17:49 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

غیر اوپک

نفت برای دومین ماه افزایش یافت
پایگاه خبری راد: بهای معاملات نفت روز جمعه تحت تاثیر نشانه‌های محدودیت عرضه به بازار در آستانه بازگشت تحریمهای آمریکا علیه ایران، افزایش یافت و دومین رشد ماهانه متوالی خود را در سپتامبر به ثبت رساند.
سرنوشت نفت ایران در بلندمدت چه می‌شود؟
پایگاه خبری راد: نفت ایران به قدمت صد ساله‌اش روزهای افول و صعود داشته و تورق تاریخ حاکی از آن است که قرار گرفتن در وضعیت بحران قصه‌ای نام آشنا برای طلای سیاه ایران است. هر چند نفت ایران در این دوران در شرایط ناخوشی قرار دارد، اما پیش از این هم روزهای سخت‌تری را گذرانده است؛ اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این شرایط ماندنی نیست و برای آینده نفت ایران چشم انداز روشنی را پیش‌بینی کرده‌اند.
افزایش ظرفیت تولید و ذخیره سازی نفت در امارات
پایگاه خبری راد: وزیر انرژی امارات متحده عربی به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت این کشور در ظرفیت تولید شناور و همچنین مخازن بیشتر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
تیر آمریکا در اوپک به سنگ خورد
پایگاه خبری راد: تیر آمریکا که برای حذف نفت ایران در بازارهای جهانی و پر کردن خلأ نفت ایران با نفت دیگر اعضای اوپک از جمله عربستان و بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده غیر اوپک یعنی روسیه دندان تیز کرده بود و امید داشت در نشست امروز کمیته نظارتی اوپک و غیراوپک به هدف خود برسد با مخالفت دو تولیدکننده مذکور به سنگ خورد.
موافقت کمیته اوپک و غیراوپک با افزایش بیشتر تولید بعید است
پایگاه خبری راد: پنج منبع آگاه اوپک و غیراوپک به رویترز گفتند بعید است کمیته متشکل از وزیران اوپک و غیراوپک در نشست روز یکشنبه الجزایر افزایش بیشتر تولید را توصیه کند.
آیا سعودی‌ها دست پر از نشست الجزایر برمی‌گردند؟
پایگاه خبری راد: تحلیلگران انتظار ندارند عربستان سعودی و متحدانش در نشست هفته جاری کشورهای تولیدکننده نفت در الجزایر تصمیم سیاستی مهمی بگیرند اما سعودی‌ها با چالش دیگری روبرو هستند که جلب رضایت دونالد ترامپ و همزمان حفظ اتحاد تولیدکنندگان نفت است.
پشت پرده توطئه برخی اعضای اوپک علیه ایران
پایگاه خبری راد: اوپک که در عمر ۶۰ ساله خود فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشته در این ایام باز هم دستخوش اتفاقاتی شده است که بیش از آنکه اقتصادی باشد، رنگ و بوی سیاسی دارد و در این میان برخی اعضای اوپک به بهانه تعدیل بازار جهانی نفت و در راستای قلدری‌های آمریکا به پوشاندن لباس سیاست بر تن این سازمان کمک می‌کنند.
آیا بازار نفت از نقشه جدید اوپک و روسیه استقبال می‌کند؟
پایگاه خبری راد: اعضای اوپک و متحدانشان به سردمداری روسیه هنوز درباره نحوه توزیع یک میلیون بشکه در روز افزایش تولید که اواسط امسال درباره آن به توافق رسیده بودند تصمیم نگرفته‌اند.
دوعضو اوپک علیه ایران فعالیت‌ می‌کنند/ ترامپ فهمید نمی‌تواند تولید نفت ایران را صفر کند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت گفت: کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک از نظر حقوقی صلاحیت تصمیم‌گیری درباره تعیین یا توزیع سهمیه‌ها را ندارد و تنها نظارت و بررسی می‌کند و ‌تصمیم‌ها تنها در نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و در حضور همه اعضا و با اجماع گرفته می‌شود.
آمریکا دایه مهربان‌تر از مادر بازار جهانی نفت!؟
پایگاه خبری راد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران موج جدیدی را در بازار جهانی نفت راه انداخته است؛ بازاری که از حدود دو سال گذشته با تعهد اعضای اوپک به کاهش میزان تولید بعد از سال‌ها به تعادل رسیده بود؛ ‌ آمریکا برای راه اندازی این موج اوپک را ابزار خود کرد و برخی اعضای اوپک هم به بازیچه دست آمریکا بودن تن داده‌اند.
 قرارداد همکاری جدید اوپک پلاس در دسامبر امضا می‌شود
پایگاه خبری راد: خبرگزاری تاس به نقل از وزیر انرژی روسیه گزارش کرد گروه اوپک پلاس ممکن است قرارداد همکاری بلندمدت جدیدی را در دسامبر امضا کند.
خودزنی آمریکا با تحریم نفت ایران
پایگاه خبری راد: حدود سه ماه تا آغاز تحریم‌های نفتی ایران باقی مانده و شواهد حاکی از آن است آتش اعمال این تحریم‌ها از سوی آمریکا در ابتدا دامن خودش را گرفته است.
روس ها، شریک دزد و رفیق قافله؟!
پایگاه خبری راد: روسیه طی دو سال گذشته مشتری ثابت توسعه میادین نفتی و حتی نفت خام ایران بوده اما در روزهایی که تحریم‌های اعلام شده از سوی آمریکا نزدیک‌تر می‌شود، روس‌ها که خود را رفیق استراتژیک نفتی ایران نشان داده‌اند، در شرایطی تولید نفتشان را بالا برده‌اند که این اقدام تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را تقویت می‌کند.
مرگ تدریجی توافق اوپک با تصمیم روسیه
پایگاه خبری راد: روسیه ممکن است در راستای تصمیم اخیر گروه اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت، حداکثر ۲۵۰ هزار بشکه در روز تولید خود را در ماه میلادی جاری افزایش دهد.
 ملاک  سهمیه تولید هر کشور بیانیه سازمان اوپک است نه وزیر انرژی عربستان
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته قراردادهای نفتی ایران گفت: ملاک سهمیه تولید هر کشور بیانیه سازمان اوپک است این بیانیه در اجلاس اوپک به تصویب همه اعضا رسیده و به تمام شرکت‌های نفتی و تولید کنندگان و مصرف کنندگان اطلاع رسانی شده است.