22:48 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مکان

آینده‌ پژوهی صنعت بیمه در یک دهه پیش‌رو
صنعت بیمه مانند سایر صنایع به موجی پیوسته که تغییر در رفتار مشتریان، خدمات ارائه شده توسط شرکت­‌های بیمه و شدیدتر شدن رقابت بین شرکت­‌های بیمه را به همراه داشته است. در این مسیر روندهای مهمی بر صنعت بیمه و آینده آن تاثیرگذار هستند.
 از شرط تأمین سیمان تا اجرای نهضت ملی مسکن
با وجود توانایی کافی کارخانجات داخلی برای تأمین سیمان داخل، تأمین انرژی پایدار شرط لازم برای تحقق تولید این کالای استراتژیک محسوب می شود؛ موضوعی که برای اجرایی شدن نهضت ملی مسکن امری لازم و حیاتی است.
اعتماد؛ مؤلفه بنیادی اثرگذار بر بازار سرمایه
بازار سهام و بازار ابزارهای با درآمد ثابت، هر کدام بازیگران ویژه خود را دارد. اعتماد و اطمینان، مؤلفه کلیدی برای حضور و بقای سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه است.
عرضه اقلام مزایده‌ای غیرتولیدی ایران خودرو در بورس کالا
مدیر مزایده گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان اینکه از سال گذشته علاوه بر مزایده، اقلام غیرتولیدی ایران‌خودرو از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد گفت: این فرآیند موجب ایجاد شفافیت بیشتر و حذف تشریفات اداری زمان‌بر شده است.
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
ریزش اخیر بازار سرمایه بی‌ارتباط با بازار بدهی
در بازار سرمایه طیف متنوعی از سرمایه‎‌گذاران با درجه ریسک‌پذیری متفاوتی حضور دارند؛ و هر سرمایه‌گذاری متناسب با میزان ریسک خود در یکی از ابزارهایی که در بازار سرمایه است سرمایه‌گذاری می‌کند. به همین دلیل، مرتبط دانستن ریزش اخیر بازار سرمایه به بازار بدهی، تفکر اشتباهی است.
توسعه اقتصاد از مسیر شفافیت و حذف قیمت‌گذاری دستوری
اصلاح دو عامل شفافیت و قیمت گذاری عادلانه از طریق مکانیزم بازار به کارکرد اصلی اقتصاد که همان تخصیص و تجهیز بهینه منابع است، منجر می‌شود. اصلاح این دو عامل در هر اقتصادی ، بی‌تردید اثرات توسعه‌ای آن بر اقتصاد نمایان خواهد شد.
افزایش سرمایه «تنوین» در راه است
مدیرعامل تامین سرمایه نوین از اعلام برنامه افزایش سرمایه این شرکت در آینده نزدیک خبر داد.
راهکارهای کوتاه مدت و بلندمدت حذف اقتصاد دستوری
یکی از مهمترین ویژگی­های هر اقتصاد آزادی­، پیش­بینی ­پذیری قیمت‌ها است از این رو دولتمردان کشورمان باید با راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت زمینه اجرای یک اقتصاد آزاد و قیمت‌گذاری مبتنی بر عرضه و تقاضا و خصوصی سازی واقعی را در کشور فراهم کنند.
هشتمین هفته جهانی کارآفرینی ایران هم‌زمان با 180 کشور جهان برگزار می‌شود
به نقل از روابط عمومی هفته جهانی کارآفرینی ایران؛ سروش مودب دبیر دائمی هفته جهانی کارآفرینی خبر از برگزاری این رویداد برای هشتمین سال متوالی داد که به همت باشگاه کارآفرینی ایران و مرکز کارآفرینی ایران و با حمایت دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، هم‌زمان با بیش از 180 کشور جهان برگزار خواهد شد.
شرایط بنیادی بازار سرمایه؛ بسیار خوب است
اتفاق‌های سال گذشته منجر به بی اعتمادی مردم نسبت به بازار سرمایه شد و من این حق را به آنها می‌دهم تا نسبت به سرمایه‌های خود نگران باشند، اما با توجه به شرایط موجود شرکت‌ها و عزم دولت سیزدهم برای حمایت از بازار سرمایه، به عنوان یک شخص حرفه‌ای در نهادهای مالی و این حوزه، اعلام می‌کنم جای هیچ نگرانی نیست و شرایط بنیادی بازار سرمایه شرایط بسیار خوبی است.
استراتژی معاملاتی؛ لازمه ورود به بازار سرمایه
یک سرمایه‌گذار موفق، بازار را حریف خود می‌پندارد و برای هر یک از رفتارهای بازار، برنامه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای دارد. او قدرت و آمادگی پذیرش هر رفتار غیرقابل پیش‌بینی بازار را دارد؛ این به معنی داشتن استراتژی معاملاتی است.
معاملات بلوک‌ در بورس کالا و بورس انرژی مجاز شد
هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین جلسه خود انجام معاملات بلوک‌ را با هدف توسعه بورس‌های کالایی برای بورس کالا و بورس انرژی تصویب کرد.
مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی به عنوان یک مهارت جدید گفت: امروز رسانه های اجتماعی به مهارتی جدید برای همه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه ها فرصتی را به بانکها برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان فراهم کرده است.
بورس انرژی باید تقویت شود
عرضه نفت خام و برخی محصولات پتروشیمی در بورس انرژی در اولویت برنامه‌های مجلس قرار گرفته و کمیسیون انرژی تاکید خاصی بر تقویت این بورس دارد.