01:39 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مگان

۴ پیشنهاد کمیسیون بازار پول و سرمایه و و مرکز پژوهش های اتاق برای نجات بورس
نماد برتر- کمیسیون بازار پول و سرمایه و مرکز پژوهش های اتاق ایران در راستای شفافیت بازار سرمایه، چهار اقدام فوری برای نجات بورس پیشنهاد داد.
تخصیص ۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی در فاز نخست
نماد برتر- ۱۰ میلیارد تومان تاکنون برای مبارزه با ملخ صحرایی در سال زراعی جاری از سوی ستاد بحران کشور تخصیص داده شد.
عرضه فولاد، آلومینیوم و مس در بورس کالا
نماد برتر- تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز دوشنبه ۵ آبان ماه میزبان عرضه یک هزار و ۲۰۰ تن ورق سرد، ۲ هزار و ۲۰۰ تن ورق گالوانیزه، ۷ هزار و ۵۰۰ تن شمش و ۵۰۰ تن بیلت آلومینیوم، ۴ هزار تن مس کاتد، ۱۱ هزار تن مس کم عیار، ۱۲۰ تن سولفور مولیبدن و ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها است.
برای تعادل در بازار بورس بازارگردانی را دنبال می‌کنیم
نماد برتر- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به رشد بازار سرمایه در یکی دو سال گذشته زیرساخت‌های این بازار نتوانست خودش را با آن تطبیق دهد.
آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی وضعیت بازار سهام در دستور کار پارلمان
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی وضعیت بازار سهام و گزارش کمیسیون صنایع در مورد بررسی بازار فولاد را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.
لزوم اتخاذ تصمیم های قاطع، اقناع افکار عمومی و همکاری همگانی
نماد برتر- حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن قدردانی از عملکرد این ستاد، توصیه‌های مهمی را بیان و بر لزوم اتخاذ تصمیم‌های قاطع و حاکمیتی، اقناع افکار عمومی و همکاری همه دستگاهها و آحاد مردم برای مقابله با وضعیت تأسف‌بار ویروس عالم‌گیر کرونا تأکید کردند.
طرف تقاضا در بازار خودرو عجیب است / عامل کسب سود ۱۰۰ میلیونی در یک شب
نماد برتر- معاون وزارت صنعت با اعلام عجیب شدن طرف تقاضا و حضور ۲.۹ میلیون نفر در قرعه‌کشی دیروز محصولات ایران خودرو،گفت: قیمت‌های دولتی منجر به رانت‌ و کسب سود یک شبه و ۱۰۰ میلیون تومانی شده است.
بازار سرمایه و امکان توزیع عادلانه مزیت اقتصادی
نماد برتر- روند اصلاح شاخص بورس برای مدت طولانی تداوم نخواهد یافت؛ چراکه اصولاً با توجه به ویژگی‌های اقتصاد ایران و روند رو به رشد تورم، بازگشت به قیمت‌های قدیم، رخ نمی دهد.
استرداد سرمایه‌های بانکی نباید کمر تولید را بشکند
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: استرداد سرمایه‌های بانکی نباید کمر تولید را بشکند و نیاز است بانک‌ها همکاری بیشتری در این خصوص با صنایع و واحدها و کارخانجات داشته باشند.
اتصال ۷۶ هزار و ۲۰۰ مدرسه به شبکه دانا
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد که تا پایان دولت باهدف تحقق شعار «دسترسی همگانی» ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند.
امضای توافق همکاری با هدف کشف و مبارزه با قاچاق لوازم یدکی خودرو
نماد برتر- به دنبال نشست روز دوشنبه انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، باتوجه به اعلام آمار و گزارش‌هایی پیرامون افزایش کشفیات قاچاق لوازم یدکی خودرو طی پنج ماه نخست امسال، این دو سازمان توافق کردند تا با هدف کشف و مبارزه با قاچاق لوازم یدکی خودرو در زمینه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی با یکدیگر همکاری کنند.
شغل های خانگی، سرمایه و هزینه زیاد نمی خواهد
نماد برتر- یک فعال حوزه کار بر لزوم احیای مشاغل خانگی و استفاده از ظرفیت کسب و کارهای خانگی در ایام کرونا تاکید کرد و گفت: مشاغل خانگی بودجه و سرمایه بالایی نمی خواهد و با کمترین هزینه قابل راه اندازی است.
اما و اگرهای طرح عرضه خودرو در بورس از نگاه فعالان
نماد برتر-در راستای پیشنهاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر عرضه خودرو در بورس کالا، به اعتقاد یک کارشناس صنعت خودرو چنانچه اصل موضوع با هدف حذف واسطه‌ها، رونق صنعت خودرو و رسیدن به قیمت شفاف باشد، بسیار هم خوب است اما زمانی که دوباره پای شورای رقابت برای تعیین قیمت پایه به میان می‌آید، دقیقا نقض هدف اصلی است.
دفاع و توضیح از تصمیم جدید امروز و ممنوعیت معاملات الگوریتمی
نماد برتر- مدیرعامل بورس تهران از تصمیم جدید مبنی بر عدم امکان فروش سهام خریداری شده در یک روز و همچنین ممنوعیت معاملات الگوریتمی دفاع کرد و توضیح داد.
ظرفیت بی نظیر صنعت بیمه
نماد برتر - کاهش هزینه های مبادلاتی و بهبود فضای کسب و کار دو مأموریت مهم صنعت بیمه در کشور است که با جدیت از سوی نهاد ناظر و فعالان این صنعت دنبال می‌شود.