12:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ماکو

۵۰ هزار راس دام زنده به ماکو می‌آید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از انعقاد تفاهم‌نامه با ترکیه برای واردات ۵۰ هزار رأس دام زنده از اروپا خبر داد که اولین محموله آن پیش از پایان سال وارد کشور خواهد شد.
 دولتمردان باید خود را برای حل مشکلات اقتصادی وارد گود کنند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم ماکو در مجلس گفت: امروز همه صدای شکسته شدن ستون فقرات خانواده‌های ایرانی را می‌شنوند.
آزاد شدن ترخیص کالای همراه مسافر از مرز ایران و ترکیه تا فروردین ۹۸
پایگاه خبری راد: مدیرکل گمرک زمینی بازرگان گفت: ترخیص بخش اعظم کالاهای همراه مسافر تا 31 فروردین 98 آزاد اعلام شد.
تولید ۲ نانوداروی افزایش سیستم ایمنی دام و طیور از عصاره گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل یکی از شرکت‌های دارویی گفت: برای اولین بار بر اساس یک طرح تحقیقاتی موفق به تولید دو نانوداروی افزایش سیستم ایمنی در دام و طیور با استفاده از عصاره گیاهان دارویی شده‌ایم.
تولید نانوپانسمان‌های دیابتی تحت حمایت صنعت
پایگاه خبری راد: پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری یک شرکت دارویی موفق به ساخت نانوپانسمان‌های افزایش‌دهنده سرعت ترمیم زخم شده است که از این پانسمان می‌توان جهت تسریع ترمیم زخم‌های عفونی به ویژه زخم‌های دیابتی استفاده کرد.
تنها مرز زمینی ایران به اروپا منطقه آزاد می‌شود؟
پایگاه خبری راد: اینروزها دغدغه جدیدی در بین مردم منطقه آزاد ماکو گسترش یافته است که آن چیزی نیست به جز بلاتکلیفی الحاق یا عدم الحاق خوی به منطقه آزاد ماکو؛ این مسااله جزء پربحث‌ترین موضوعات در فضاهای مجازی و دورهمی‌های مردمان این منطقه آزاد شده است.
مجوز واردات مواد اولیه تولید به مناطق آزاد و ویژه بدون ثبت‌سفارش
پایگاه خبری راد: معاون گمرک ایران در بخشنامه‌ای به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد که واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی بدون ثبت سفارش مجاز است و نیاز به ثبت سفارش ندارد.
 زعفران در فضای مریخی تولید می شود!
پایگاه خبری راد: یک جوان ماکویی دست به یک کار خلاقانه زده و تنها با 5 میلیون تومان هزینه، فضایی را با شرایط کشت گیاه در مریخ بوجود آورده و زعفران را با استفاده از روشی نوین، بدون استفاده از خاک ( هواکشت) در گوشه‌ای از حیاط منزلش کشت کرده است.
وضعیت جوی آذرباجان غربی
پایگاه خبری راد: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: کلیه محورهای مواصلاتی استان باز و تردد در آنها جریان دارد.
 اعتبار عشایر کجا می‌رود؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: پول و اعتبار تخصیص یافته به عشایر در مناطق عشایر نشین هزینه شود.
درخواست افزایش ۳۰ درصدی قیمت لاستیک به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه
پایگاه خبری راد: این درخواست به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده و منتظر اعلام نتیجه نهایی در این زمینه هستیم.
هنگام خرید مواد غذایی یا آرایش و بهداشتی توجه به تاریخ تولید و انقضای محصول الزامی است
پایگاه خبری راد: با تحولات بازاری که این روزها اتفاق افتاده، پیدا کردن اجناس مورد نظر با کیفیت و قیمت نسبت به قبل سخت‌تر شده و این زمینه را برای عده‌ای از سودجویان بازاری فراهم کرده تا از این فرصت استفاده کرده و اجناس تاریخ مصرف گذشته خود را با قیمت‌های گزاف و یا تخفیف‌های غیرواقعی به خورد مردم بدهند.
تأمین نشدن کود مورد نیاز کشاورزان
پایگاه خبری راد: : متاسفانه مشکل حمل‌ و نقل یک عامل مهم در تامین نشدن نیاز کود کشاورزان است.
چه عواملی که به افزایش بیکاری در ایران دامن زده است؟
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه آزاد ارومیه گفت: توجه نکردن به نیروی کار ماهر و تحصیل کرده واقعی به افزایش بیکاری دامن زده است.
جنگل‌زدایی در آمازون
پایگاه خبری راد: جنگل‌زدایی در منطقه برزیلی آمازون به بالاترین حد خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است و سازمان زیست‌محیطی صلح سبز (Greenpeace) بیشترین تقصیر را متوجه سیاست‌مداران برزیل می‌داند.