18:30 | دوشنبه 18 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خوردگی

ترمیم خوردگی ۹ مخزن نفتی و ۸ لوله انتقال درگیر خوردگی با کامپوزیت‌ بومی محققان کشور
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه علم و صنعت به فرمولاسیون کامپوزیت‌هایی دست یافتند که بدون ترکیب شدن با مواد نفتی و ایجاد تغییر در بدنه مخازن نفتی، قادر است در مدت ۳ ماه مخازن نفتی درگیر با خوردگی را ترمیم کند و تاکنون ۹ مخزن نفتی موجود در کشور با استفاده از این مواد پلیمری بازسازی شدند.
فراخوانی برای تولید پوشش‌های ضد خزه و خوردگی
پایگاه خبری راد: با برگزاری چالش نوآوری نانو با عنوان "چالش ساخت پوشش ضدخزه یا رهاکننده خزه مورد استفاده در صنعت دریایی" از شرکت‌های دانش‌بنیان و محققان درخواست شده است تا راهکارهای نوآورانه خود را در زمینه پوشش‌های ضد خزه و خوردگی خود را ارائه دهند.
تولید نانوپوشش‌های ضدخوردگی با همکاری پژوهشگاه رنگ و بخش خصوصی
پایگاه خبری راد: محققان پژوهشگاه رنگ ایران با همکاری یکی از شرکت‌های بخش خصوصی نسل جدیدی از نانو رنگدانه‌های ضدخوردگی را سنتز کردند که به گفته این محققان با مقادیر کمی از این رنگ‌دانه‌ها می‌توان به مقاومت عالی ضد خوردگی دست یافت.
تولید انبوه شفت فایبر کربنی برای خطوط انتقال گاز در کشور
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به تولید شفت فایبرکربنی مورد نیاز پالایشگاه‌ها و شرکت‌های فولادی شدند که به گفته این مهندسان این محصول در خطوط انتقال گاز و مایع فشار بالا با هدف کاهش وزن و افزایش مقاومت بیشتر آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
غلبه بر مشکلات روغن موتورهای دیزلی و بنزینی در یک چالش نوآورانه
پایگاه خبری راد: بیست و یکمین چالش نوآوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانو با عنوان "بهبود عملکرد روغن موتورهای دیزلی و بنزینی با استفاده از نانو افزودنی‌ها" برگزار می‌شود.
عرضه نانوپیگمنت‌هایی برای افزایش رنگ‌زایی در سامانه‌های پلیمری/تامین ۵ هزارتن نیاز سالانه کشور
پایگاه خبری راد: از آنجایی که پیگمنت‌های آلی به سختی در سامانه‌های پلیمری پخش می‌شوند، گروهی از محققان به منظور غلبه بر این چالش به تولید نانو پیگمنت‌های هیبریدی دست یافتند که به گفته آنها با استفاده از این محصول می‌توان طیف وسیع رنگ‌ها را در سامامه‌های پلیمری مانند ظروف غذا، رنگ‌های ساختمانی و جوهر چاپ ایجاد کرد.
خودروهای فراموش شده؛ گران تر می شوند!
پایگاه خبری راد: پیکان ‌سال ٤٦ این روزها در بازار چیزی حدود ٧٠ تا ٨٠‌میلیون تومان قیمت دارد. یک ژیان هم بسته به نوع و سالمی آن، ٢٠ تا ٦٠‌میلیون تومان و لندکروز مدل ٨٢ هم، ٨٥ تا ٢٠٠‌میلیون تومان هم قیمت گذاشته شده است.
ساخت دستگاه لایه‌نشانی فوق سخت برای افزایش مقاومت قطعات صنعتی
پایگاه خبری راد: یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان با ساخت دستگاه لایه‌نشانی علاوه بر صادرات آن، پره‌توربین‌ها را لایه نشانی کردند که تست‌های خارجی آن نشان داد مشابه خارجی ۵ برابر عملکرد بهتری دارد.
مؤثرترین توصیه برای بهبود سرماخوردگی
پایگاه خبری راد: در یک بررسی جدید متخصصان رابطه بین خواب کافی و مبارزه با ویروس‌ها را نشان داده‌اند.
حقوق یک کارگر کفاف ۱۰ روز از ماه را می‌دهد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار از اوضاع نابسامان معیشتی کارگران گفت و خاطرنشان کرد: اوضاع کارگران در این شرایط خوب نیست و مثلاً ۹۰ درصد کارگران این روزها از خوردن گوشت محروم هستند زیرا حقوق آنها کفاف خرید گوشت را نمی‌دهد.
کاربردی شدن نانو چسب‌های بومی‌ در سازه‌های بیمارستانی/راهکاری برای محافظت سازه در برابر آتش
پایگاه خبری راد: یکی از شرکت‌های فناور موفق به تولید نانو چسبی شده است که علاوه بر کاهش وزن سازه و بی‌نیازی سازه‌ها به پیچ و رول‌پلاک در نمای ساختمان، قابل اجرا بر روی هر زیرساخت مستحکمی از قبیل فریم فلزی، بتن و پلاستر ماسه و سیمان است؛ از این رو از این محصول در سازه‌های بیمارستانی و مصلای امام خمینی (ره) استفاده شده است.
دو گسل فعال و لرزه‌زای بندر لافت/ضرورت تعیین حریم و ممنوعیت ساخت و ساز بر روی گسل‌ها
پایگاه خبری راد: روز گذشته در لافت استان هرمزگان زلزله‌ای با بزرگای 5.2 رخ داد که به گفته محققان حوزه زلزله، گسل‌های عبوری از مجاورت رومرکز زلزله ۵.۲ بندر لافت شامل گسل "پیش ژرفای زاگرس" (ZFF) و شاخه‌های انتهایی سامانه گسلی "پیشانی کوهستان (MFF)" است و اثر این زلزله علاوه بر فروریزش ساختمان‌های بنایی، ریزش ارتفاعات را در پی داشت.
جاذب‌هایی که از خوردگی تجهیزات پالایشگاهی جلوگیری می‌کنند
پایگاه خبری راد: رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از تولید جاذب‌های جیوه و گوگرد مورد استفاده در پالایشگاه‌های گاز خبر داد و گفت: در صورتی که جیوه داخل برخی از تجهیزات مانند مبدل‌ها شود، موجب خوردگی و از بین رفتن تجهیزات خواهد شد و جاذب جیوه برای رفع این چالش در پالایشگاه‌های گاز کاربرد دارد.
محدودیتی در تامین اعتبار طرح‌های بازآفرینی شهری نداریم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: هیچ محدودیت اعتباری در تهیه طرح‌های بازآفرینی شهری نداریم و در این حوزه استان‌ها نسبت به تهیه طرح‌های بازآفرینی می‌توانند اقدام کنند.
نقش نانوذرات مغناطیسی نفتی در جداسازی آب‌همراه نفت
پایگاه خبری راد: گروهی از پژوهشگران دانشگاهی نانو ذرات مغناطیسی را سنتز کردند که استفاده از آن‌ در مخازن نفتی منجر به کاهش تولید آب و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج نفت خواهد شد.