05:47 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرچشمه

صنعتی‌سازی نانوکاتالیستی که "دی‌اکسید گوگرد"را به محصول ارزشمند تبدیل می‌کند
پایگاه خبری راد: محقق دانشگاه تربیت مدرس با همکاری صنایع مس سرچشمه در فاز صنعتی به سنتز نانوکاتالیستی دست یافت که قادر به تبدیل دی‌اکسید گوگرد به محصول ارزشمند گوگرد است.
منشاء گرانی بازار کجاست؟
پایگاه خبری راد: "دلار ارزان شده، اما نرخ اجناس در بازار نه تنها کمتر نشده، بلکه هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود". این گفته مردم در کوچه و بازار است.
حذف برنج کاری در خوزستان
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن برنج خوزستان با بیان این‌که با حذف کشت برنج از برنامه کشت استان شرایط برنج کاران دشوار خواهد شد، گفت: حتی با وضعیت کمبود منابع آبی نیز نباید کشت برنج از برنامه حذف شود و باید امکانی فراهم شود تا با شیوه کشت متفاوت، کشاورزان بتوانند کشت کنند.
بورس چگونه می‌تواند نقدینگی را جذب کند؟
پایگاه خبری راد: به اعتقاد عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، پیشنهاد بانک مرکزی مبنی بر کمک گرفتن از بورس برای مدیریت نقدینگی، حرفی کاملا درست است، اما تا زمانی که دولت برنامه‌ای برای حمایت از واحدهای تولیدی نداشته باشد، در عمل سیستم بورس موفق به جذب نقدینگی سرگردان نخواهند شد.
متصل شدن هر چه سریعتر دستگاه‌های اجرایی به دولت الکترونیک
پایگاه خبری راد: نماینده مردم شهربابک در مجلس گفت: شرکت ملی صنایع مس در مجتمع‌های مس شهربابک و سرچشمه از جوانان و نیروهای بومی در سطوح مختلف مدیریتی و غیرمدیریتی شهربابک استفاده کند.
ورود ایران به باشگاه مدل‌های جهانی هواشناسی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، ایران ظرف هفته‌های آینده رسما به باشگاه مدل‌های جهانی هواشناسی خواهد پیوست.
تا پایان سال 97 دودکش‌های مس سرچشمه، خاموش!
پایگاه خبری راد: بالاخره پس از گذشت سال‌ها فعالیت آلاینده مجتمع مس سرچشمه در کرمان که موجب آلودگی هوای این منطقه شده است، بر اساس مصوبه هیات وزیران این مجتمع موظف شده است که تا پایان امسال با ارتقای تکنولوژی تولید، دودکش‌های مجتمع مس را خاموش کند تا آلودگی نفس‌گیر آن کرمانی‌ها را راهی بیمارستان نکند.
گاز دی‌اکسید گوگرد مجتمع مس سرچشمه ۳۰ برابر حد مجاز است!
پایگاه خبری راد: اخیرا مدیرکل محیط زیست کرمان اعلام کرد که میزان گاز دی‌اکسید گوگرد مجتمع مس سرچشمه ۳۰ برابر حد مجاز است، اما مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس این موضوع را تکذیب می‌کند.
مادر جنگل‌های اروپا در ایران چه می‌کند؟
پایگاه خبری راد: مدیر محلی پروژه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی گفت: از جنگل‌های هیرکانی با نام فسیل زنده یا موزه طبیعی نیز یاد می شود چرا که بسیاری از گونه‌های گیاهی موجود در این جنگل‌ها امروزه به صورت فسیل در اروپا یافت می‌شوند و شواهد علمی نشان می دهند که سابقه تاریخی این جنگل ها به دوران سوم زمین شناسی (ژوراسیک) یا همان عصر دایناسورها باز می گردد.
افتتاح چهار پروژه عمرانی پایتخت در هفته آینده
پایگاه خبری راد: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح چهار پروژه جدید در شهرتهران طی هفته آینده خبرداد.
حقوقی که مردان با «ازدواج» به‌دست می‌آورند
پایگاه خبری راد: یک فعال حقوق زنان با اشاره به اینکه زندانی شدن مردان به دنبال جرائم مرتبط با پرداخت مهریه، عوارض ناگوار اجتماعی به همراه خواهد داشت، گفت: با بهره‌مندی از «شروط ضمن عقد ازدواج» و یا پس از آن، وضعیت زن در خانواده تثبیت شده و او نیازی ندارد با هر چالشی که خانواده بدان مبتلا می‌شود به فکر استفاده ابزاری از «مهریه» بیفتد.
آماری تکان دهنده از نابودی قنات‌های ابرکوه
پایگاه خبری راد: در حالی تنها در چهار دهه شاهد نابودی 90 درصد از قنوات شهرستان تاریخی و کهن ابرکوه در استان یزد هستیم که به اعتقاد برخی کارشناسان، این آمار تکان‌دهنده و نگران‌کننده تنها ناشی از خشک‌سالی نیست.
چرا 22 بار خط لوله انتقال آب به یزد را شکستند؟
پایگاه خبری راد: استاندار یزد گفت: پس از تعرض بیست و دوم به خط آب انتقالی، نمی‎‎توان پذیرفت که این حوادث پی‌در پی در یک نقطه اتفاق می‏‏‌افتد و مسئولان اصفهان به وظایف خود در این مورد عمل می‏‏‌کنند.
الگوهای امیدوارکننده هواشناسی برای هامون و هیرمند
‌پایگاه خبری راد: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس الگوهای فصلی میزان نزولات جوی پاییز و زمستان امسال در افغانستان به ویژه حوضه آبریز رودخانه هیرمند بیش از نرمال خواهد بود.
لب بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا بروی تشنه برمی‌گردی
پایگاه خبری راد: اگر اغراق نباشد، چند جای دنیا می‌توان دریاچه آب شیرین را یافت؛ یکی در قطب‌های شمال و جنوب و یکی در غرب ایران و در حالی که آب شیرین تنها 3 درصد کل منابع آبی دنیا را تشکیل می‌دهد و 18 درصد جمعیت جهان از آن محرومند، "زریوار" بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا در دو قدمی ایرانی‌ها قرار دارد؛ با این شرایط این دریاچه هر کجای دنیا که بود آن را روی سرشان "حلوا حلوا" می‌کردند اما در ایران بر سرش فاضلاب می‌ریزند.