02:49 | جمعه 13 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

غلات

بورس مسکن چیست و چگونه به خانه‌ دار شدن مردم کمک می ‌کند؟
نماد برتر- بورس مسکن و اینکه چگونه می ­تواند قیمت را متعادل و مردم را به خانه­‌دار شدن نزدیک کرده یا حتی سازندگان را در ساخت ­و ­ساز کمک کند، مورد ارزیابی قرار گرفت.
شهرهای فرودگاهی؛ بنیان توسعه قرن ۲۱
نماد برتر- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار در یادداشتی با اشاره به موقعیت استراتژیکی منطقه آزاد چابهار، برخورداری این منطقه از شهر فرودگاهی را ضروری دانست.
درآمد ده‌ها میلیارد دلاری بزرگترین صندوق ذخیره جهان از افزایش قیمت سهام
نماد برتر- صندوق بازنشستگی نروژ بزرگترین صندوق ذخیره مستقل جهان، ده‌ها میلیارد دلار از افزایش نرخ سهام شرکت‌های فن‌آوری بورس نیویورک و طی دوران کرونا شناسایی کرد .
حمایت وزیر راه از عرضه املاک در بورس کالا / پذیره نویسی اوراق سلف
نماد برتر- وزیر راه با اعلام حمایت از عرضه املاک در بورس کالا و نتایج مثبت این رویداد از پذیره نویسی اوراق سلف موازی استاندارد در آینده ایی نزدیک خبر داد.
اوضاع اظهارنامه های گمرکی/ حواشی خودروها به اینجا هم رسید
نماد برتر- طبق اعلام معاون فنی گمرک ایران اظهارنامه های وارداتی ترخیص شده در نیمه اول امسال با کاهش ۱۷ درصدی همراه بوده است.
کرونا با اقتصاد آمریکا چه کرد؟
نماد برتر- ایالت های شرقی و شمالی، بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند.
جلوی واردات را نگیرید!
نماد برتر- بازرگانان بزرگ ترکیه با با اشاره به تشدید اقدامات مقامات سعودی برای جلوگیری از واردات کالاهای این کشور، نسبت به آسیب دیدن زنجیره تامین جهانی هشدار دادند.
بورس املاک یک بازار مالی است
نماد برتر- اولین مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: موافقت اصولی با راه‌اندازی بورس املاک صادر شده و به زودی پذیره‌نویسی می‌شود. این بورس در قالب یک شرکت سهامی عام خواهد بود و هیچ کس بیشتر از ۲ و نیم درصد نمی‌تواند سهم داشته باشد.
عرضه مسکن در بورس، یک قدم تا اجرا
نماد برتر- عرضه پروژه های مسکونی در بورس کالا که با عنوان صندوق‌های زمین و ساختمان یا فروش متری مسکن شناخته می شود با اصلاح آیین نامه ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به اجرای نهایی نزدیک می‌شود.
سهم ۲.۵درصدی در پذیره نویسی بورس املاک/ مزایا و پاسخ به ذهنیت منفی
نماد برتر- اولین مدیرعامل بورس تهران با اعلام سهمیه حداکتر ۲.۵ درصدی هر فرد در پذیره نویسی سهام بورس املاک ۵ هزار میلیارد تومانی ، مزایای پنجمین بورس را تشریح و به یک ذهنیت نادرست پاسخ داد.
وضعیت تورم کالاهای خوراکی در شهریور
نماد برتر- در شهریورماه اغلب کالاهای خوراکی با رشد قیمت نسبت به ماه قبل همراه بود و در بین آنها افزایش قیمت کره و تخم مرغ قابل توجه است.
افزایش بی‌رویه قیمت مسکن در شهرهای بزرگ جهان
نماد برتر- با وجود رکود جهانی ناشی از بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، قیمت مسکن در بازارهای بزرگ سراسر جهان همچنان در حال افزایش است و در برخی موارد از میزان واقعی نیز فراتر رفته است.
بورس مسکن دچار اما و اگر شده است؟
نماد برتر- با وجود آن که ۲۹ مرداد ماه امسال اولین معامله ملک در بورس کالا انجام گرفت برخی نمایندگان مجلس با این فرضیه که عرضه زمین و مسکن در بورس کالا منجر به افزایش قیمت می شود با آن مخالف هستند.
شرایط دریافت کارت بازرگانی جدید چیست؟
نماد برتر- با اجرای سیاست جدید دولت از ابتدای مرداد، متقاضیان دریافت کارت بازرگانی، باید اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، سامانه‌ای که مشکلات موجود در آن انتقادات گسترده بخش خصوصی را در پی داشته است.
درخواست ۵ نهاد و ارگان به بورس کالا برای فروش املاک مازاد/ اعلام نحوه فروش متری مسکن
نماد برتر- مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالای ایران در خصوص نهادهای دولتی که درخواست فروش املاک مازادشان را به بورس کالا ارسال کرده اند، بیان کرد: در حال حاضر بانک‌ها، ستاد اجرای فرمان امام، مجمع جهانی اهل بیت، وزارت دفاع و وزارت صمت درخواست فروش اموال مازادشان را به بورس کالا ارسال کرده اند. همچنین شرکت سرمایه گذاری مسکن در رابطه با انتشار اوراق سلف مسکن به بورس کالا پیشنهاداتی را ارایه داده است.