بود که باعث نگرانی از وضعیت تقاضای سوخت شد.
بورس جاماندگی خود را جبران می کند
بازار خودرو، طلا، ارز و املاک و مستغلات خود را با واقعیت اقتصاد تطبیق دادند اما تنها بازاری که هنوز خود را با واقعیت اقتصاد تورمی منطبق نکرده، بازار سهام و بورس است. بنابراین از دیدگاه کارشناسان این بازار، رشد بورس در سال ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست.
تهدیدی جدی برای کریپتو در ایالات متحده
دولت ایالات متحده با پیشنهاد لایحه جدیدی قصد دارد بخشی از هزینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و شبکه برق‌رسانی این کشور را با اعمال مالیات بر بخش ارز‌های دیجیتال تأمین کند؛ موضوعی که می‌تواند کل صنعت کریپتو را تحت تأثیر قرار دهد.
نکاتی درباره خاموشی‌ برق و اقتصاد صنعت برق
حداقل اقدامی که می‌توان برای کاهش شدت بحران برق انجام داد، اصلاح اقتصاد برق در بخش صنعت و سرمایه‌گذاری در توسعه نیروگاهی از ماحصل آن است تا به اقتصاد کشور (به ویژه با تعطیلی اجباری صنایع) آسیب وارد نشود.
سه وجهی سهامداران، کارخانه‌ها و مصرف‌کنندگان سیمان منتفع می‌شوند
پیش از ورود سیمان به بورس کالا، قیمت‌گذاری که روی محصولات سیمان انجام می‌شد به هیچ وجه مطلوب کارخانه‌های سیمان نبود. سیمان توسط عوامل معدودی توزیع می‌شد و رانت قابل توجهی نصیب دلالان می‌کرد . عرضه سیمان در بورس کالا، نه تنها سهامداران کارخانه‌های سیمان را از سودآوری قابل قبولی منتفع می‌کند، بلکه برای مصرف‌کننده نیز دریافت سیمان با نرخ پایین‌تر امکان‌پذیر می‌کند. از طرف دیگر، قیمت‌گذاری بر محصولات سیمانی در بورس کالا، امکان سرمایه‌گذاری مجدد برای این کارخانه‌ها میسر می‎شود.
فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی، خط مقدم استفاده از لغو تحریم ها
تجربه اجرای برجام نشان دهنده این است که بیشترین تأثیر لغو تحریم ها در بخش انرژی کشور رقم می خورد بنابراین چنانچه احیای برجام به مرحله اجرا برسد به طور حتم این بخش در خط مقدم استفاده از لغو تحریم قرار می گیرد.
ذوب صف‌‌های فروش سیگنالی مطمئن به سهامدار
کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز برای نخستین‌بار در ۶ماهه گذشته تعداد نماد‌های صف فروش به زیر ۸۰ نماد رسیده و این وضعیت برای برگشت اطمینان به بازار بسیار مفید است.
شرایط «امن» بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاری بلندمدت
به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، بورس با تمام پستی‎ و بلندی‌ها و همه فشارهایی که از قیمت گذاری دستوری منتج شده است، به حرکت خود ادامه داده است و اکنون شرایط بازار برای سرمایه‌گذاری بلندمدت امن است.
رشد قابل قبول در انتظار سهامداران است
متغیرهای تاثیر گذار بر بازار در کنار اصلاح قیمت ها، تصور افت شدید برای بازار سرمایه را نه تنها دور از ذهن کرده بلکه انتظار رشد قابل قبول را در بین فعالان بازار رقم زده است.
نفع و ضرر آزادسازی محصولات فولادی
نماد برتر - با تائید وزارت صمت، صادرات محصولات فولادی(مقاطع طویل) واحدهای مجاز از ۲۵ اردیبهشت‌ماه به مدت ۳ ماه آزاد شد.
«داسوه» داد سهامدارانش را درآورد!
نماد برتر - از نکات قابل توجه صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال ۱۳۹۹ این شرکت در مقایسه با عملکرد سال گذشته، شناسایی درآمد غیر عملیاتی ۱۷۴ میلیارد ریالی ناشی از فروش دارایی ثابت بوده است.