19:36 | سه شنبه 12 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رفع

بازار سرمایه؛ پذیرای حمایت نه دخالت
در دولت جدید نباید دخالتی در بورس و خلق نقدینگی به نیت حمایت از سهامداران صورت گیرد، چون در هیچ جای دنیا این موضوع در دستور کار نیست.
تأسیس «کانون شرکت‌های سبدگردانی» از نگاه موافقان و مخالفان
آیا تاسیس «کانون شرکت‌های سبدگردانی» و افزایش شمار کانون‌ها به افزایش قدرت و کارایی نهادهای مالی می‌انجامد یا نتیجه معکوس خواهد داشت؟
شمشیر دولبه ای به نام نرخ بهره
افزایش نرخ بهره، سیاست مالی انقباضی است که در شرایط عادی برای کاهش تورم استفاده می شود. البته در شرایط عادی نه در اقتصادی که بخاطر نااطمینانی در سیاست و نبود ثبات اقتصادی، از کمبود سرمایه گذاری‌های مولد رنج می‌برد.
"ثجوان" سهام "ونوین" را از رهن درآورد
شرکت تامین مسکن جوانان سهام بانک اقتصادنوین رفع توثیق شده است.
فروش پر حجم «کیمیاتک» معاملات را کند کرد
کندی معاملات امروز به دلیل حجم بالای سفارش نماد «کیمیاتک» بوده و اکنون معاملات به روال عادی برگشته است.
استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری غیرمستقیم
طی مدت ۸ ماهه اخیر، نهادهای مالی توسعه کمی و کیفی یافتند و سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در میان سهامداران با اقبال بیشتری مواجه شد.
دریافت اخبار مثبت در بازار سرمایه دور از ذهن نیست
با تشکیل تیم مذاکره کننده و رفع تحریم‌ها، امید برای تعادل قیمت دلار، بیشتر شده و بازگشت ثبات به بازار و احتمال آرامش نسبی در بازار به وجود می آید.
هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید با طرح مالیات بر سوداگری
ساختارهای اقتصادی کشور باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌های خرد و کلان به سمت بازار تولید هدایت شوند و تحقق این امر هم نیازمند اعمال قوانین بازدارنده برای جلوگیری از سوءاستفاده از خلأ‌های قانونی و اجرای طرح مالیات بر سوداگری است.
اختلال فنی در کانال‌های ارتباطی؛ دلیل اخلال به‌روزرسانی اطلاعات
تاخیر در ارسال اطلاعات معاملاتی روز چهارشنبه به کارگزاری‌ها و ایجاد مشکل در مشاهده به موقع اطلاعات از سوی تعدادی از سهامداران در روز شنبه به دلیل مشکل فنی در کانال ارتباطی میان سیستم‌ها بوده است.
"رانفور" متوقف می‌شود/ تعلیق "رمپنا" به مدت ۲ روز کاری
بازگشایی و توقف نماد‌های معاملاتی امروز یکشنبه مورخ ۲۸ شهریورماه اعلام شد.
کاهش اغواگری در بورس با اجرای عرضه اولیه به «روش ترکیبی»
قرار گرفتن یک شرکت کوچک با شناوری پایین در پرتفوی سهامداران، زمینه ایجاد تخلفاتی از نوع دستکاری قیمت، اغواگری و افزایش قیمت سهام بیش از ارزش ذاتی آن سهم را فراهم می کند و در نهایت سهام برخی از شرکت‌های کوچک به طعمه ایجاد تخلفات در بازار تبدیل می‌شوند.
طرح تامین مالی مسکن روی میز بازار سرمایه
طرح تأمین مالی پروژه‌های دولت در حوزه مسکن در بازار سرمایه در حال بررسی‌ است.
تاثیر مهم بورس کالا برای شفاف‌سازی در صنعت و بازار سیمان
مدیر عامل شرکت سیمان مند دشتی گفت: بورس کالا نقش مهم و تاثیرگذاری در شفاف سازی در صنعت و بازار سیمان دارد.
ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تامین کسری بودجه
دولت با کسری تراز عملیاتی مواجه است؛ بنابراین، باید از محل واگذاری دارایی‌های مالی یا سرمایه ای کسری بودجه عملیاتی خود را پوشش دهد.
راز و رمز افسار گسیختگی نقدینگی
نقدینگی و تورم از مهم‌ترین شاخص‌های کلان هستند که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و اقتصاددانان نیز رشد این دو شاخص را از معضلات اصلی اقتصادی می‌دانند. در شرایط تورمی، اقتصاددانان اغلب افزایش حجم نقدینگی را دلیل آن می‌دانند و در شرایط کنترل تورم هم راه حل را محدودسازی نقدینگی می‌دانند. در این یادداشت به راز و رمز افسارگسیختگی نقدینگی پرداخته شده است.