03:55 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مزمن

علائم و راه‌های درمان سینوزیت
پایگاه خبری راد: نایب رییس انجمن راینولوژی ایران علائم و راه‌های تشخیص و درمان سینوزیت را تشریح کرد.
توسعه یک روش ژن‌درمانی جدید برای ایجاد نورون!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران "دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا" (Pennsylvania State University) آمریکا دریافته‌اند، یک روش ژن درمانی نوین می‌تواند برخی از سلول‌های گلیال مغزی را به نورون‌های سازنده تبدیل کند.
«ام‌اس» با طب سنتی درمان نمی‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر پازدهمین کنگره بین‌المللی ام‌اس ضمن اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به این بیماری در کشور و پیشرفت‌های درمانی آن، نسبت به برخی سودجویی‌ها با عنوان درمان سنتی ام.اس هشدار داد.
برنامه‌ وزارت بهداشت برای بیماری خاموش استخوان‌ها
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به شکستگی‌های ناشی از پوکی استخوان بویژه در جمعیت سالمند، در عین حال درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کنترل، پیشگیری و درمان این بیماری توضیح داد.
هیپنوتیزم در درمان افسردگی موثر است؟
پایگاه خبری راد: "افسردگی" یکی از مهم‌ترین اختلالات روانی است که در توده‌های مختلف مردم به‌ویژه افراد وابسته به مواد مخدر شیوع بالایی دارد.پژوهشگران در مطالعه‌ای، تأثیر "هیپنوتراپی" را بر یکی از انواع این بیماری بررسی کرده‌اند.
"جوش صورت" و "عقیمی در مردان" از عوارض آلودگی هواست
پایگاه خبری راد: رییس انجمن تغذیه ایران ضمن تشریح عوارض و مضرات آلودگی هوا، گفت: به منظور پیشگیری از آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا، باید از نظر تغذیه‌ای بدن خود را از مواد آنتی‌اکسیدان غنی کنیم تا ضرر ناشی از تنفس آلاینده‌های هوایی به حداقل برسد.
علایم و درمان پولیپ بینی
پایگاه خبری راد: پولیپ بینی یکی از بیماری‌های شایع تنفسی است که اغلب بیماران با وجود داشتن علائم آن تا مدت‌ها از وجود آن بی‌اطلاع‌اند.
از مسمومیت با "استامینوفن" تا خفگی با "گل آپارتمانی"
پایگاه خبری راد: رییس مرکز تحقیقات مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مهم‌ترین دلایل بروز مسمومیت در جامعه، مسمومیت‌های دارویی را شایع‌ترین مسمومیت در دنیا خواند.
آلودگی هوا چه بر سر کودکان می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان را کاهش می‌دهد و همچنین کم خونی و کمبود ویتامین D از دیگر تبعات آلودگی هواست.
بیش از ۹۰ درصد کودکان جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند
پایگاه خبری راد: طبق گزارش منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آستانه برگزاری اولین کنفرانس جهانی این سازمان در خصوص "آلودگی هوا و سلامت" در ژنو، حدود ۹۳ درصد از کودکان زیر ۱۵ سال در سراسر جهان هوای آلوده تنفس می‌کنند که رشد و سلامت آن‌ها را در معرض خطرات جدی قرار می‌دهد.
رشد ۲۰ درصدی «یارانه» مراکز غیردولتی توانبخشی
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب مبلغ یارانه پرداختی ماهانه مراکز غیردولتی توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن کشور برای سال ۹۷ در جلسه روز گذشته هیات دولت خبر داد.
آسیب‌های کبدی مصرف الکل را بشناسید
پایگاه خبری راد: رییس شبکه هپاتیت ایران گفت: مصرف الکل به هر مقدار می‌تواند برای کبد مضر باشد و خطر مصرف الکل در زنان شدیدتر است.
ابتلای سالانه ۲۰۰ ایرانی به سرطان کبد/چگونگی تشخیص بیماری
پایگاه خبری راد: رییس شبکه هپاتیت ایران ضمن تشریح عوامل ابتلا به سرطان کبد و راه‌های پیشگیری از آن گفت: پیش‌بینی می‌شود سالانه ٢٠٠ نفر در کشور به سرطان کبد مبتلا می‌شوند و این بیماری جزو شش سرطان شایع در مردان است.
افزایش جمعیت سالمند کشور تا سال ۲۰۵۰ به ۳۰ درصد
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه طبق برآورد سازمان بهداشت جهانی تا سال ۲۰۵۰ جمعیت بالای ۶۰ سال ایران به بیش از ۳۰ درصد جمعیت خواهد رسید، گفت: متاسفانه طبق آمارها حداقل یک نفر در هر ۱۰ سالمند، قربانی نوعی سوء رفتار با سالمندان می‌شوند. بنابراین پیری جمعیت‌ها مستلزم پاسخ مناسب و جامع بهداشت عمومی است.
بازار سیاه "قرص برنج" در کشور/ تهرانی‌ها؛ درصدر آمار مسمومان
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو از بازار سیاه و قاچاق قرص برنج در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، قرص برنج در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۷ منجر به ۳۰۸ مورد مرگ در هموطنان شده است.