02:45 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

زندانی

 استنباط‌های متفاوتی از دموکراسی داریم
پایگاه خبری راد: صدراعظم آلمان پس از ملاقات و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری ترکیه، گفت که دو طرف استنباط‌های متفاوتی از دموکراسی دارند.
پوجدمون: شرایط برای بازگشتم به اسپانیا هنوز مهیا نیست
پایگاه خبری راد: رهبر سابق منطقه خودمختار کاتالونیا که اکنون در بلژیک به سر می‌برد، روز (جمعه) اعلام کرد که شرایط مناسب برای بازگشتش به اسپانیا هنوز مهیا نشده است.
دیدار وزیر بهداشت با خانواده یکی از شهدای حمله تروریستی اهواز
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت با حضور در منزل جانباز شهید سردار سرتیپ حاج حسین منجزی در روستای بدیل بخش عقیل شهرستان گتوند، ضمن ابراز همدردی با خانواده این شهید، شهادت این جانباز سرافراز را تسلیت گفت.
«بیمه مهریه» مرد را از پرداخت مهریه نجات می‌دهد؟
پایگاه خبری راد: «بیمه مهریه» پیشنهادی بود که ابتدای دهه ۹۰ به عنوان راه حلی برای پرداخت مهریه از سوی برخی مسئولان حوزه زنان و همراهی یکی از شرکت‌های بیمه‌ای مطرح شد؛ پیشنهادی که اگرچه هیچوقت عملی نشد اما با سیر صعودی قیمت سکه و ناتوانی مردان برای پرداخت مهریه، بار دیگر قوت گرفته است.
دستگیری محتکران اقتصادی در ونزوئلا
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور ونزوئلا دستور داد ۳۴ نفر از محتکران کالا در این کشور زندانی شوند.
حکم حبس برای مدیران یک شبکه منتقد اردوغان در ترکیه
پایگاه خبری راد: دادگاهی در استانبول سه مدیر اجرایی یک شبکه تلویزیونی را به اتهام "نشر پروپوگاندای تروریستی" زندانی کرد. این شبکه چپگرا تعطیل شده است.
داغ سکه بر «مهریه» زنان
پایگاه خبری راد: درحالی که رئیس مرکز آمار و اطلاعات قوه قضاییه هفته گذشته از «مطالبه مهریه» به عنوان پنجمین خواسته قضایی در کشور خبر داده، برخی از نمایندگان مجلس نیز به موضوع افزایش قیمت سکه و تاثیر آن بر پرداخت مهریه پرداختند. حالا مثَل قدیمی «چه کسی آن را داده و چه کسی آن را گرفته است؟» درباره مهریه، تبدیل به موضوع جدال حفظ حقوق زنان، در مقابل افزایش تعداد مردان زندانی ناتوان از پرداخت مهریه شده است.
پیشنهادات و نقد تند سلحشوری به وضعیت کشور و مسوولان
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که با بسته نگه داشتن منتقدان اثری از جمهوریت باقی نمی‌ماند و با فساد و احکام ناعادلانه قضایی مدینه فاضله اسلامی نهادینه نمی‌شود.
اقتصاد بیمار و راه های تکراری
پایگاه خبری راد: اقتصاد ایران، اقتصادی تک محصولی و وابسته است که با هر فشار از خارج دچار بحران میشود. این مربوط به امروز و فردا نیست بلکه یک امر ساختاری و بنیادی است. تا زمانی که اقتصاد ایران نتواند به روابط درونی خود سامان دهد تا در سایه آن توان تولید برای دستیابی به حداقلهای معیشت را داشته باشد، توان مقابله با بحران را نخواهد داشت. اما متاسفانه تصمیم سازان کشور در طی ادوار مختلف برای حل بحرانها تصمیمات مشابهای را گرفتهاند. در این مقاله نحوه برخورد دورههای مختلف که بسیار شبیه هم است بیان میشود. پیش از پرداختن به این موضوع باید متذکر شوم مسئولان به جای مبارزه با علت با معلول مبارزه میکنند و این چرخه تکرار مکررات است.
تخریب مهندسی شده جامعه پزشکی/احتکار دارو، نابخشوده‌ترین جرم
پایگاه خبری راد: وزیر بهداشت ضمن تشریح دستاوردهای پزشکی کشور همزمان با روز پزشک، در عین حال گفت: متاسفانه جامعه پزشکی به عنوان سرمایه‌ای اجتماعی به صورت هدفمند و مهندسی شده مورد تخریب قرار گرفته است.
قاتل جان لنون همچنان پشت میله‌های زندان می‌ماند
پایگاه خبری راد: درخواست آزادی مشروط جان دیوید چپمن برای دهمین بار پیاپی از سوی دادگاه نیویورک مورد پذیرش قرار نگرفت.
بررسی "طرح حمایت از اتباع" در مجلس/ فراهم شدن ارایه خدمات بیمه‌ای به اتباع
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از بررسی طرحی در راستای حمایت بیشتر از اتباع خارجی در کمیسیون اجتماعی مجلس خبرداد و گفت: طرحی در مجلس و در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی و رسیدگی است که بتواند امکانات، شرایط ، ضوابط راحت‌تر و تسهیلات بیشتری را برای رفع دغدغه‌های موجود برای اتباع ایجاد کند که این طرح به زودی در مجلس به نتیجه خواهد رسید.
احضار ۸۵۰ نفر در رابطه با پرونده‌های کلان اقتصادی/تشکیل پرونده درباره قاچاق و احتکار کاغذ
پایگاه خبری راد: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از احضار بیش از ۸۵۰ نفر در ارتباط با پرونده‌های واگذار شده به پلیس آگاهی در حوزه سکه و ارز خبر داد.
باسوادی بیش از 400 هزار نفر از روستائیان و عشایر در 2 سال گذشته
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه سال 95 حدود 215 هزارنفر از روستاییان و عشایر و سال گذشته 190 تا 200 هزار نفر از روستاییان و عشایر را تحت پوشش بردیم گفت: در عشایر سوادآموزی فرد به فرد و گروهی در چادرها انجام می‌شود و رویکرد ما این است که از تحصیل‌کرده‌های خود عشایر برای آموزش استفاده کنیم.
چرا کودکان لجبازی می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: یک روان‌شناس با بیان اینکه اختلال لجبازی و نافرمانی حداکثر تا ۱۱ درصد بین کودکان شایع است، گفت: این اختلال قبل از نوجوانی در پسران شیوع بیشتری دارد، اما پس از نوجوانی در پسران و دختران به یک میزان برآورد می‌شود.