03:49 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رکوردشکنی

الون ماسک وارد باشگاه ۱۰۰ تایی ها شد
نماد برتر- با ادامه رکوردشکنی های سهام تسلا، ثروت الون ماسک از ۱۰۰ میلیارد دلار نیز عبور کرد.
صعود شاخص ها در آمریکا و آسیا
نماد برتر- برخلاف بورس های اروپایی، بورس ها در آسیا و آمریکا سبزپوش ماندند.
علت اصلی اقبال سرمایه‌گذاران به طلا
نماد برتر- طلا به گزینه محبوب سرمایه گذارانی تبدیل شده که با ابهامات پیرامون پاندمی ویروس کرونا در بازار سهام روبرو هستند و در نتیجه قیمت این فلز ارزشمند هفته گذشته به بالاترین حد خود در حدود ۹ سال اخیر صعود کرد و راه برای رکوردشکنی بیشتر در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ هموار شد.
صعود طلا به ۲۰۰۰ دلار به تاخیر افتاد
نماد برتر- تحلیلگران بازار جهانی اکنون پیش بینی می‌کنند که راه برای رکوردشکنی قیمت طلا ناهموارتر به نظر می‌رسد و مدت طولانی‌تری طول خواهد کشید تا این فلز ارزشمند آماده صعود به مرز ۲۰۰۰ دلار شود.
سقوط آزاد بورس‌ها در واکنش به قرنطینه بخشی از آمریکا
نماد برتر- فرانسه، آمریکا و ونزوئلا نیز روی به قرنطینه بخشی یا تمام کشور خود آورده‌اند.
ذخایر ارزی هند رکورد زد
نماد برتر- ذخایر ارزی هند از ۴۷۶ میلیارد دلار گذشت.
پیاز ارزان می‌شود
نماد برتر- رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی اعلام کرد که با تزریق پیاز از جنوب به بازارهای مصرفی، قیمت این محصول روند نزولی به خود گرفته است.
حذف چند صفر جواب می‌دهد؟!
پایگاه خبری راد: حذف صفر از واحدهای پولی، موضوع جدیدی نیست و پیش از این ۱۹ کشور از برزیل گرفته تا هلند و ترکیه آن را انجام داده‌اند. تجربه این کشورها نشان‌دهنده موفقیت در برخی از آنها و شکست در برخی دیگر است. در این بین در برخی کشورها صفرها از پول‌های ملی چندین بار حذف شدند؛ همچون برزیل که در شش مرحله ۱۸ صفر حذف کرد و در برخی از کشورها نیز این اقدام با اصلاحات ساختاری اقتصادی دیگر جواب داد که این مدل مشابهت بیشتری با شرایط اقتصادی ایران دارد.
حساب کتاب نفتی‌ها درست درنیامد
پایگاه خبری راد: بزرگترین شرکت‌های نفتی جهان تحت تاثیر بازار نوظهور و نگرانی‌های محیط زیستی، سرمایه‌گذاری‌هایشان را پیوسته به جانب گاز طبیعی تغییر داده‌اند، اما اکنون با افت قیمت‌ها، ضربه خورده‌اند.
سواد مالی سرمایه‌گذاران حلقه گم‌شده بازار سرمایه
پایگاه خبری راد: نداشتن سواد مالی کافی در بین سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای بازار سرمایه سبب زیان آنها در این بخش شده است که مدیرعامل مرکز مالی ایران تاکید دارد تصمیم‌گیری با علم سبب می‌شود طول دوره‌ای که شخص منابع مالی خود را در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری می‌کند بیشتر شود و در غیر این صورت این دوره کوتاه و همراه با ضرر خواهد بود.
هیچ بیماری در مناطق سیل زده نداریم/ تدوین برنامه ملی برای مبارزه با نیوکاسل
پایگاه خبری راد: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دام پزشکی کشور با بیان این که در حال‌ حاضر هیچ مشکلی از نظر اپیدمی شدن یک بیماری در مناطق سیل زده با سایر مشکلات بهداشتی در مناطق سیل زده نداریم، گفت: پس از موفقیت و رکوردشکنی در مبارزه و ریشه کنی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هم اکنون به دنبال تدوین و اجرایی کردن برنامه ملی و راهبردی مبارزه با بیماری نیوکاسل هستیم.
رکورد بیشترین کاهش قیمت در بورس شکست
پایگاه خبری راد: در حالی که طی هفته‌های گذشته بورس تهران هر لحظه در جهت مثبت رکوردشکنی کرد، امروز فعالان بازار با کاهش شدید قیمت‌ها و عرضه‌های شدید مواجه شدند و حرکت توده‌واری برای عرضه جو بازار سهام را فرا گرفت و شاخص بورس "رکورد بیشترین کاهش" را در سال ۱۳۹۸ شکست.
طلا از دور خارج شد؛ شانس بورس بیشتر شد
پایگاه خبری راد: آمار می‌گوید بالاترین رشد طی پنج سال گذشته در بازار طلا اتفاق افتاده و ظرفیت خود را از دست داده است؛ با این حال به دلیل رشد پایین بورس و هجوم تقاضا که در روزهای اخیر اتفاق افتاده احتمالاً چشم‌انداز بازار سهام مناسب‌تر از طلا، ارز و مسکن خواهد بود.
صف‌های خرید در بورس طولانی‌تر شد
پایگاه خبری راد: جو مثبت این روزها در بورس سبب شده صف‌های پایدار خرید در بازار بیشتر شود و نقدینگی بیشتری به سمت بازار سرمایه بیاید. امروز گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها تاثیر بسزایی در نوسانات دماسنج بازار سرمایه داشتند.
شمار شاغلین اروپایی رکورد زد
پایگاه خبری راد: مرکز آمار اتحادیه اروپا از رکوردشکنی جدید در شمار شاغلین اروپایی خبر داد.