04:48 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ واقعی

ارز پنج نرخی باید از بین برود
پایگاه خبری راد: رییس سابق اتاق بازرگانی ایران گفت: باید ارز پنج نرخی جمع و به نرخ واقعی نزدیک شود چراکه ارز ۴۲۰۰ تومانی بیش از هر نرخ دیگری فرار سرمایه‌ را رقم می‌زند.
مشکل صنعت خودرو و قطعه، تحریم‌های داخلی است
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید که مهمترین مشکل صنایع خودرو و قطعه‌سازی، تحریم‌های داخلی به‌ویژه قیمت‌گذاری دستوری و غیرواقعی خودرو با وجود رشد چند برابری نرخ ارز و مواد اولیه داخلی است.
از صنایع خودرویی حمایت کنید
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: اولین اقدام برای حمایت از صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی این است که گل به خودی نزنیم.
یارانه پتروشیمی ها را قطع کنید
پایگاه خبری راد: در پی برداشتن سقف معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا و حذف قیمت‌گذاری‌های دستوری، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: باید با برنامه‌های بلندمدت پتروشیمی‌ها را به سمت بازار عرضه و تقاضا هدایت کرد تا به ‌تدریج، یارانه‌هایشان قطع شود.
نرخ واقعی دلار از نظر رییس اتاق اصناف
پایگاه خبری راد: در حالی که طی روزهای گذشته روند نزولی قیمت انواع ارز در بازار آغاز شده، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که نرخ واقعی دلار حدود ۸۰۰۰ تومان است و دولت برای کاهش قیمت ارز در بازار و تثبیت آن باید وحدت رویه و همدلی بین اعضای خود را بیشتر کند و مردم و بخش خصوصی نیز با دولتمردان همکاری کنند.
نرخ دلار باید ۱۸۵۰ تومان باشد
پایگاه خبری راد: با بیان این‌که نرخ ارز فعلی هیچ تناسبی با اقتصادمان ندارد، گفت که طبق برآوردهای ما نرخ واقعی ارز باید ۱۸۵۰ تومان باشد.
قیمت دلار آزاد و ثانویه یکسان می شود
پایگاه خبری راد: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: با توجه به این که افزایش نرخ ارز منطق اقتصادی نداشت، باید روند کاهشی به خود می‌گرفت. وی پیش‌بینی کرد که دلارهای خانگی بیشتری به بازار وارد شوند و روند افت قیمت دلار ادامه‌دار باشد و در محدوده قیمت بازار ثانویه قرار گیرد که متعادل‌ترین قیمت برای آن است.
بازار ارز دیگر شاهد قیمتهای بالای دلار نخواهد بود
پایگاه خبری راد: درپی کاهش نرخ دلار در چند روز گذشته، رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: به نظر می‌رسد وضعیت بازار ارز در آینده هم همین روند را طی کند.
سرگردانی آماتورها و دندان‌گردی دلالان
پایگاه خبری راد: بارزترین ویژگی بازار ارز، سرگردانی فروشندگان و خریداران ارز خانگی است که بین دلالان سرگردانند و نه تنها نمی‌دانند باید ارز بخرند یا بفروشند، بلکه درمورد نرخ واقعی ارز هم دچار شک و شبهه‌اند.
سرگردانی آماتورها و دندان‌گردی دلال‌ها
پایگاه خبری راد: آخرین روز هفته هم از تب‌وتاب بازار غیررسمی ارز تهران نکاست و امروز هم جنب و جوش دلالان، خریداران و فروشندگان ارز در بازار به چشم می‌خورد. جنب و جوشی که به گفته دلالان تفاوتی با روز گذشته نداشته است. می‌توان گفت بارزترین ویژگی بازار امروز سرگردانی فروشندگان و خریداران ارز خانگی است که بین دلالان سرگردانند و نه تنها نمی‌دانند باید ارز بخرند یا بفروشند بلکه درمورد نرخ واقعی ارز هم دچار شک و شبهه‌اند.
پیشنهاد یک اقتصاددان برای تداوم کاهش نرخ دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه شکست حباب دلار دور از انتظار نبود، گفت: اگر به نرخ برابری ارز بین کشورها نگاهی بیندازیم، میانگین نرخ واقعی دلار ۸ تا ۱۰ هزار تومان است، بنابرین این انتظار وجود داشت که قیمت حبابی دلار در این روزها بشکند.
به جای حباب، بالن ارزی داریم!
پایگاه خبری راد: شدت گرفتن نوسانات در بازار ارز، گلایه فعالان اقتصادی را بیشتر کرده چون دورنمای بازار و ادامه کسب‌وکار برایشان دشوار شده است؛ به گونه‌ای رییس فدراسیون واردات اتاق بازرگانی ایران می‌گوید افزایش نرخ ارز فاقد منطق اقتصادی است و حباب ارز به بالن ارز تبدیل شده که عمده آن تابع جو روانی است بیش از آنکه تابع مسائل بین‌المللی باشد.
نرخ واقعی ارز را بازار تعیین نمی‌کند/دولت را برای تزریق ارز تحت فشار قرار ندهیم
پایگاه خبری راد: سفیر ایران در لندن خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی باید از التهاب غیرضروری خودداری کنیم و دولت را برای تصمیمات غیرکارشناسی همچون تزریق بدون مدیریت شده ارز به بازار که ممکن است به اتلاف سرمایه‌های ملی منجر شود تحت فشار قرار ندهیم.
پیشنهاد پتروشیمی‌ها برای سامان دادن به وضعیت بورس کالا
پایگاه خبری راد: بورس کالا که همواره مورد انتقاد برخی فعالان عرصه پتروشیمی قرار داشت، در دو ماه گذشته به محل اعتراض شرکت‌های پتروشیمی تبدیل شده است. فعالان این حوزه بر این باورند که تقاضایی که برای محصولات پتروشیمی در بورس کالا وجود دارد واقعی نیست و از سال گذشته بیش از سه برابر شده است، درحالی که میزان تولید پایین دستی سه برابر نشده است.
دلار بیش از ۷۰۰۰ تومان ممنوع!
پایگاه خبری راد: در پی افزایش فاصله نرخ دلار در بازار آزاد و ثانویه با قیمت منطقی آن، رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر گفت: اقتصاد ایران طی شش ماهه اخیر تاوان سنگینی پرداخته و دچار افسارگسیختگی ارزی شده که ناشی از سرکوب ارزی و بی‌تدبیری مدیران بوده است. درحالیکه نرخ معقول دلار نباید از ۷۰۰۰ تومان عبور کند.