08:20 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاون وزیر راه

چندین پروژه در حال مطالعه برای ورود به بورس مسکن است
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای صندوق پروژه تهیه کرده ایم که در حال به روز رسانی اطلاعات و مطالعات برای ورود به بورس مسکن است.
معرفی ۸۰ هزار متقاضی وام اجاره به بانک
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات کمک ودیعه اجاره مدارک خود را در سایت اقدام ملی بارگذاری کرده‌اند گفت: تا روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۸۰ هزار نفر تایید و به بانک معرفی شدند.
با ساخت یک میلیون مسکن موافقیم اما دولت قرار نیست بسازد
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جلسات متعددی را با نمایندگان مجلس برای طرح احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی برگزار کرده‌اند، گفت: هدف این است که بستر را برای بخش خصوصی فراهم کنیم و دولت قرار نیست مستقیماً نسبت به ساخت و ساز اقدام کند؛ نرخ سود وام این طرح هم هنوز مشخص نیست.
نحوه واگذاری مسکن ملی در تهرانسر
نماد برتر-معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که پروژه طرح اقدام ملی مسکن در تهرانسر به پیشرفت بالای ۳۰ درصد رسیده است، گفت: شاید زمانی که پروژه به پیشرفت حدود ۷۰ درصد برسد امکان تعیین سهم دولت فراهم شود و می‌توانیم در آن زمان از متقاضیان ثبت نام کنیم.
جزییات توافقنامه ایران و عمان برای گسترش مبادلات ۱.۴ میلیارد دلاری
پایگاه خبری راد: رییس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: برای گسترش مبادلات تجاری و روابط بندری و دریایی با عمان توافقات خوبی داشتیم که در حال تحقق است و می‌تواند تعاملات ما را با این کشور همسایه تقویت کند.
 بودجه ۹۹ به زیرساخت‌های شهری اختصاص پیدا می کند؟
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های زیربنایی شهرهای جدید و بازآفرینی را مناسب دانست و گفت: منابع دولتی در کنار سرمایه‌های بخش خصوصی را به تکمیل خدمات و زیرساخت‌ها اختصاص می‌دهیم.
پیش‌خرید مسکن در بافت‌های فرسوده با وام ۶ درصد
پایگاه خبری راد: خانه اولی‌هایی که متقاضی خرید یا پیش‌خرید مسکن در بافت‌های ناکارآمد هستند می‌توانند از تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی مسکن زوجین با نرخ سود شش درصد استفاده کنند.
اجاره مدرک مهندسی؟! اجازه نمی دهیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این شائبه که برخی مهندسان مدرک خود را به شرکت‌های ارایه خدمات مهندسی اجاره می‌دهند، گفت: با الکترونیکی کردن خدمات مهندسی جلوی روزنه‌های بروز خطا از جمله اجاره دادن مدرک را می‌گیریم.
به زودی ساخت ۲۵ هزار مسکن را در "بافت" آغاز می‌کنیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی به زودی آغاز می‌شود گفت: برنامه تکمیل ۷۵۰ پروژه نیمه‌تمام همچون ورزشگاه، مدرسه و مسجد برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان بافت را در دستور کار قرار داده‌ایم.
تکمیل کریدور شمال-جنوب در انتظار تامین مالی+ جزییات
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد: برای تکمیل کریدور شمال-جنوب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین ایران، آذربایجان و روسیه امضاء شده و بر این اساس آذربایجانی‌ها ۷۰ درصد تامین مالی پروژه ریلی رشت-آستارا را برعهده گرفتند و زمان‌بندی و چگونگی انجام کار نیز بستگی به تامین مالی آن دارد.
کاهش سهم ریل از ترانزیت کالا به حدود ۱۰ درصد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سهم ریل از ترانزیت کالا به حدود ۱۰ درصد رسیده و با وجود کاهش این سهم در ماه‌های گذشته می‌توانیم آن را تا پایان امسال بهبود دهیم.
مذاکره ایران و ترکیه برای راه‌اندازی قطار تهران-استانبول
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از راه اندازی خط ریلی تهران-استانبول در آینده‌ای نه‌چندان دور خبر داد و گفت: مذاکرات در حال انجام است و با توجه به استقبال دو کشور، به نتیجه و اتمام رسیدن این پروژه به این بستگی دارد که مجری طرح، اعتبارات و جوانب مختلف آن را نهایی کند.
قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی، قیمت مسکن در شهرهای جدید را معقول‌تر از دیگر نقاط شهری دانست و گفت: باتوجه به زیرساخت‌هایی‌که این شهرها برای طبقه متوسط فراهم می‌کند، قیمت مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد.
زمین‌های دولتی در اختیار بازآفرینی قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طبق قانون، دستگاه‌های دولتی مکلف به در اختیار گذاشتن زمین‌های مازاد خود برای پروژه‌های بازآفرینی هستند گفت: از هفته گذشته در بانک مسکن امکان ثبت درخواست متقاضیان نوسازی و بهسازی برای استفاده از تسهیلات فراهم شده است.
چرخ تولید مسکن نمی‌چرخد
پایگاه خبری راد: بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری حوزه مسکن از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود؛ این در حالی است که سازندگان با حداقل شش مانع برای فعالیت مواجه‌اند.