15:08 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ناو

دوئل سخنرانی رئیسی و بایدن در بازار ارز
در آخرین روز تابستان اخبار سیاسی و برخی تصمیم ها در خود محدودیت انتقال ریالی نقش اول را در بازار ارز و روند قیمت دلار دارند.
کاهش اغواگری در بورس با اجرای عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.
پتروشیمی گچساران صاحب پل جدید شد
رئیس هیئت‌مدیره شرکت پناه صنعت پارت از اتمام کار ساخت و نصب پل پتروشیمی گچساران به عرشه ۴۸ و عرض ۱۲ متر خبر داد. این پل در جهت تکمیل خط دوم جاده ورودی این شهرستان احداث شد.
ابزار تشویقی سازمان بورس برای سرمایه‌گذاری غیر مستقیم
سازمان بورس تلاش دارد تا مشوقی را برای ترویج سرمایه گذاری غیرمستقیم در نظر بگیرد که در این راستا تصمیم به اجرایی کردن عرضه اولیه به روش ترکیبی گرفته است.
یک عرضه اولیه در فرابورس به شیوه ترکیبی
عرضه اولیه سهام شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین امروز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ در فرابورس ایران انجام می‌شود.
افزایش قابل توجه صادرات محصولات فولادی
میزان صادرات محصولات فولادی و شمش طی ۵ ماهه امسال به ترتیب ۸۸ و ۳۹ درصد افزایش یافت. بدین ترتیب صادرات شمش به بیش از ۳ میلیون تن و محصولات فولادی به نزدیک ۱.۴ میلیون تن رسید.
فراخوان دعوت به همکاری در سازمان بورس و اوراق بهادار
مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بورس و اوراق بهادار از انتشار فراخوان دعوت به همکاری در این سازمان خبر داد.
عرضه ۱۷۸ هزار تن میلگرد و تیرآهن در بورس کالا
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز چهارشنبه ۱۷ شهریورماه میزبان عرضه ۱۳ هزار و ۳۵۱ تن تیرآهن و ۱۶۵ هزار و ۴۲۲ تن میلگرد، است.
تاثیر ضد تورمی بازار سرمایه برای اقتصاد کشور
زمانی که منابع تحت مدیریت نهادهای مالی، قابل توجه باشد، بخشی از دارایی‌ها صرف سرمایه‌گذاری در بازار بدهی و سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت خواهد شد و این امر، ضد تورمی بودن بازار سرمایه در اقتصاد کشور را نشان می‌دهد.
عرضه صادراتی سه شرکت پتروشیمی در بورس کالا
تالار صادراتی بورس کالای ایران امروز، چهارشنبه ۱۰ شهریورماه، میزبان عرضه ۶۳۰ تن پلی وینیل کلرایدPVC شرکت پتروشیمی آبادان، ۲ هزار و ۹۷۶ تن پلی وینیل کلرایدPVC شرکت پتروشیمی غدیر و ۲۶۰ تن اسید نیتریک شرکت پتروشیمی کارون است.
ایران سهم ۶۱ درصدی تولید فولاد را به خود اختصاص داد
حدود ۲ تا ۳ درصد فولاد دنیا در منطقه خاورمیانه تولید می‌شود و ایران سهم ۶۱ درصدی را در این منطقه به خود اختصاص داده است.
اولویت بندی سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی
رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، همراه با افزایش سطح اشتغال، کنترل تورم و تعادل در تراز پرداخت ها به منظور افزایش رفاه، همواره از اهداف اقتصادی کشورها بوده است. در این یادداشت به اولویت های سیاست های پولی و مالی برای مقابله با رکود تورمی پرداخته شده است.
نخستین دوره آموزشی ناشران بورس برگزار شد
اولین دوره آموزشی ناشران بورس و اوراق بهادار تهران با مشارکت ۷۶۲ نفر از اعضای هیات مدیره و مدیران عامل ناشران بورسی و به میزان ۹۹۶۰ نفر ساعت برگزار شد.
انتقال ۵ درصد سهام به نمادهای «بورس»، «کالا» و «انرژی۳»
براساس مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار و اختیار تفویض شده به مدیریت نظارت بر بورس‌ها مقرر شد پنج درصد از دارایی اشخاص در سایر نمادهای شرکت های بورس اوراق بهادار، بورس کالای ایران و بورس انرژی به نماد اصلی آنها «بورس»، «کالا» و «انرژی۳» انتقال یابد.
دلایل آشفتگی بازار سیمان
معاونت مطالعات تولیدی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی مشکلات ساختاری صنعت سیمان و دلایل آشفتگی بازار در هفته‌های اخیر پرداخت.