19:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلامتی

نفت مناطق مرکزی ۹۰ میلیارد مترمکعب گاز تولید کرد
نماد برتر- مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه امسال، ۸۹ میلیارد و ۸۷۶ میلیون مترمکعب گاز و ۵۵ میلیون و ۸۶۵ هزار بشکه نفت در این شرکت تولید شده است.
گواهی CE راهی برای ورود به بازار اروپا
نماد برتر- طبق توافق صورت گرفته میان شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) با شرکت SZUTEST ترکیه، تولیدکنندگان کالا می‌توانند با صرف کمترین زمان و هزینه، نشان CE اروپا (European Community) را از یک شرکت معتبر به منظور توسعه صادرات کالاهای داخلی دریافت کنند.
نفت با تخفیف سنگین فروخته می شود
نماد برتر- با کاهش تقاضای خریداران آسیایی، تولیدکنندگان نفت مانند عراق، روسیه و امارات متحده عربی قیمت فروش نفت خود را پایین آورده اند تا بتوانند آن را به فروش برسانند.
سرزمینی ثروتمند اما...
نماد برتر- یادداشت / محمد علی رفیعی
کاهش آلاینده‌های خودروها با نانوفیلترهای محققان کشور
نماد برتر- محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاه‌های صنعتی تولید نانوالیاف را برای ساخت فیلترهای هوای خودروها تولید کردند که علاوه بر کاهش آلاینده‌های هوا موجب کاهش مصرف سوخت می‌شوند.
درآمد نفتی صادرکنندگان خاورمیانه ۲۷۰ میلیارد دلار سقوط می‌کند
نماد برتر- طبق جدیدترین گزارش صندوق بین المللی پول (IMF)، صادرکنندگان نفت خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۲۷۰ میلیارد دلار درآمد نفتی را از دست خواهند داد.
کرونا در پمپ بنزین ها جا خوش کرده است!
نماد برتر- از زمان شیوع ویروس کرونا پمپ بنزین ها به دلیل تردد مردم یکی از مکانهای پر خطر شناخته شده و علیرغم راهکارهای در نظر گرفته شده همچنان شاهد جولان این ویروس در پمپ بنزین ها هستیم.
طلا در چند قدمی مرز ۱۸۰۰ دلار ایستاد
نماد برتر- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد بیماری کووید ۱۹ و امیدها به اقدامات محرک مالی بیشتر بانک مرکزی آمریکا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در هشت سال اخیر ایستاد.
چه کسانی به حج می روند؟
نماد برتر- عربستان پس از تصمیم به لغو حج برای مسلمانان جهان و برگزاری این مراسم به شکل محدود، شرایط حضور در حج را اعلام کرد.
سویا مرغ را گران کرد؟
نماد برتر- قیمت برخی از محصولات در بازار خرده‌فروشی هم روند صعودی به خود گرفته که مواد غذایی نیز از این قاعده مستثنا نبود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد با رشد قیمت ذرت و سویا، محصولاتی همچون مرغ روند صعودی به خود گرفت و به نظر می‌رسد باید نظارت‌ها از سمت خرده‌فروشی به سمت قیمت‌گذاری محصولات وارداتی چرخش کند.
حقوقی که سهام‌داران بورسی از آن غافلند
نماد برتر- درحالی که وجود اخلال در هسته مرکزی معاملات و همچنین سامانه برخی کارگزاری‌ها آه از نهاد سهام‌داران بلند کرده و مسئولان اعلام کرده‌اند که این اتفاقات خارج از کنترل است، یک کارشناس حقوقی بازار سرمایه بر این باور است که رعایت زیرساخت‌های لازم برای سفارش‌های الکترونیکی فقط بر عهده کارگزاری بوده و اگر فقط یک کارگزاری دچار اخلال شود، باید جبران خسارت کند.
 نفت از وحشت کرونا بیشتر سقوط کرد!
نماد برتر-قیمت نفت پس از سقوط بیش از پنج درصدی در روز گذشته، در معاملات روز پنج شنبه به دلیل رشد ذخایر نفت آمریکا و افزایش سریع موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ کاهش بیشتری پیدا کرد.
ریزش اندک دلار
نماد برتر- شاخص دلار در معاملات ابتدای هفته اندکی عقب نشست.
ضرر نیکل از تعطیلی رستوران‌ها
نماد برتر- کسب و کار مهمانداری یکی از کسب و کارهایی است که از شیوع بیماری کووید ۱۹ در جهان بدترین آسیب را دیده که به معنی دردسر برای بازار نیکل است.
ظهور یک تهدید جدید برای صنعت نفت
نماد برتر- پس از توقف اجباری حفاری و تعطیلی چاه‌ها، صنعت نفت جهانی اکنون با چالش اختلال احتمالی در تولید مواجه شده است که ناشی از تاخیر در تعمیرات مرتب به دلیل مختل شدن فعالیت زنجیره تامین در بحران پاندمی ویروس کرونا خواهد بود.