04:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سال آبی

۶۴ درصد مخازن سدهای ایران پر شد
پایگاه خبری راد: معاون آب و آبفای وزیر نیرو از افزایش ۳۱ سانتی‌متری تراز سطح دریاچه ارومیه در پی بارش‌های اخیر کشور خبر داده است.
ایران هنوز تشنه باران است
پایگاه خبری راد: علی‌رغم این‌که امسال شاهد بارش‌های مناسبی بودیم اما به دلیل پراکندگی بارش‎‌ها و نوسان روان‌آب، هم‌چنان سدها با کمبود مواجه هستند، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون ۶۲ سد معادل ۳۵ درصد از مجموع ۱۷۸ سد بزرگ ایران کمتر از ۴۰ درصد آب دارند.
ابراز نگرانی از مصرف 2 برابری آب برای خانه تکانی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی از مصرف 2 برابری آب طی روزهای پایان سال به دلیل خانه تکانی ابراز نگرانی کرد.
افزایش ۳۰ درصدی بارش در ۵ ماه گذشته
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از افزایش ۳۰ درصدی بارش در کشور طی پنج ماه گذشته، نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد.
پایین آمدن کیفیت آب برخی مناطق یزد/ مصرف آب ایرانی‌ها 2 برابر اروپایی‌ها
پایگاه خبری راد: مدیر دفتر حفاظت آب منطقه‌ای یزد بر حفظ منابع آبی به عنوان یکی از عوامل تهدیدکننده امنیت کشور تاکید کرد و خواستار مشارکت بیش از پیش بهربرداران در حفظ آن شد.
جای خالی سند اصلاح الگوی مصرف در بخش آب
پایگاه خبری راد: مدیرعامل پیشین شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: با وجودی که قرار بود در سال ۱۳۸۸ سند اصلاح الگوی مصرف آب تنظیم شود، اما تاکنون مطالعات وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در این حوزه به نتیجه نرسیده و این سند با گذشت حدود ۱۰ سال هنوز آماده نشده است.
خراسان‌شمالی‌ها کاهش ۶۰ درصدی منابع آبی را به دوش می‌کشند
پایگاه خبری راد: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از کسری یک میلیون متر مکعبی حجم آب در مخازن سدهای این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.
بهبود وضعیت منابع آبی در تهران
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از بهبود وضعیت بارندگی‌ها در استان تهران خبر داد و گفت: وضعیت بارندگی‌ها نسبت به سال قبل بهبود یافته است، اما هم‌چنان نیازمند مدیریت مصرف در حوزه منابع آبی تهران هستیم.
دریاچه ارومیه در حال آبگیری
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آغاز مرحله نخست رهاسازی آب از سد مخزنی دریک سلماس به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی ۹۸-۹۷ خبر داد.
وزیر نیرو: میزان بارش در خوزستان پنج برابر سال گذشته است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو با اشاره به این که سال آبی خوبی داشته ایم، گفت‌: عمده بارش‌ها در استان خوزستان است و تقریباً پنج برابر پارسال در این استان بارندگی داشته ایم، اما مردم نباید صرفه جویی را فراموش کنند.
عمق دسترسی به آب سمنان از ۳۰۰ متر فراتر رفته است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان، عمق متوسط چاه‌های آب شرب این استان در دهه ۸۰ را ۱۵۰ متر اعلام کرد و گفت: این عمق در دهه ۹۰ به ۲۵۰ متر رسیده و در چاه‌هایی که اخیراً در سمنان، شاهرود و یا مناطق شرق تهران و غرب گرمسار حفاری کردیم عمق دسترسی به آب از ۳۰۰ متر هم فراتر رفته است.
کدام مناطق تهران در معرض فرونشست زمین قرار دارند؟
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: در مناطق ١٦،١٧،١٨، و ١٩ شهرداری تهران و شهرستان‌های اسلام شهر، چهاردانگه، صبا شهر، نسیم شهر، شهریار و کهریزک بیش‌تر از سایر بخش‌های استان تهران در معرض فرونشست زمین هستند.
وزارت نیرو تکلیف آب را روشن کند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وزارت نیرو بایستی حداکثر تا شش ماه آینده تکلیف آب را مشخص کند تا مردم درگیر مسائل آب نشوند و همگان به مصرف آب کمتر عادت کنند.
بارندگی‌های اخیر صرف جبران تراز منفی ذخایر سدها شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر این‌که طی دو ماه اخیر ذخایر برفی سدهای استان تهران از وضعیت خطرناک خارج شده است، گفت: بارندگی‌های مناسب چند ماه اخیر صرف جبران کسری ۲۵۰ میلیون مترمکعبی سدهای تهران در سال آبی گذشته شده است.
دریاچه ارومیه ماندگار می‌شود؟
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی، وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر را به صورت تقریبی 2139 کیلومترمربع، عنوان و تصریح کرد: حجم آب موجود در دریاچه هم اکنون 1.73 میلیارد مترمکعب بوده که نسبت به روزهای مشابه در سال گذشته 630 میلیون مترمکعب و نسبت به اول مهرماه امسال 680 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.