10:06 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

قیمت دلار در بازار

صف خرید سهام برای همه منهای خودرویی‌ها
پایگاه خبری راد: روز شنبه بورس تهران شاهد صف‌های پایدار خرید در بسیاری از نمادها از جمله فلزات اساسی و محصولات شیمیایی بود، اما خودرویی ها مخالف جریان بازار با افت قیمت رو به رو شدند.
فعالان بازار سهام چشم انتظار تغییرات مدیریتی
پایگاه خبری راد: بورس تهران در حالی به نوسانات غیر قابل پیش بینی خود ادامه می‌دهد که بازار پول شاهد تغییرات در سطوح بالای مدیریتی خود است و همه از جمله فعالان بازار سرمایه چشم انتظارند تا ببیند رئیس کل بانک مرکزی ایران چه سیاست‌های جدید ارزی را در پیش می‌گیرد.
شایعه حذف ارز مسافرتی بهانه دست بازار داد
پایگاه خبری راد: گر چه دولت و بانک مرکزی در سیاست جدید خود بازار ارز را غیررسمی و قاچاق دانسته و آن را رها کرده‌اند و نوسان در این بازار به روالی عادی تبدیل شد، اما این روزها شایعه حذف ارز مسافرتی بهانه‌ای تازه برای بهم ریختگی بازار و تشدید قیمت‌ها شده است.
جزئیات راه اندازی بازار ثانویه ارزی شفاف نیست
پایگاه خبری راد: دکتری اقتصاد گفت: بازار ثانویه در شرایط فعلی و وجود تحریم‌های اقتصادی که منابع ارزی ورودی به کشور کاهش یافته است، می‌تواند در کوتاه مدت از نوسانات ارزی تا حدود ناچیزی جلوگیری کند، هرچند که به خاطر افزایش میزان تقاضای ارز توسط مردم و ناتوانی دولت در تامین و عرضه منابع ارزی، نمی توان در بلندمدت از این روش برای مدیریت بازار استفاده کرد.
قیمت‌ها در بورس تهران همچنان رو به کاهش
پایگاه خبری راد: امروز نیز روند تغییر قیمت‌ها در بورس تهران عمدتا نزولی بود و شاخص کل بیش از ۸۴۴ واحد افت کرد. نفتی‌ها، فلزات اساسی و محصولات شیمیایی جزو گروه‌هایی بودند که با کاهش قیمت مواجه شدند.
خودرویی‌ها خلاف جهت بازار سهام رشد کردند
پایگاه خبری راد: بازار سهام امروز نیز شاهد اصلاح قیمت‌ها در بسیاری از نمادها بود. در عین حال خودرویی‌ها امروز توانستند از رشد مطلوبی برخوردار باشند هرچند که این رشد چندان پایدار نیست.
روزگار صنایع خریدار آلومینیوم؛ حکایت آب در کوزه
پایگاه خبری راد: همزمان با نوسانات ارزی صنایع متحمل آسیب‌های جدی شده، دست‌شان به مواد اولیه نمی رسد و در بازار خراب مواد اولیه، در گرداب قراردادهایی که بسته اند و نمی توانند اجرایی کنند گرفتار شده‌اند.
نوسانات بازار سهام کاهش یافت/ قیمت سهم‌ها رو به اصلاح
پایگاه خبری راد: علی‌رغم اینکه در روزهای گذشته قیمت سهام در بورس تهران نوسانات شدید را تجربه کرد، امروز شاهد نوسان چندانی در قیمت‌ها نبودیم و شاخص نیز نسبت به روز گذشته چندان تغییری نداشت.
قیمت سهم‌ها در بورس تهران کاهشی شد
پایگاه خبری راد: علی‌رغم روند صعودی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته در بورس تهران امروز شاخص کل ۱۴۳۸ واحد افت کرد و ارزش سهم‌ها روند اصلاحی را تجربه کرد.
بازار سهام نیازمند نقدینگی
پایگاه خبری راد: در هفته اخیر در حالی نماگر اصلی بازار سرمایه تا نزدیکی نیمه کانال ۱۱۲ هزار واحدی رشد کرد که ارزش بازار به کمتر از ۴۳۰ میلیارد تومان رسید و بسیاری معتقدند در شرایط فعلی بورس نیاز به نقدینگی بیشتری دارد
دلار کمتر از ۸۰۰۰ تومان را هم دید
پایگاه خبری راد: روند کاهش قیمت دلار برای امروز هم ادامه پیدا کرد و نرخ این ارز در بازار آزاد به کمتر از ۸۰۰۰ تومان رسید.
خوش‌بینی ارزی از فردوسی تا استانبول
پایگاه خبری راد: هر چند قیمت‌ها در بازار ارز همچنان بالاست و فاصله زیادی با نرخ رسمی دارد اما یکی - دو روزی است که بازار از تکاپوی روزهای گذشته خود حتی برای کوتاه مدت افتاده است و فعلا از التهابات ارزی خبری نیست. "انتظارات خوش‌بینانه"، دلیلی اصلی است که از نگاه صرافان حاضر در فاصله میدان فردوسی و چهار راه استانبول موجب این روند شده است.
چگونه به گرانی "نه" بگوییم؟
پایگاه خبری راد: با سوءاستفاده برخی واردکنندگان از دلار ۴۲۰۰ تومانی سریال افزایش قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر آغاز شد و در این شرایط دولت از مردم کمک خواسته تا گران‌فروشان را معرفی کنند.
تب داغ نوسان‌گیری بازار سهام را کاهشی کرد
پایگاه خبری راد: بار دیگر قیمت‌ها در بورس تهران با کاهش شدیدی مواجه شد به طوری که در نهایت شاخص کل نزدیک ۳۰۰۰ واحد و شاخص فرابورس ایران درحرکتی کم سابقه حدود ۳۷ واحد سقوط کرد.
فعلا معامله‌ای انجام نمی‌شود
پایگاه خبری راد: با اینکه نماد گواهی صادراتی دلار و گواهی صادراتی یورو برای اولین‌بار در بورس اوراق بهادار تهران درج شده است، فعلا معاملاتی روی آن صورت نمی‌گیرد.