12:52 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

عرضه مس

موشکافی دلیل نابسامانی بازار مسکن از زبان یک عضو کمیسیون عمران
نماد برتر- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که یکی از مشکلات اصلی مسکن در کشور تبدیل مسکن و خودرو به کالاهای مبادله ای است و این امر باعث شده تقاضای سرمایه ای مسکن نسبت به تقاضای مصرفی آن افزایش فاحشی داشته باشد که بحران پیش آمده را رقم زده است‌.
تولیدکنندگان لوازم خانگی ملزم به عرضه محصولات در بازار هستند
نماد برتر- بر اساس ابلاغیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از این پس تمامی تولیدکنندگان لوازم خانگی جهت فروش محصولات خود ملزم به عرضه محصولات خود به بازار هستند.
بازار مسکن محاصره شد
نماد برتر-آخرین تکه از پازل امنیتی شدن بازار مسکن با اعلام آمادگی پلیس برای ورود به این بازار چیده شد. رشد قیمت مسکن در ماه‌های گذشته با واکنش هایی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم همراه بود؛ مجلسی که پیکان انتقادات را به سوی دولت نشانه گرفت‌ و شرایط را برای تصمیمات خلق الساعه از سوی دولت فراهم کرد.
جزییاتی باورنکردنی از لوکس‌ترین خانه‌های اجاره‌ای در تهران
پایگاه خبری راد: همزمان با رشد نسبی خرید و فروش مسکن در شهر تهران شاهد خانه‌های اجاره‌ای هستیم که نرخشان هوش از سر یک اجاره‌نشین خواهد پراند.
سازندگان مسکن در محاق
پایگاه خبری راد: با وجودی که تثبیت جمعیت در کلانشهرها از جمله دلایل پایین آمدن تقاضای مسکن عنوان می‌شود هنوز کشور سالیانه به حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی نیاز دارد؛ نیازی که به دلیل پایین آمدن قدرت خرید خانوارها مسکوت مانده و در این میان سازندگان دیگر مثل دهه‌های گذشته تمایلی به ساخت‌وساز ندارند. فعالیت بانک‌ها در بخش ساخت و ساز نیز بنا به گفته یکی از نمایندگان مجلس، مشهود نیست.
تولید مسکن روی ریل اصلاحات قرار گرفت
پایگاه خبری راد: تعامل سازندگان با دولتمردان برای سرعت‌دهی به پروژه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، این طرح را به مرحله چکش‌کاری چارچوب قراردادها رسانده و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده کارها تسریع شود.
امید به خانه‌دار شدن را به زیر ۱۰ سال می‌رسانیم
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۱۱۰ هزار واحد مسکونی گفت: در نظر داریم با ایجاد جریان پایدار تولید و عرضه مسکن، امید خانه‌دار شدن در شهرهای بزرگ را به کمتر از ۱۰ سال و در سایر شهرها به کمتر از سه سال برسانیم.
طرح اقدام ملی مسکن را دنبال می‌کنم
پایگاه خبری راد: محمود محمودزاده که روز گذشته بر اساس حکم وزیر راه و شهرسازی به عنوان سرپرست، جانشین مازیار حسینی معاون سابق مسکن و ساختمان این وزارتخانه شد، مهم‌ترین برنامه‌ی خود در حوزه مسکن را پیگیری طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن عنوان کرد.
دولت برای رکود آینده مسکن چه برنامه‌ای دارد؟
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن پس از آن‌که سر به فلک کشید، ظاهرا با توقف رشد در کلانشهرها مواجه شده و حالا دولت باید برای رکودی که کارشناسان زمان آن را چهار تا پنج سال عنوان می‌کنند برنامه داشته باشد؛ تولید مسکن استیجاری، شکستن قیمت زمین و ارایه مشوق به سازندگان از جمله پیشنهادات کارشناسی است.
بازار مسکن آماده رکود چهار ساله
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسکن گفت: سیگنال‌های بازار مسکن با توجه به سیکل‌های قبلی، نشان‌دهنده ورود به دوره رکود چهار تا پنج ساله است.
مسکن، موتور اقتصاد را روشن می‌کند؟
پایگاه خبری راد: به دنبال محو انتظارات تورمی در بازار مسکن که از ابتدای تیرماه اتفاق افتاده، فضای ذهنی به سمت کاهش قیمت‌ها متمایل شده است.
زمین‌های دولتی در اختیار بازآفرینی قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طبق قانون، دستگاه‌های دولتی مکلف به در اختیار گذاشتن زمین‌های مازاد خود برای پروژه‌های بازآفرینی هستند گفت: از هفته گذشته در بانک مسکن امکان ثبت درخواست متقاضیان نوسازی و بهسازی برای استفاده از تسهیلات فراهم شده است.
سود ساخت و ساز مسکن چند درصد است؟
پایگاه خبری راد: سازندگان می‌گویند که ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نسبت به دهه‌های قبل افزایش یافته و این مساله را مهم‌ترین عامل کاهش ساخت و ساز به یک سوم تقاضای مطلق عنوان می‌کنند. فعالان بخش مسکن می‌گویند که دیگر خبری از سودهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی نیست و هر بار که پروژه‌ای به اتمام می‌رسد، به دلیل شرایط تورمی و انواع هزینه‌ها مجبوریم پروژه بعدی را کوچک‌تر تعریف کنیم.
چرخ تولید مسکن نمی‌چرخد
پایگاه خبری راد: بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ۹۰ درصد سرمایه‌گذاری حوزه مسکن از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود؛ این در حالی است که سازندگان با حداقل شش مانع برای فعالیت مواجه‌اند.
۷۷ درصد مسکن تولیدی جنبه سرمایه‌گذاری و سوداگری داشته است
پایگاه خبری راد: نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مشکل مسکن صرفاً با تولید مسکن حل نمی‌شود گفت: مادامی که به بازار مسکن نگاه سرمایه گذاری باشد و سوداگری در آن وجود داشته باشد مشکل این بازار حل نخواهد شد.