06:12 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صندوق های سرمایه

ضریب اعتباری خرید سهام ۶۰ درصدی ابلاغ شد / اجرا از دوم اسفند
نماد برتر- سازمان بورس مصوبه کیمته پایش ریسک بازار درباره افزایش ضریب اعتباری به ۶۰ درصد را به کلیه شرکت های کارگزاری ابلاغ کرد.
حذف قیمت‌گذاری دستوری از مسیرهای درست حمایت از بازار سرمایه است
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس معتقد است زمانی که صحبت از بازار می‌شود منظور محل برخورد عرضه و تقاضا است و نباید اقدام به کنترل بازار به صورت دستوری کرد. سعید اسلامی در خصوص رویکرد قیمت‌گذاری دستوری می‌گوید: بارها اعلام شده است که دولت و حاکمیت از بازارسرمایه حمایت می کند در حالیکه یکی از حمایت‌های اصولی از بازار، حذف قیمت‌گذاری دستوری است و امیدواریم به زودی نگاه دستوری به قیمت‌ها به کلی از اقتصاد کنار رود.
ابهام مالیاتی معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا رفع شد
نماد برتر- معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالا از موافقت سازمان مالیاتی با سازوکار اجرایی رفع ابهامات مالیاتی سرمایه گذاران در ابزار گواهی سپرده کالایی خبر داد.
اثر تغییر دامنه نوسان در میان‌ و بلندمدت با شائبه دستکاری/پیش بینی روند معاملات
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اعمال دامنه نوسان نامتقارن و پیش بینی روند معاملات گفت: اثر این دستورالعمل بر رشد بازار در میان‌ و بلندمدت ادامه‌دار نبوده و شائبه دستکاری را تقویت می کند.
مشخصات کلی شرکت ۱۵۰ میلیاردی آماده عرضه ۲۰ درصدی سهام در بورس
نماد برتر- شرکت آریان کیمیاتک با سرمایه ۱۵۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شد و در صف عرضه اولیه ۲۰ درصدی سهام ایستاد.
اعمال دامنه نوسان نامتقارن شرکت های بورسی و صندوق ها از امروز
نماد برتر- تغییر دامنه نوسان قیمت سهام کلیه شرکت های بورسی بین مثبت ۶ تا منفی ۲ درصد و انواع صندوق های سرمایه گذاری از مثبت ۱۰ تا منفی ۴ درصد، امروز تا اطلاع ثانوی اجرا می شود.
نقش صندوق های سرمایه‌گذاری بورسی در تامین مالی حوزه مسکن
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس،تشکیل صندوق های سرمایه‌گذاری بورسی را تحولی در تامین مالی حوزه مسکن دانست و گفت: این صندوق ها تورم زایی ندارد.
تحول در تامین مالی مسکن با ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی تحولی در تامین مالی مسکن ایجاد می‌کند، گفت:جذب سرمایه‌های خرد موجب تنوع بخشی در حوزه تامین مالی مسکن می‌شود.
پنج ستاره های بازار سرمایه
نماد برتر- مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران درجه بندی عملکرد حدود ۲۰۰ صندوق های سرمایه گذاری کشور را در سه بازه زمانی یک ساله، ۳ ساله و ۵ ساله مورد بررسی و محاسبه قرار داد و نتایج آن را منتشر کرد.
صندوق های سرمایه گذاری با دارایی پایه محصولات کشاورزی مجوز گرفتند
نماد برتر- رئیس اداره امور صندوق‌های سرمایه گذاری از صدور مجوز فعالیت صندوق های سرمایه گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر کالا با دارایی پایه محصولات کشاورزی خبر داد.
افزایش ضریب اعتباری به ۴۵ درصد قیمت پایانی
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوبه کمیته پایش ریسک بازار درباره افزایش ضریب اعتباری به ۴۵ درصد را ابلاغ کرد.
ابلاغیه سازمان بورس درباره افزایش ضریب اعتباری به ۴۵ درصد
نماد برتر- سازمان بورس مصوبه کیمته پایش ریسک بازار درباره افزایش ضریب اعتباری به ۴۵ درصد را به کلیه شرکت های کارگزاری ابلاغ کرد.
اتصال مکانیزه بازار پول و سرمایه با ۴۳ هزار تراکنش/ خدمات به کارگزاران بورس
نماد برتر- مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اتصال مکانیزه بازار پول و سرمایه با انجام ۴۳ هزار تراکنش بانکی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در یک صندوق و ارایه خدمات به کارگزاران بورس خبر داد.
دو نتیجه منفی قیمت گذاری دستوری + تفاوت سرمایه گذاری در بورس با سپرده بانکی
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس با اشاره به وجه تمایز سرمایه گذاری در بورس با سپرده بانکی گفت: قیمت گذاری دستوری به جز ایجاد روند منفی و عدم اطمینان نسبت به سرمایه گذاری در بازار سهام فایده دیگری ندارد.
ثبت سفارش امروز "سپیدار" شروع شد / نقدینگی ۶۰ هزار تومانی
نماد برتر- فرایند عرضه اولیه ۱۵ درصد سهام سپیدار سیستم آسیا با سفارش گیری از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲:۳۰ اعلام شد.