21:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

منابع آبی کشور

تغییرات گسترده در وزارت نیرو
پایگاه خبری راد: با صدور احکامی از سوی وزیر نیرو، برخی از سمت‌های کلیدی این وزارتخانه دچار تغییر شد و در نهایت بعد از نزدیک به شش ماه از آغاز به کار دولت دوازدهم، پست‌های مهم وزارت نیرو تا حدودی سر و سامان گرفت.
آب جیره بندی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: قائم مقاو وزیر نیرو گفت: با وجود خشکسالی در کشور اما برنامه‌ای برای جیره‌بندی منابع آب در دستور کار وزارت نیرو وجود ندارد و تنها راهکار برای گذر از پیک تابستان، مدیریت مصرف شناخته شده که باید بیش از هر سال دیگر به آن توجه کرد.
آب جیره بندی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: قائم مقاو وزیر نیرو گفت: با وجود خشکسالی در کشور اما برنامه‌ای برای جیره‌بندی منابع آب در دستور کار وزارت نیرو وجود ندارد و تنها راهکار برای گذر از پیک تابستان، مدیریت مصرف شناخته شده که باید بیش از هر سال دیگر به آن توجه کرد.
مصرف دو برابری آب هر شهروند ایرانی نسبت به دنیا/92 درصد منابع آب صرف بخش کشاورزی می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون آموزش،‌ پژوهش و فناوری وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به اینکه 92 درصد از کل منابع آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: بر اساس آمارها هر ایرانی دو برابر میانگین مصرف جهانی آب مصرف می‌کند.
نقش کشاورزی در وضعیت حوزه‌های آبخیز و سفره‌های آب زیرزمینی
پایگاه خبری راد: قائم سازمان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: باید با مدیریت کشاورزی و همچنین مدیریت حوزه سرزمینی در اکوسیستم‌های بالادستی، حوزه های آبخیز را تقویت کنیم و سالانه یکی - دو میلیارد مترمکعب از بیلان منفی ۱۱ میلیارد متر مکعبی سفره‌های آب زیرزمینی بکاهیم.
از تامین حق‌آبه تالاب‌ها تا پایش کیفیت آب؛ سناریوی رئیس جدید محیط زیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح برنامه‌های این دستگاه در حوزه آب، اظهار کرد: تامین حق‌آبه تالاب‌ها دستور رئیس جمهور است که باید طی چهار سال دولت دوازدهم پیگیری شود.
سند جامع آب کشور تدوین می‌شود
پایگاه خبری راد: ساختار مدیریت آب باید متناسب با اصول و ظرفیت توامان عرضه و تقاضا طراحی شود.
متهمان اصلی بحران در منابع آبی ایران؛ تغییر اقلیم یا سد سازی
پایگاه خبری راد: وضعیت نگران کننده منابع آبی کشور که برخی از آن با عنوان «ورشکستگی » نام می برند ، در زمان حاضرمهمترین چالش این روزهای محیط زیست ایران محسوب می شود . براساس هشدار رییس سازمان حفاظت محیط زیست، ۷۰ درصد مشکلات کشور از آب است و بی ‌توجهی به بحران آب ایران را نابود خواهد ساخت.
تبخیر سالانه ۷۰ درصد بارش‌ها، چالش‌ اصلی منابع آبی کشور است
پایگاه خبری راد: معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: تبخیر سالانه ۷۰ درصد بارش‌ها چالش‌ اصلی منابع آبی کشور است.
پرورش ماهی در قفس راهکار توسعه آبزی پروری/ رهاسازی 530 قفس در دریا
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات، پرورش ماهی در قفس را راهکار توسعه آبزی پروری بیان کرد و گفت: با وجود محدودیت های آبی کشور ،بیش از 530 قفس پرورش ماهی در دریا رها شده است.
هشدار نابودی منابع آبی کشور!
پایگاه خبری راد: در حال حاضر ۲۵ درصد منابع آبی کشور بدون منبع درآمدی بوده و این در حالی است که باید این عدد زیر ۱۵ درصد باشد؛ به همین دلیل بسیاری از کارشناسان معتقدند که مصرف آب کشور باید از ۱۰۰ میلیارد مترمکعب به ۷۰ میلیارد مترمکعب کاهش یابد.
70 درصد آب شیرین کشور صرف کشاورزی می شود
پایگاه خبری راد: 70 درصد آب شیرین استحصال شده کشور به مصرف کشاورزی می رسد، در حالی که 45 درصد آب به طور موثر از سوی گیاه استفاده می شود.
صفحه قبل | صفحه بعد