07:57 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ظفر

در مراسم روز ملی صنعت و معدن چه گذشت؟
پایگاه خبری راد: هرچند به نظر می‌رسید رییس جمهوری در مراسم روز ملی صنعت و معدن حضور یابد، اما در نهایت این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.
چه خواستیم و چه شد!
پایگاه خبری راد: صنعتگران امروز به مناسبت روز ملی بخش مربوطه‌شان، مشکلات و گلایه‌های خود را در حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند.
کارخانه برق تهران، ۸۰ ساله شد
پایگاه خبری راد: بیستم خرداد ۱۳۱۷ خورشیدی، سال‌ها پس از بازی‌های کودکانه شاه و زنانش با کلید برق، خیابان‌های طهران قدیم برای اولین بار زیر نور کارخانه برق روشن شد و از ظلمات دهشتناک گذشته خود رها شد.
موزه اکتشاف نفت در چاه شماره یک مسجد سلیمان تاسیس می‌شود
پایگاه خبری راد: ۱۱۰ سال پیش بعد از این‌که مته حفاری دل زمین را در میدان "نفتون" منطقه "دره خرسونِ" مسجدسلیمان شکافت و نفت از زیرزمین فوران کرد، ویلیام دارسی که تا ان زمان چیزی حدود ۶۰۰ هزار پوند برای اکتشاف نفت در ایران هزینه کرده بود و ناامید قصد ترک ایران را داشت، توانست قراردادش با شاه قاجار را رسمیت ببخشد.
ضرورت اصلاح عقب‌مانده‌ترین سیستم فعالیت بازرگانی
پایگاه خبری راد: در یک دهه گذشته ساماندهی کارت‌های بازرگانی در کشور مطرح بوده است اما متأسفانه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد تا آنجا که در اکثر پرونده های کلان قاچاق، رد پای کارت بازرگانی یک بار مصرف دیده می‌شود.
کارگران ساختمانی درصدر حوادث ناشی از کار
پایگاه خبری راد: با وجود آن‌که مسوولان از کاهش حوادث ناشی از کار در سال گذشته خبر می‌دهند اما آمارها نشان می‌دهد بالاترین میزان حوادث ناشی از کار همچنان به بخش ساختمان اختصاص دارد.
روزانه چند کارگر جان خود را از دست می دهند؟
پایگاه خبری راد: سالانه ۳۴۰ میلیون حادثه شغلی در جهان اتفاق می‌افتد و روزانه ۶۳۰۰ کارگر در دنیا بر اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند. برآوردی که از خسارت این قبیل حوادث می‌شود رقم ۲۸۰۰ میلیارد دلار معادل چهار درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان است.
اعلام برندگان دومین همایش جایزه دادمان
پایگاه خبری راد: دومین همایش جایزه دادمان در محل سالن اجلاس سران با حضور مسئولین ارشد و متخصصین حوزه راه و شهرسازی کشور برگزار شد.
کاسه صبر بازنسشتگان آونگان لبریز شد/تکلیف نامعلوم معوقات 5 میلیاردی
پایگاه خبری راد: روزگاری تولید دکل‌های انتقال نیرو خاورمیانه در اراک و در کارخانه آونگان انجام می‌شد، اما امروز گویی آونگانی از ابتدا وجود نداشته و کسی فریاد یاری طلب کردن آن را نمی‌شنود.
جلسه دستمزد کارگران باز هم برگزار نشد
پایگاه خبری راد: اعم اخبار این هفته در حوزه کار و تعاون به لغو دوباره جلسه دستمزد شورای عالی کار، پیش‌بینی ایجاد ۱۰۰ هزار شغل IT در سال آینده و تشکیل مدارس تعاونی اختصاص داشت.
مرگ ۶۳۰۰ کارگر در روز به دلیل حوادث و بیماری‌های کار
پایگاه خبری راد: مدیر کل بازرسی کار وزارت تعاون با بیان روزانه ۶۳۰۰ کارگر در اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند، خسارت این حوادث را حداقل چهار درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان خواند.
«برق» آرامگاه کوروش را می گیرد
پایگاه خبری راد: یک فعال گردشگری در منطقه پاسارگاد با انتقاد از سوء مدیریت در این میراث جهانی، گفت: آسفالت زیستگاه خرس های قهوه ای و پلنگ ایرانی و نصب تیرهای برق در حریم آرامگاه کوروش، اقدامات فله ایِ مخالف با خواستگاه گردشگری است.
گزارشی از برگزاری دهمین کنفرانس دکو2017
پایگاه خبری راد: دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو 2017) در یکشنبه 12 آذرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.
صفحه قبل | صفحه بعد