11:49 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خزانه

صعود دلار در آخرین روزهای قرن شمسی!
نماد برتر - دلار بیشترین صعود هفتگی خود در معاملات جهانی را به ثبت رساند.
کسری 40 درصدی بودجه چگونه تامین شد
نماد برتر - سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از جبران ۴۰ درصد کسری بودجه سال آینده با افزایش درآمد‌های پایدار برای دولت و بدون افزایش نرخ تورم، خبر داد .
سومین صعود متوالی دلار در معاملات خارجی
نماد برتر- ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم جهانی افزایش پیدا کرد.
یک مصوبه و رویایی که از بین رفت!
نماد برتر - صنایع مادر از یارانه برق استفاده کرده و محصول خود را با برق ارزان قیمت تولید می‌کنند؛ ولی نرخ فروش محصول شان بر اساس قیمت‌های جهانی و حتی بالاتر است!
تحقق ۸۷ درصد بودجه با درآمد ماهانه ۷۴۰ میلیارد تومانی و فروش سهام + جدول
نماد برتر- ۸۶ درصد از بودجه در ۹ ماه سال محقق شد و دولت ماهانه ۷۴۰ میلیارد تومان از فروش نفت و گاز و ۲۵.۳ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی درآمد کسب کرد
امکان خرید واکسن کرونا ایران از طریق کانال مالی سوییس
نماد برتر- سخنگوی دبیرخانه اقتصادی سوییس از امکان خرید واکسن کرونا برای ایران از طریق کانال مالی سوییس خبر داد.
اصلاح بودجه به نفع بازارسرمایه است/ بازار امروز حرکت اصلاحی داشت
نماد برتر- مهدی دلبری: «اگر با دید یک سال آتی به تحلیل سهام بپردازیم، گزینه‌های مناسب زیادی برای سرمایه‌گذاری در بازارسرمایه وجود دارد؛ به طوریکه در نگاه حداقلی حتی به اندازه تورم می‌توان دراین بازار سود کسب کرد، در این شرایط رفع برخی ابهامات در بودجه به رشد حداکثری در این بازار منتهی می شود.»
از وال استریت تا شانگهای؛ ریزش ادامه دارد
نماد برتر - همه شاخص های مهم بورس آمریکا دچار ریزش شدند.
دستورالعمل دریافت مابه‌تفاوت ارزی از کالاهای وارداتی ابلاغ شد / معافیت ها
نماد برتر- بانک مرکزی دستورالعمل نحوه اخذ مابه‌تفاوت نرخ ارز از کالاهای وارداتی را ابلاغ کرد که بر مبنای آن ترخیص کالاها منوط به پرداخت های ۴۸۰۰، ۲۸۰۰ و ۲۰۰۰ تومانی شده است.
سه راه‌حل برای بایدن در خروج از بن‌بست برجام و مذاکره با ایران
نماد برتر- با بررسی آخرین مواضع تهران و واشنگتن درباره برجام، رئیس جمهور جدید آمریکا برای خروج از بن‌بست هسته‌ای و مذاکره با ایران، سه راه‌حل در پیش دارد .
کارت اعتباری ۲ بانک برای سهامداران عدالت نهایی شد/ آمار روزانه معاملات
نماد برتر- مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با اشاره به معامله روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار میلیارد تومانی گفت: فرایند اعطای کارت اعتباری ۲ بانک برای مشمولان سهام عدالت نهایی شده که بزودی عملیاتی می‌شود.
هشت مصوبه مهم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار
نماد برتر- در جلسه امروز، جمعه هفدهم بهمن ماه ۹۹، هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور روان سازی و تعدیل معاملات در بازار سرمایه، هشت بند را به تصویب رساند.
شاخص بورس، ملاک تصمیم گیری نیست
نماد برتر- وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه از طریق خصوصی‌سازی، مالیات و اوراق سعی کردیم تا نیازی به تامین مالی از طریق بانک مرکزی نداشته باشیم، گفت: هیچ برداشتی از منابع بانک مرکزی برای تامین بودجه نداشته‌ایم.
دادوستد بیش از ۳.۴ میلیون گواهی سپرده در بورس کالا
نماد برتر- در جریان معاملات هفته گذشته در بازار نوین مالی بورس کالای ایران، معامله گران تعداد ۳ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۳۳۵ گواهی سپرده کالایی را بر پایه ۸ دارایی پایه زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، پسته بادامی و فندقی، زیره سبز، کشمش و نیز سکه طلا خرید و فروش کردند و ارزش بیش از ۲۰۶۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در دو سقف و دو زمانه شد / رشد ۳۸ درصدی منابع
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون تلفیق از دو سقفی و دو زمانه بودن لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: منابع عمومی دولت با رشد ۳۸ درصدی به ۱.۱ هزار هزار میلیارد تومان افزایش یافت.