00:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رحمانی

نسل ماهیان خاویاری ایران منقرض می‌شود؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه کشاورزی ساری با اشاره به وضعیت ماهیان خاویار ایران گفت: زمانی این گونه ماهیان به عنوان بهترین خاویار جهان تولید و صادر می‌شدند اما اکنون به دلایل متعدد نسل این گونه با ارزش در کشور کم شده و حتی در صید مولد هم با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.
روزانه هزاران هشتگ برای به هم ریختن بازار خودرو ایجاد می‌کنند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت راهکار مقابله با تحریم‌ها را تسهیل امور و اعتماد به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: دشمن روزانه چندین هزار هشتگ در فضای مجازی در مورد خودرو و سایر کالاهایی که ظرفیت بحران‌سازی دارند، ایجاد می‌کند تا فضا را به هم بریزد.
باید بساط دلالان جمع شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فساد، هر صنعتی را از بین می‌برد بر ضرورت مبارزه با این پدیده تاکید کرد و از دستگاه‌های نظارتی خواست که بساط دلالان را جمع کنند.
احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی در البرز
پایگاه خبری راد: مدیرکل هواشناسی البرز از پایداری هوای سرد تا پایان هفته در استان خبر داد و گفت: کشاورزان و باغداران آبیاری خارج از نوبت را با هدف افزایش رطوبت در مزارع و باغات برای تعدیل دمای محیط در دستور کار قرار دهند.
 اجازه ندهید کالای کشاورزی و صنعتی ایران به نام دیگر کشورها عرضه شود
پایگاه خبری راد: نماینده مردم پاوه در مجلس خطاب به وزیر کشور خواستار بازگشایی تبادلات مرزی کولبران شد و افزود: چرا اجازه می‌دهید سایر کشورها جای ما را در مبادلات مرزی بگیرند و کالاهای کشاورزی و صنعتی ایرانی را به نام خودشان به بازارهای جهانی عرضه کنند؟
برف اردیبهشتی در محورهای پنج استان کشور
پایگاه خبری راد: رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف در محورهای پنج استان کشور خبرداد.
تاکید وزیر صنعت بر رفع موانع تجارت با پاکستان
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و صنعت، با تاکید بر گسترش مناسبات تجاری، خواهان رفع موانع تجارت بین دو کشور شد.
منطقه صنعتی مشترک ایران و آذربایجان احداث می‌شود
پایگاه خبری راد: نشست مشترک وزیر صنعت و معدن و تجارت کشورمان با وزیر اقتصاد آذربایجان با توجه به روابط رو به توسعه دوطرف، بر ایجاد یک منطقه صنعتی مشترک و سرمایه گذاری گمرکی و صنایع مختلف از جمله نفت، گاز، معدنی و تجهیزات صنعتی تاکید و توافق شد.
توضیحات وزیر صنعت درباره واردات مواد اولیه
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مباحث مربوط به واردات مواد اولیه توضیح داد.
 اولویت اول ما در سال جدید حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: سرعت و حجم منابع مالی باید بیشتر شود تا به اهداف تولید برسیم. با این حال اولویت اول ما در سال ۹۸ حفظ وضع موجود و تثبیت اشتغال خواهد بود.
برای جبران خسارت سیل از کدام جیب پول برداریم؟
پایگاه خبری راد: ایجاد خسارت در حوزه‌های زیرساختی، کشاورزی و مسکونی در سیلاب اخیر باعث شده دولت برای تأمین مالی این خسارات از محلی غیر از بودجه به تکاپو بیفتد؛ در این باره یک اقتصاددان معتقد است استفاده از تسهیلات بانکی به دلیل افزایش اضافه برداشت بانک‌ها و بدهی آنها به بانک مرکزی باعث افزایش پایه پولی و تشدید تورم خواهد شد و در عوض دولت بهتر است برای جبران خسارات و جبران کسری بودجه به اصلاح یارانه‌های انرژی فکر کند.
دوپینگ خودروسازان با فروش نقدی
پایگاه خبری راد: "عرضه شرکت‌های خودروساز به بازار در هیچ شرایطی نباید متوقف شود. اگر این اتفاق بیفتد قطعاً شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار خواهیم بود."
ضرورت توجه به طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوانداری در استان‌های سیل‌زده
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسؤولان اجرایی را قرائت کرد.
امسال تولید ۱.۲ میلیون خودرو را در برنامه داریم/خودروسازهای بزرگ واگذار می‌شوند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش سه برابری تولید خودرو در کشور در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود.
"صادرات" نباید به بازار داخل لطمه بزند
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: توسعه صادرات نباید باعث لطمه به بازار داخلی شده و مردم با کمبود کالا مواجه شوند.