16:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مغز

افزایش ۴۰۰ میلیون تومانی هزینه آجیل‌فروشی در خراسان‌شمالی
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان بجنورد گفت: یک آجیل‌فروشی در بجنورد باید حداقل ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشند تا بتوانند آجیل موردنیاز خود برای فروش در ایام عید خریداری کند.
رشد ارجاع به مقالات مرکز تحقیقات آلرژی/استفاده از مواد غذایی سریع‌پز از عوامل افزایش آلرژی
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، از رشد ۱۴ درصدی ارجاع به مقالات تولیدشده توسط اعضای این مرکز در دو سال اخیر خبر داد.
چرا مردم با فیزیوتراپی غریبه‌اند؟
پایگاه خبری راد: سالن انتظار پر است از آدم‌هایی که می‌شود توی صورتشان آثار درد را دید. برای بعضی‌هایشان درد آن قدر کهنه شده که دیگر به آن خو کرده‌اند، مثل یک همدم قدیمی؛ یک همدم آزاردهنده.
یادگیری در خواب، غیرممکن نیست
پایگاه خبری راد: دانشمندان سوئیسی در بررسی جدیدی نشان دادند که یادگیری واژه‌های جدید در خواب، امکان‌پذیر است.
توسعه بانک‌داری الکترونیک در گرو همکاری با استارت‌آپ‌هاست
پایگاه خبری راد: رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها گفت: توسعه بانک‌داری الکترونیکی، ایجاد مفهوم بانک‌داری مجازی و گذار از بانک‌داری سنتی به بانک‌داری مدرن، همه در گرو همکاری نزدیک نظام بانکی با استارت‌آپ‌ها است.
آشنایی با فناوری صدای واقعیت مجازی
پایگاه خبری راد: واقعیت مجازی یک تکنولوژی بصری بسیار پیشرفته است که در ممکن شدن غیرممکن‌ها پیشقدم بوده است، اما این فناوری برای پیشرفت بیشتر نیازمند هماهنگ شدن با سیستم جدید صدای مجازی است.
نقش نانوذرات مغناطیسی نفتی در جداسازی آب‌همراه نفت
پایگاه خبری راد: گروهی از پژوهشگران دانشگاهی نانو ذرات مغناطیسی را سنتز کردند که استفاده از آن‌ در مخازن نفتی منجر به کاهش تولید آب و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج نفت خواهد شد.
تاثیر بیماری‌ لثه در خطر ابتلا به آلزایمر
پایگاه خبری راد: محققان بر این باورند که بیماری لثه می‌تواند نقش محوری در ابتلا به بیماری آلزایمر داشته باشد.
شناسایی انواع بی‌خوابی
پایگاه خبری راد: در یک مطالعه جدید متخصصان پنج نوع بی‌خوابی را معرفی کرده‌اند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود از دیگری متمایزند.
برگزاری "مدرسه نوروساینس" با رویکرد درمان اختلالات یادگیری
پایگاه خبری راد: از سوی کارگروه سلامت روان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی اولین کارگاه زمستانه "مدرسه نوروساینس" با رویکرد درمان اختلالات یادگیری برگزار شد.
جلوگیری از استرس دام‌های آبستن در توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
پایگاه خبری راد: خودداری از استفاده از آب یخ‌زده در آبشخورها جهت جلوگیری از استرس و بیماری‌های گوارشی در دام‌های آبستن، اجتناب از برافروختن آتش در حاشیه جنگل‌ها و پاک کردن جلوی دریچه پرواز پس از بارش برف بخشی از توصیه‌های هواشناسی است که اداره هواشناسی کشاورزی برای روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۲۰ تا ۲۳ دی‌) ارایه کرده است.
تورم کالاهای صادراتی ۱۱۸ درصد شد
پایگاه خبری راد: شاخص بهای کالاهای صادراتی ایران در ۱۲ ماهه منتهی به ‌آبان ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه پیش از آن ۱۱۸.۵ درصد افزایش داشته است.
آغاز ثبت‌نام دومین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا
پایگاه خبری راد: مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا، با هدف شناسایی استارت‌آپ‌های فعال و کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای آنها دومین فراخوان نوپاهای فناوری‌های همگرا را اعلام کرد.
مشکلات مهاجرت تحصیلی !
پایگاه خبری راد: «شما تو بهترین دانشگاه اروپا باشی بعد بخوای برگردی ایران بری خدمت چه حسی داری؟». شما که این جمله را می‌خوانید چه حسی دارید؟
آغاز به کار سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه
پایگاه خبری راد: سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه امروز ۲۸ آذرماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد.