08:01 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دسترسی به اینترنت

شمار بازیکنان بازی‌های رایانه‌ای کشور به ۲۸ میلیون نفر رسید
پایگاه خبری راد: طبق یافته‌های گزارش نمای باز سال ۱۳۹۶ از جمعیت ۸۱ میلیون نفره کشور ایران از هر ۱۰۰ ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند؛ به این ترتیب ۲۸ میلیون نفر بازیکن در ایران وجود دارد.
گوگل پادکست برای اندرویدی‌ها منتشر شد
پایگاه خبری راد: گوگل به تازگی اپلیکیشن مخصوص پادکست خود را تحت عنوان گوگل پادکست برای گوشی و دستگاه‌های الکترونیکی اندرویدی منتشر کرده که به کاربران اجازه می‌دهد به حجم زیادی از پادکست‌های آنلاین دسترسی داشته باشند.
خیال خریداران C3 را راحت!
پایگاه خبری راد: شرکت سایپا سیتروئن، فاز تولید آزمایشی محصول سیتروئنC۳ را با موفقیت پشت سر گذاشته و آماده اجرای مراحل بعدی رسیدن به تولید انبوه است.
یکی از ایالت های آمریکا به مهاجران ۱۰هزار دلار می دهد
پایگاه خبری راد: ایالت ورمونت آمریکا اعلام کرده است به هر کس که به این ایالت مهاجرت و کار کند، ۱۰هزار دلار می دهد.
واکنش وزیر ارتباطات به فیلتر شدن تلگرام
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی درباره فیلتر شدن پیام رسان تلگرام توضیحاتی ارایه کرد.
دستور قضایی مسدودسازی تلگرام صادر شد
پایگاه خبری راد: دادستانی تهران دستور قضایی مسدودسازی پیام رسان تلگرام را منتشر کرد.
جزئیات و چگونگی عودت هزینه‌های مازاد پیامک به مشترکان
پایگاه خبری راد: افزایش ۱۰ ریالی مبلغ عوارض پیامک که از سال 1393 توسط مجلس تصویب شده و سال‌های بعدی نیز به پشتوانه‌ی همین مصوبه ادامه پیدا کرد، اکنون توسط رگولاتوری متوقف شده و اپراتورها نیز به استرداد مبالغ دریافتی به مشترکان ملزم شده‌اند.
اعتراض روس‌ها به اختلال شدید اینترنت پس از فیلتر تلگرام
پایگاه خبری راد: بسیاری از سایت‌های اینترنتی در روسیه هم‌چنان با مشکلات فنی و عدم دسترسی کاربران روبروست.
حال و روز این روزهای تجارت‌ الکترونیکی ایرانی
پایگاه خبری راد: امروزه تقریبا اکثر شهروندان با پدیده خرید اینترنتی کالاهای مورد نیاز خود از فضای مجازی آشنایی دارند؛ اتفاقی که تنها بخش کوچکی از گستره‌ای بزرگ‌تر به‌نام فضای تجارت الکترونیکی است.
اعتقاد کاربران روسی به لزوم کاهش اعتیاد اینترنتی
پایگاه خبری راد: بالغ بر سه چهارم شهروندان روسی معتقدند که به‌منظور جلوگیری از آثار منفی اینترنت و گوشی همراه بر سلامتی روحی و جسمی باید از میزان اعتیادشان به اینترنت بکاهند.
ترفندهای پیشنهادی برای امنیت بهتر وای فای
پایگاه خبری راد: معمولا کارشناسان و افراد خبره در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اینترنت برای امنیت بهتر وای فای ترفندها و روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توان با اطمینان بیش‌تری به فعالیت در فضای مجازی پرداخت.
چند درصد ایرانی‌ها به اینترنت دسترسی ندارند؟
پایگاه خبری راد: رشد جهشی کاربران اینترنت در ایران طی پنج ساله گذشته غیرقابل انکار است. در کنار این مساله اما باید دید سرانه دسترسی به اینترنت و همینطور سرانه حجم اختصاص یافته به هر ایرانی برای اینترنت داخلی و بین‌المللی در چه وضعیتی است.
چالش ستاره مربع‌ها چگونه حل می شود؟
پایگاه خبری راد: بخشنامه اخیر بانک مرکزی در مورد اعمال محدودیت برای سیستم‌های پرداخت مبتنی بر کدهای USSD یا همان ستاره مربع‌ها باعث شد که این سیستم پرداخت بیش از گذشته زیر ذره بین کارشناسان برود و راهکارهایی برای حفظ امنیت این کدها مورد بررسی قرار گیرد.
پر و خالی شکافی از نوع دیجیتالی
پایگاه خبری راد: شکاف دیجیتالی همانند دیگر شکاف‌های ساختاری مانند شکاف صنعتی و یا خدماتی می‌تواند موجب ایجاد عقب‌ماندگی‌هایی در میزان رفاه شهروندان در نقاط مختلف کشور شود.
وضعیت عرضه اینترنت در کشورهای مختلف
پایگاه خبری راد: قرار است بنا بر اعلام مسوولان، مدل فروش اینترنت در ایران به مصرف منصفانه تغییر پیدا کند؛ به این بهانه در این گزارش به بررسی سیاست‌های کشورهای مختلف دنیا در ارائه اینترنت به کاربران پرداخته شده است.