10:44 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سایبر

برگزاری وبینار نقشه راه جامع امنیت اطلاعات
نماد برتر- معاونت آموزشی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف وبینار (سمینار آنلاین) نقشه راه جامع کسب مهارت و تخصص در حوزه امنیت اطلاعات برگزار می کند.
کلاهبرداری از کاربران با هک شبکه‌های اجتماعی
نماد برتر- در حالی که این روزها دسترسی غیرمجاز به گوشی و شبکه‌های اجتماعی کاربران به واسطه مهندسی اجتماعی افزایش یافته، کاربران با رعایت نکات امنیتی ساده می‌توانند از این روش کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.
وقتی می‌دانیم فضای مجازی از خارج مدیریت می‌شود نمی‌توانیم بیکار بنشینیم
نماد برتر- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم مردم خود را در فضای مجازی بی‌پناه رها کنیم. الزامات شبکه ملی اطلاعات در زمان‌بندی مشخص تحقق پیدا نکرده است.
بروز نقص امنیتی در یک نرم‌افزار ویدئوکنفرانس
نماد برتر- یک نقص امنیتی در نرم‌افزار ویدئوکنفرانس Jabber شناسایی شده که تبعات ناشی از آن بسیار خطرناک است و در صورت بهره‌برداری از آن، احراز هویت مهاجم غیرمجاز تأیید شده و در نتیجه می‌تواند از راه دور کد دلخواد را اجرا کند.
افت مخاطرات امنیتی رایانه با محصولات بومی
نماد برتر- به گفته مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، آسیب‌پذیری در پشتی، امکان نفوذ مهاجم در داخل برنامه‌ها و یا تجهیزات سخت‌افزاری را افزایش می‌دهد و ایجاد دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند، در حالی که در فرآیند بومی‌سازی، پیامدهای آسیب‌شناختی این جریان کاهش می‌یابد و افت قابل ملاحظه مخاطرات امنیتی نظیر خروج اطلاعات را در بر دارد.
پاویون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه برپا می‌شود
نماد برتر- با برپایی پایون ملی ایران در هفته فناوری‌های برتر ۲۰۲۰ روسیه زمینه‌ای فراهم شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور بتوانند در رویداد این هفته که شامل "نمایشگاه‌های بین‌المللی سویاز ۲۰۲۰" و "ناوی‌تک ۲۰۲۰" می‌شود، حضور یابند.
تلاش حوزه پدافند سایبری برای تسهیل اعطای مجوز به دانش بنیان‌ها
نماد برتر- جانشین قرارگاه پدافند سایبری با اشاره به اینکه در سال های گذشته در برخی از زمینه های پدافند سایبری ما نیاز کشور را از خارج تامین می کردیم، گفت: سعی می‌کنیم پراکندگی‌هایی که در کشور در عرصه اعطای مجوز و تایید محصولات این حوزه وجود دارد را به حداقل برسانیم تا شرکت‌ها بتوانند با امیدواری هر چه بیشتر وارد این عرصه شوند.
آمادگی پلیس برای همکاری با آموزش و پرورش در زمینه فعالیت دانش آموزان درفضای مجازی
نماد برتر- جانشین فرمانده ناجا از آمادگی نیروی انتظامی برای هرگونه همکاری با آموزش و پرورش و مردم در زمینه فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی خبرداد.
تعداد کدهای بورسی به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار افزایش یافت
نماد برتر- تعداد کدهای بورسی از ۹ میلیون و ۸۶ هزار مورد در پایان مردادماه سال گذشته با احتساب کدهای مربوط به سهام عدالت، به ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار کد در مردادماه سال جاری افزایش یافت.
روش‌های معتبر پرداخت مالیات کدامند؟
نماد برتر- کلاهبرداران اینترنتی این بار طعمه خود را برای کسانی که می‌خواهند مالیات پرداخت کنند، پهن کرده‌اند که در این بین لازم است برای در امان ماندن از نیت سوء استفاده‌گری این افراد با روش‌های معتبر پرداخت مالیات آشنا شد.
مشاغل جهانی در معرض خطر حمله بات‌ها
نماد برتر- تعداد زیادی از مشاغل در معرض حمله بات‌ها قرار دارند. با وجود آگاهی از این مشکل، اطمینان بیش از حد آنها به تحت کنترل بودن مسائل امنیتی، منجر می شود که مورد حمله قرار گیرند.
دام برای تازه‌واردهای بورس با سجام‌ تقلبی
نماد برتر- رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با راه‌اندازی سایت تقلبی سجام هشدار داد.
بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح درباره حقوق بین‌المللی فضای سایبری
نماد برتر- ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه ای مفاهیم سیاست های کلان و چارچوب های اقدامات نیروهای مسلح در مقابله با تهدیدات متنوع و متکثر فضای سایبری را تبیین کرد.
تهدید سایبری در کمین ربات‌های صنعتی
نماد برتر- تحقیقات جدید نشان داد ربات‌های صنعتی حفره های امنیتی دارند که آنها را در برابر حملات هکرهای پیشرفته آسیب پذیر می کند.
پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها
نماد برتر- معاون فنی پلیس فتای ناجا گفت: پلیس فتا ناجا علاوه بر ضابطیت عام و شأن تخصصی خود در رسیدگی به جرایم سایبری، بر اساس سند نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارهاست.