05:51 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

طوفان

چهار طرح اعتباری جدید برای رونق تولید و حمایت از مسکن قشر متوسط
نماد برتر- مدیرعامل بانک صادرات ایران در آیین گرامیداشت آغاز شصت و نهمین سال فعالیت این بانک و رونمایی از سامانه پیشخوان مجازی «شمس» و چهار محصول اعتباری که با حضور وزیر امور اقتصادی دارایی برگزار شد، گفت: در سال جدید، طرح رونق تولید را با نام «طراوت توسعه» رونمایی و آغاز کردیم و در طرح جدید «طراوت مسکن» نیز به دنبال ایجاد اعتبار لازم برای رونق و حمایت از ساخت مسکن برای اقشار متوسط و کم‌درآمد هستیم.
نیروی هوایی آمریکا بر حفظ "برتری" برای درگیری‌های آتی تاکید کرد
نماد برتر- فرمانده نیروی هوایی آمریکا عنوان کرد، این نیرو باید از "پنجره فرصت فعلی" به جهت تسریع روند تغییر برای در کنترل گرفتن حوزه هوایی و بهره‌گیری از آن در سطح استاندارد مورد انتظار کشورش استفاده کند و در غیر این صورت با ریسک از دست دادن امنیت آینده کشورش روبرو شود.
صعود نفت در واکنش به کاهش ذخایر آمریکا
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در پی انتشار آماری که کاهش بیش از حد انتظار ذخایر نفت آمریکا و فعالیت کارخانه ای مطلوب آمریکا و چین را نشان داد، افزایش پیدا کرد.
لغو صدها پرواز و قطعی برق در پی طوفان "مایساک" در ژاپن
نماد برتر- در پی وقوع طوفان "مایساک" در منطقه "اوکیناوا" واقع در جنوب ژاپن بیش از ۲۴۰ پرواز لغو شد.
قیمت نفت صعودی شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تحت تاثیر تدابیر محرک مالی جهانی بالا رفت و نفت برنت در آستانه ثبت پنجمین رشد ماهانه متوالی قرار گرفت.
درخشش قیمت نفت در هفته طوفانی
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز جمعه پس از عبور طوفان لارا از منطقه گلف کاست و مصون ماندن پالایشگاهها از آسیب گسترده، با کاهش بسته شد اما موفق شد رشد هفتگی ثبت کند.
صادرات انرژی آمریکا مختل شد
نماد برتر- صادرات نفت و گاز آمریکا تحت تاثیر طوفان لورا به شدت مختل شد و تعطیلی پایانه های منطقه گلف کاست و اختلال فعالیت بنادر احتمالا باعث کاهش صادرات به میزان یک میلیون بشکه در روز خواهد شد.
قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید
نماد برتر- در آغاز معاملات امروز بازارهای جهانی، قیمت نفت به بالاترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید و طلا به روند یکنواخت یک هفته‌ای خود ادامه داد.
طوفان هم نفت را تکان نداد
نماد برتر- قیمت نفت آمریکا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا که یکی از دو طوفان قدرتمند تهدیدکننده تولید و پالایش نفت در خلیج مکزیکو ضعیف شد و دیگری در حال شدت گرفتن بود، در حدود ۴۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه ایستاد و تغییر چندانی نداشت.
طوفان هم نفت را تکان نداد
نماد برتر- قیمت نفت آمریکا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا که یکی از دو طوفان قدرتمند تهدیدکننده تولید و پالایش نفت در خلیج مکزیکو ضعیف شد و دیگری در حال شدت گرفتن بود، در حدود ۴۲ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه ایستاد و تغییر چندانی نداشت.
ماراتون طلا برای شکستن قیمت بالاتر ادامه دارد
نماد برتر- برخی از تحلیلگران بازار جهانی بر این باورند که قیمت طلا عقب نشینی کند یا نه، طلا همچنان به ثبت رکوردهای جدید ادامه می دهد و به سوی مرز ۲۱۰۰ دلار و بالاتر از آن در حرکت است.
آنچه استاندار مرکزی درخصوص نامه هپکویی ها گفت
نماد برتر- هپکو که تا همین یکی دو هفته پیش قرار بود به ایمیدرو واگذار شود، حالا با سرمایه گذار جدیدی آشنا شده و باید خود را برای واگذار شدن به او آماده کند، واگذاری که به نوعی می توان گفت غیرمنتظره بود و همین غیرمنتظره بودنش نگرانی ها و سوالاتی را برای افراد مختلف از جمله کارگران این شرکت ایجاد کرد، تا جایی که شورای اسلامی کار هپکو برای رفع نگرانی هایش در خصوص واگذاری بخشی از سهام هپکو به شستا، نامه ای را برای استاندار فرستاد.
درخواست وزارت جهاد کشاورزی از هیات دولت
نماد برتر- وزارت جهاد کشاورزی درخواست کرده تا بخشودگی اصل، سود و فرع تسهیلات پرداختی به خسارت دیدگان ناشی از سیل به مجتمع‌های پرورش میگوی گواتر (سایت جنوبی) در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار هیات دولت قرار بگیرد.
علت اصلی اقبال سرمایه‌گذاران به طلا
نماد برتر- طلا به گزینه محبوب سرمایه گذارانی تبدیل شده که با ابهامات پیرامون پاندمی ویروس کرونا در بازار سهام روبرو هستند و در نتیجه قیمت این فلز ارزشمند هفته گذشته به بالاترین حد خود در حدود ۹ سال اخیر صعود کرد و راه برای رکوردشکنی بیشتر در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ هموار شد.
ریزش شدید شاخص‌های بورس جهانی
نماد برتر- بورسها در آسیا و آمریکا با ریزش سنگین مواجه شدند.