05:56 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

فعال کارگری

بیشتر تحصیلکردگان مهارت کار کردن ندارند
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار می گوید بیشتر تحصیلکردگان به دلیل عدم گذراندن دوره‌های عملی و آموزشهای مهارتی، توان ورود به بازار کار را ندارند. او معتقد است این ضعف به عدم اتصال بنگاههای اقتصادی و مراکز دانشگاهی بر می‌گردد.
 نسبت بیمه پردازان به بازنشستگان باید استاندارد شود
پایگاه خبری راد: نائب رییس کانون بازنشستگان شهرستان تهران گفت: هم اکنون ۱۶ صندوق در کشور داریم که به طور تقریبی ۲ صندوق وضعیت بهتری دارند. صندوق وکلا که ۴۸هزار بیمه پرداز و ۴۷۰۰ بازنشسته دارد و صندوق روستایی و عشایر یک میلیون و ۲۰۰هزار بیمه پرداز و ۲۳ هزار بازنشسته دارد.
توجه به امنیت شغلی کارگران در سند ملی کار
پایگاه خبری راد: عضو هیأت مدیره مجمع عالی کارگران ایران با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد قراردادهای کارگران در کشور قرارداد موقت است، گفت: باید در سند ملی کار به امنیت شغلی کارگران توجه شود زیرا در حال حاضر عدم امنیت شغلی کارگران در کشور بیداد می‌کند.
کارگر با قرار داد موقت، روحیه خود را از دست می دهد
پایگاه خبری راد: از نگاه یک فعال کارگری وجود قراردادهای موقت کار موجب نابودی انگیزه و روحیه کار شده و کمکی به افزایش بهره‌وری بنگاه کارفرمایان نمی‌کند.
نیازمند اصلاح سیاست‌های صادراتی هستیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر تولید در کشور ما را به خودکفایی برساند و در واردات و صادرات نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد، قطعا موجب توسعه اشتغال و کاهش بیکاری می‌شود.
بیشتر کارگران زیر خط فقر زندگی می‌کنند
پایگاه خبری راد: یک فعال کارگری با بیان اینکه بخش اعظمی از کارگران زیر خط فقر هستند، گفت: در شرایطی که کارگران با تمام توان پای تولید ایستاده‌اند تا چرخ اقتصاد ایران به گردش درآید و خط تولید کارخانه‌ها متوقف نشود، صحبت از افزایش پنج درصد و ۱۰ درصد حقوق شایسته نیست.
بن خواربار کارگران امسال باید بیشتر شود
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار معتقد است سبد خواربار کارگران که سه سال است هیچ افزایشی را تجربه نکرده امسال باید تغییر کند. او تاکید دارد که کارگران از مزایای رفاهی و انگیزشی کارمندان دولت محرومند و شورای عالی کار باید مزد منصفانه‌ای برای جامعه کارگری درنظر بگیرد.
تبعیض در حقوق کارگران فصلی پذیرفته نیست
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار معتقد است برای جلوگیری از اجحاف و تضییع حقوق کارگران فصلی،‌ باید نظارت و بازرسی از کارگاه‌های کوچک توسط متولیان وزارت کار بیشتر شود.
دلیل تمایل کارجویان به مشاغل خدماتی
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است صنعت گردشگری و خدماتی که در این بخش ارائه می‌شود، می‌تواند شغل‌های زیادی را درگیر کند. به گفته وی با توسعه گردشگری و مشاغل مرتبط با آن درآمدزایی و اشتغالزایی بالایی به وجود می‌آید.
صفحه قبل | صفحه بعد