12:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

متهم

تحلیل رئیس اتاق تهران از آینده اقتصاد ایران بعد از انتخابات آمریکا
نماد برتر- رئیس اتاق تهران با تحلیل از آینده ایران بعد از انتخابات آمریکا اعلام کرد: در صورت پیروزی بایدن شاید در کوتاه‌ مدت گشایش‌هایی رخ دهد ولی مشکلات اقتصاد تلنبار شده و باید در داخل حل شود.
نفت؛ متهم اصلی سقوط
نماد برتر- معاملات هفتگی بازارهای جهانی در حالی به پایان رسید که بهای نفت با افت بیش از ۱۰.۳ درصدی مواجه شد و تعداد حلقه های چاه نفت آمریکا در هفته ای که گذشت با ۱۰ واحد افزایش به ۲۲۱ واحد رسید.
۳ هزار قطعه دلار تقلبی در تهران کشف شد/ دستگیری عاملین فروش
نماد برتر- رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل فروش دلارهای تقلبی در میدان تجریش با همکاری دو مسئول یک شرکت بازرگانی و کشف سه هزار قطعه دلار تقلبی خبر داد.
بانک مرکزی و دو بانک بزرگ دولتی و بورسی در پرونده پولشویی محکوم شدند
نماد برتر- دادستان جرائم مالی و پولشویی بحرین از صدور احکام پرونده بانک المستقبل خبر داد که در آن بانک مرکزی ایران و دو بانک بزرگ دولتی و بورسی در این پرونده هدف احکام صادره قرار گرفته‌اند.
سرنوشت ترخیص میلیون‌ها تن کالا در دست بانک مرکزی
نماد برتر- طبق آخرین گزارش گمرک حدود هشت میلیون کالای دپو شده در گمرگ و بنادر وجود دارد که تاکنون اقدامات نهادهای متولی برای ترخیص این کالاها بی‌تاثیر بوده است؛ به‌گونه‌ای که بانک مرکزی کوتاهی خود در تخصیص ارز را با اعلام اینکه این تخصیص طبق اولویت‌ بندی ارائه شده از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) انجام شده است، به گردن این وزارتخانه می‌اندازد.
چرا بار برخی شرکت‌های واردکننده چای مرجوع شد؟
نماد برتر-اخیرا یک فعال اقتصادی گفته بود که تجار برای ترخیص چای حدود یک ماه است که با اداره استاندارد با مشکل مواجه شده اند و استاندارد به علت این که کلمه "سری ساخت" بر روی کیسه ها مهر نشده، بار شرکت‌ها را مرجوع می‌کند، اما مدیر دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی سازمان ملی استاندارد، در پاسخ به این اظهارات تاکید کرد که هر کالایی که در کارخانجات معتبر تولید و عرضه می‌شود باید دارای سری ساخت بوده تا قابل ردیابی باشد.
رئیسی دستورالعمل ساماندهی پرونده های بورس را ابلاغ کرد / شعب تخصصی
نماد برتر- رییس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه در هشت ماده از جمله راه اندازی شعب تخصصی را ابلاغ کرد که از ۲۹ مهر لازم الاجرا است.
تحلیل کارشناسی از دستورالعمل جدید استخراج رمز ارز
نماد برتر- با توجه به اینکه دستورالعمل جدید استخراج رمز ارز از سوی هیئت وزیران به تصویب رسیده است، یک تحلیلگر رمز ارز با بیان اینکه این آیین‌نامه دارای ابهامات جدی است، معتقد است که با محدودیت‌های ایجاد شده در آیین‌نامه جدید حاشیه سود این صنعت بسیار کم می‌شود و ریسک ورود افراد به صنعت رمز ارز نیز افزایش می‌یابد.
حواس ترامپ از اوپک پلاس پرت شد
نماد برتر- اوپک و متحدانش در روزهای اخیر سرگرم بحث درباره افزایش تولید در ژانویه هستند که با توجه به ضعیف ماندن تقاضا، روی صنعت نفت آمریکا تاثیر خواهد گذاشت اما نزدیک بودن به زمان انتخابات، حواس ترامپ را به خود مشغول کرده است.
دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه اعلام شد
نماد برتر- رییس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه را در هشت ماده مورد تصویب قرار داد که از ۲۹ مهر لازم الاجرا است.
احتمال انتخاب بایدن و تأثیر منفی آن بر بازار سرمایه ایران
نماد برتر- تأثیر مستقیم انتخابات ریاست جمهوری بر آشفتگی بازار تنها یک جو روانی است.
دولت آمریکا از گوگل شکایت کرد
نماد برتر- وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه شرکت گوگل تنظیم و این شرکت را به سوءاستفاده از قدرت انحصاری خود در بخش جست و جوی اینترنت متهم کرد.
مدیرعامل اسبق بانک سرمایه در اسپانیا دستگیر و به ایران مسترد شد + سوابق
نماد برتر- مدیرعامل اسبق بانک پرحاشیه سرمایه با اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع توسط پلیس اسپانیا دستگیر و به داخل مسترد شد.
شهروند ایرانی با نقض تحریم‌های آمریکا به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم شد
نماد برتر- وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: مدیر یک شرکت ایرانی را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است.
نقشه جدید دولت آمریکا برای گوگل
نماد برتر- دادستانهای وزارت دادگستری آمریکا و دفاتر دادستان کلی ایالتی سرگرم بحث در خصوص راههای محدود کردن قدرت بازار گوگل و وادار کردن این شرکت به فروش مرورگر وب کروم و بخشهایی از کسب و کار تبلیغاتش هستند.