02:46 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورش

پیشرفت در ساخت داروی ضد کرونا بورس‌های جهانی را صعودی کرد
نماد برتر- شاخص‌های بورسی به دنبال خبر پیشرفت در ساخت داروی ضد کرونا صعود کردند.
واکنش مشترک عربستان و روسیه به سقوط قیمت نفت
نماد برتر- عربستان سعودی و روسیه در پی ناکامی توافق جدیدکاهش تولید اوپک پلاس برای مهار ریزش قیمت نفت، اعلام کردند که آماده اند در صورت لزوم تولیدشان را کاهش بیشتری دهند.
سقوط یک دلاری نفت در پی تعویق نشست اوپک پلاس
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی به تاخیر افتادن نشست تولیدکنندگان اوپک پلاس برای مذاکره در خصوص کاهش تولید در بحبوحه شیوع ویروس کرونا و نابودی تقاضا، بیش از یک دلار کاهش پیدا کرد.
مذاکرات برای نجات بازار نفت شتاب گرفت
نماد برتر- عربستان سعودی، روسیه و سایر تولیدکنندگان در شتاب برای توافق در زمینه پیمان کاهش تولید به منظور توقف فوری ریزش قیمتهای نفت هستند.
سقوط قیمت نفت بدون ترمز ماند
نماد برتر- قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر دورنمای نابودی تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا با وجود تلاشهای سیاستگذاران سراسر جهان، پنج درصد سقوط کرد و پنجمین کاهش هفتگی متوالی را رقم زد.
سقوط آزاد بورس‌ها در واکنش به قرنطینه بخشی از آمریکا
نماد برتر- فرانسه، آمریکا و ونزوئلا نیز روی به قرنطینه بخشی یا تمام کشور خود آورده‌اند.
سردرگمی بورس‌های جهان
نماد برتر- شاخص‌های بورسی در معاملات امروز رفتار متناقضی با هم داشتند.
کرونا چه تاثیری بر سفرهای دریایی گذاشته است؟
نماد برتر- معاون مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: درپی شیوع ویروس کرونا سفرهای دریایی خارجی قطع شده است اما سفرهای دریای داخلی با قدری کاهش همچنان در جریان بوده و تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار این ویروس به صورت کامل در بنادر و سفرهای دریایی رعایت می شود.
به زودی بحران کرونا را پشت سر می‌گذاریم/ اقتصاد چین قوی‌تر می‌شود
نماد برتر- وزیر خارجه چین گفت: کشورش به زودی بحران کرونا را پشت سر خواهد گذاشت.
خط لوله گاز ۶ میلیارد دلاری روسیه به سرانجام نمی‌رسد
نماد برتر- وزیر انرژی آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد مطمئن است روسیه قادر نخواهد بود خط لوله گازی نورد استریم ۲ در دریای بالتیک را کامل کند و واشنگتن به مخالفت با این پروژه ادامه خواهد داد.
جزییات توافقنامه ایران و عمان برای گسترش مبادلات ۱.۴ میلیارد دلاری
پایگاه خبری راد: رییس سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: برای گسترش مبادلات تجاری و روابط بندری و دریایی با عمان توافقات خوبی داشتیم که در حال تحقق است و می‌تواند تعاملات ما را با این کشور همسایه تقویت کند.
طلا به خریداران روی خوش نشان داد
پایگاه خبری راد: قیمت طلا که آخرین بار به پایین‌ترین حد در سه ماه اخیر سقوط کرده بود، در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به ادامه جنگ تجاری آمریکا و چین، بالا رفت.
واکنش بازار نفت به اظهارات ترامپ
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی تجدید تردیدها نسبت به چشم انداز توافق تجاری میان آمریکا و چین و همچنین نگرانی‌ها نسبت به عرضه بیش از حد تقاضا، کاهش پیدا کرد.
دلواپسی هندی‌ها از فروش برنج به ایران
پایگاه خبری راد: هیاتی از صادرکنندگان برنج باسماتی هند که هفته گذشته ازتهران بازگشتند، چندان درباره صادرات خوش‌بین نیستند و انتظار دارند ایران تنها ۴۰۰ هزار تن برنج باسماتی وارد کند.
اگر هواپیمای روسی خوب است چرا بقیه نمی خرند؟
پایگاه خبری راد: در شرایطی که به نظر می‌رسد پرواز هواپیماهای آنتونوف مجددا ازسر گرفته شده است، وزیر راه و شهرسازی در دولت‌های نهم و دهم اعلام کرد: از همان زمان هم پرواز هواپیماهای آنتونوف به دلیل مشکلاتی که داشتند، پرحادثه و پر ریسک بود و به نظر نمی‌رسد این هواپیماها در این صنعت موفق باشند.