04:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرامیک

شناسایی و تعیین کاربرد معادن جدید کشور
نماد برتر- محققان پژوهشگاه مواد و انرژی معادن جدید را شناسایی کرده و جهت تعیین کاربرد آن، این مواد را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهند.
کاهش نمادهای متوقف بورسی
نماد برتر- آخرین آمار از نمادهای متوقف بورس حاکی از آن است که ۱۸ نماد در این لیست قرار گرفته‌اند، درحالی که پیش از این تعداد این نمادها ۲۴ مورد بود.
افزایش مقاومت خوردگی قطعات با دستگاه‌های لایه‌نشانی بومی/کاربرد آزمایشگاهی در دانشگاه‌های کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با دستیابی به دانش فنی تولید دستگاه لایه‌نشانی توانسته‌اند لایه‌هایی با مقاومت خوردگی و سایش بالا بر روی قطعات ایجاد کنند و با توجه به این قابلیت این دستگاه‌ها در کارخانجات تولیدی کاربردی شده؛ از این رو کاربرد این دستگاه وارد فاز صنعتی شده است.
اولین عرضه بورسی امسال انجام شد
پایگاه خبری راد: امروز دو میلیارد سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت صدر تامین در بورس تهران عرضه اولیه شد. این اولین عرضه اولیه شرکت بورس در سال جدید است.
وارد شدن سامانه تصفیه "آب‌های خاکستری" محققان کشور به فهرست "بها"
پایگاه خبری راد: سامانه تصفیه آب خاکستری که با استفاده از غشاهای سرامیکی نانوساختار از سوی یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده و قادر است ۷۰ درصد آب خاکستری را طبق استانداردهای جهانی تصفیه کند، اخیرا وارد فهرست بها شده است.
"صادرات" نباید به بازار داخل لطمه بزند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: توسعه صادرات نباید باعث لطمه به بازار داخلی شده و مردم با کمبود کالا مواجه شوند.
صدور ۸.۲ میلیارد دلار کالای معدنی و صنایع معدنی
پایگاه خبری راد: ارزش صادرات محصولات معدنی در ۱۱ ماهه سال ۹۷ بیش از ۸ میلیارد و ۲۹۹ میلیون دلار اعلام شده است. این بخش سهم ۲۱ درصدی از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
معدن سرزنده و رو به جلو
پایگاه خبری راد: رئیس خانه معدن: به طور کلی بخش معدن طی این سال‌ها حرکت رو به جلو داشته و از بخش‌های موفق اقتصاد بوده است.
افزایش ۱۹۲ برابری صادرات کالاهای صنعتی و معدنی ایران
پایگاه خبری راد: گزارش منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از افزایش تولید و صادرات کالاهای صنعتی طی ۴۰ سال گذشته حاکی است. در این میان، به گفته عضو هیات مدیره کنفدراسیون صنعت ایران، خودرو و کشتی‌سازی از سایر صنایع عقب مانده‌اند.
دستگاه‌های لایه‌نشانی ناساختار ایرانی راهی ۸ کشور دنیا
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی و ساخت دستگاه‌های لایه‌نشانی نانوساختار علاوه بر صادرات این محصولات به ۸ کشور، با حضور در ششمین نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل به میزان ۱۴ میلیارد تومان پیش‌فاکتور صادر کردند.
کاهش مصرف آب در قالی‌شویی‌ها با نصب سامانه نانوساختار محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان غشاهای نانوساختاری را عرضه کردند که قادر است آب "خاکستری" را برای مصارف روزانه تصفیه کند و به گفته آنها در حال حاضر این سامانه برای برخی از کارواش‌ها و کارگاه‌های قالی‌شویی نصب شده و منجر به کاهش مصرف آب شده است.
بیش‌ترین دریافت‌کننده صنایع معدنی ایران کدام کشور است؟
پایگاه خبری راد: طبق آمار اعلام شده توسط گمرک، طی هشت ماهه امسال، بیش از ۴۵ درصد سهم صادرات مربوط به حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است. بر این اساس ترکیه، بیش‌ترین میزبان محصولات معدنی ایران بوده و بیش‌ترین صادرات به این کشور صورت گرفته است.
۶۵ میلیارد ریال پرونده تخلف در سراسر کشور تشکیل شد
پایگاه خبری راد: طبق گزارش منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، آذرماه امسال، ۸۵۱ مورد پرونده تخلف به ارزش ۶۵ میلیارد ریال در سراسر کشور تشکیل شده که در میان آن‌ها، استان تهران و البرز بیش‌ترین آمار کشف کالای قاچاق را به خود اختصاص داده‌اند.
تولید بتن و چسب عایق گرما و سرما و رطوبت از صدف کوهی
پایگاه خبری راد: گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از ماده معدنی کربنات کلسیم فسیلی علاوه بر تولید بتن سبک، به فرمولاسیون چسبی برای دیوار چینی‌های سفالی و بتن سبک دست یافتند و به گفته این محققان این محصولات علاوه بر کاهش هزینه‌های مصرف، عایق رطوبت، سرما، گرما و صدا نیز هستند.
رونمایی از طرح های فناورانه
پایگاه خبری راد: امروز با حضور مسؤولین کشوری از ۷۳ طرح فناورانه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار رونمایی شد.