13:53 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روان

۲۳ درصد کاهش درآمد ماهانه "قشیر"
فروش محصولات تولیدی قند شیروان، قوچان و بجنورد در مردادماه به مقدار ۱۷.۴۹۷ تن گزارش‌شده و از ابتدای سال مالی تا انتهای مردادماه نیز مقدار فروش محصولات این شرکت ۴۴.۶۱۶ تن اعلام‌شده است.
انتقال ۵ درصد سهام به نمادهای «بورس»، «کالا» و «انرژی۳»
براساس مصوبه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار و اختیار تفویض شده به مدیریت نظارت بر بورس‌ها مقرر شد پنج درصد از دارایی اشخاص در سایر نمادهای شرکت های بورس اوراق بهادار، بورس کالای ایران و بورس انرژی به نماد اصلی آنها «بورس»، «کالا» و «انرژی۳» انتقال یابد.
افزایش نقدینگی در بورس با اعمال تغییرات در فعالیت بازارگردان ها
تغییرات اخیر در زمینه فعالیت بازارگردان ها را باید به فال نیک گرفت، این تغییرات به طور قطع به افزایش نقدشوندگی، تسهیل و تسریع در راستای تعادل بخشیدن به معاملات نمادهای دارای بازارگردان منجر می شود.
سود دارو در جیب مافیا
یک برآورد غیر رسمی‌ حاکی از آن است که به سبب بحران کرونا و البته سومدیریت شدید در این زمینه، فقط ظرف ۹ ماه گذشته بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان روانه کیف دلالان شده است.
فروش "شرانل" روند صعودی گرفت
طی این دوره یک‌ماهه درآمد‌های "شرانل" از ۲ بخش بازار داخلی و صادراتی تشکیل‌شده که سهم بازار داخلی برابر با ۴.۳۵۵ میلیارد ریال بوده است.
تغییر و اعمال دستورالعمل بازارگردانی به نفع معاملات بورس
تغییر عملیات بازارگردانی شرکت ها و انجام آن با هدف افزایش نقدشوندگی، تحدید نوسانات و کاهش اختلاف قیمت سفارش های خرید و فروش انجام شده است که به طور حتم می تواند در وضعیت فعلی بازار سهام , مفید باشد.
زمین ۶ دانگ پروژه آتیه "ثامید" روی میز فروش
شرکت توسعه و عمران امید از مزایده فروش یک قطعه زمین خبر داد.
"کبافق" بهره برداری از معادن را ۲۵ سال تمدید کرد
شرکت معادن بافق از تمدید پروانه بهره برداری به مدت ۲۵ سال خبر داد.
دو متغیر حیاتی در بازار دلار/رابطه هرات با قیمت دلار تهران
افزایشی های بازار ارز اعتقاد دارند که با سقوط هرات افغانستان به دست طالبان، کم کم تقاضای های ارزی در کشور همسایه بیشتر خواهد شد.
ابراهیم رئیسی، آرزوی بایدن را ناکام می‌گذارد؟
مایکل هرش، روزنامه نگار برجسته سیاست‌خارجی معتقد است سرسختی رویکردهای دولت محافظه‌کار رئیسی می‌تواند ایالات متحده را در مسیر تشدید تنش متقابل با ایران قرار دهد و به تبع آن، ممکن است جو بایدن نیز مانند برخی اسلافش، در آرزوی خروج از باتلاق خاورمیانه ناکام بماند.
رشد بورس با تسهیل ورود شرکت‌های غیربورسی به بازار سرمایه
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از جمله فرصت‌های ایجاد رشد در معاملات بازار سرمایه، تسهیل و الزام شرایط جهت ورود شرکت‌های غیربورسی و هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری به بازار سرمایه و تامین مالی از طریق این بازار است که باید اقدامات لازم در راستای ورود شرکت‌ها به این بازار فراهم شود.
رشد ۵ درصدی سود انباشته شرکت "قشیر"
بیشترین درآمد کسب شده قشیر در دوره ٣ ماهه نخست ١۴٠٠ از دستمزد تبدیل به مبلغ ۶ میلیارد و ٣٧٠ میلیون تومان با نرخ ۴٠٠ هزار تومان حاصل شده است.
شورای رقابت فروش پسماند از طریق بورس کالا را تصویب کرد
شورای رقابت، دستورالعمل «تنظیم بازار پسماند» را با توجه به انحصاری تشخیص دادن بازار پسماند در حوزه جمع‌آوری و دسترسی فعالان صنعت بازیافت به انواع پسماند قابل بازیافت، مصوب کرد که براساس این دستورالعمل، بورس کالای ایران به عنوان اصلی‌ترین بستر فروش به شیوه مزایده عمومی مواد قابل بازیافت به طور تفکیک شده و قابل فروش معرفی شده است.
بهره مندی سرمایه گذاران از فروش اوراق دولتی و خصوصی
تشویق سپرده‌گذاران و سرمایه‌گذاران به حضور در بازار بدهی از این جهت اهمیت دارد که بدانیم در مجموع در بودجه سال ۱۴۰۰ ، دولت نزدیک به ۱۳۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای فروش در نظر گرفته است.
بورس جاماندگی خود را جبران می کند
بازار خودرو، طلا، ارز و املاک و مستغلات خود را با واقعیت اقتصاد تطبیق دادند اما تنها بازاری که هنوز خود را با واقعیت اقتصاد تورمی منطبق نکرده، بازار سهام و بورس است. بنابراین از دیدگاه کارشناسان این بازار، رشد بورس در سال ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست.